וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן של קיץ

24.6.2015 / 9:03

רומנים שמתחילים בחופשות נוטים להסתיים כשחוזרים הביתה. אז איך נהנים בכל זאת מסיפור האהבה ואיך מצליחים להתגבר עליו כשהוא חולף?

הקיץ בשיאו, ועם חופשת הקיץ הגדולה של מערכת החינוך כולה, האווירה הקולקטיבית משדרת: חופי ים, קוקטיילים וביקיני הרחק מהבית. הצורך העז לצאת לחופשות הוא אוניברסלי. כולנו רוצים הפסקה קלה מחיי היום יום, משגרת העבודה ומהרוטינה המוכרת. כולנו רוצים אוורור מרענן שמחזיר לחיינו את האנרגטיות ומגביר את שמחת החיים.

לפנויים שבינינו, היציאה לחופשות מהווה הזדמנות מדהימה לחגוג אפילו יותר בגדול, להכיר פרטנרים, לצאת לדייטים מסוג אחר שלא בסביבת מגורינו, עם בני זוג שאולי לא היינו יוצאים איתם בנסיבות אחרות. הקלילות הזו, מייצרת מגוון רחב של היכרויות שחלקן הן רומנים סוחפים. כאלו שממתיקים לנו את החופש ומגבירים לנו את הדופק.

אך עם כל ההתרגשות, המציאות מראה לנו, פעם אחר פעם, שלמרות הרומנטיקה רומנים המתפתחים בחופשות אינם מחזיקים מעמד כשחוזרים הביתה. על אף הרגשות המועצמים, מבחן הזמן והמיקום מרוקנים אותם מכוחם.
במידה וגם אתם בדרככם ליעד נחשק הקיץ ויש בכוונתכם להכיר ואף ליצור מערכת יחסים חדשה ומרגשת בחופשה, ריכזתי עבורכם 4 טיפים חשובים - איך לנהל לרומן בחופשה ולשרוד את סיומו.

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

זוג אוהבים. ShutterStock
רומנים המתפתחים בחופשות לא מחזיקים מעמד. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לחיות את הרגע
שהות בחופשה בהחלט מתרגלת אותנו ב"לחיות את הרגע" היטב. נכון, זה מאוד קל לחיות את הרגע כשכל מה ש"הרגע" כולל הוא ים, קוקטייל ומוזיקה. אבל זה עדיין תרגול נפלא שנוכל לשאוב ממנו כשנגיע הביתה.
כשאנחנו נמצאים בחופשה אנחנו במצב רוח מרומם, מחויכים, נהנים ופשוט משוחררים. זה לא קשור לכמות האנשים שנמצאים באזור או לכמות הפנויים –פנויות. בפירוש מדובר באווירה נטו, בלהיות פנויים ובמצב רוח מזמין.
אך מה קורה כשרומן מתפתח ואנחנו נזכרים לפתע, באחד מהערבים המשותפים, שבעוד 5 ימים אנחנו עולים על המטוס חזרה הביתה?
בחלק מהמקרים הידיעה שיש תאריך תוקף היא דווקא הממריצה והמרגשת, אך כשרגשות מתחילים להתפתח היא יכולה גם להעיב. המלצתי החמה היא – לדחות כל מחשבה על הנקודה הזו. היא חסרת משמעות ברגע זה ו"לבזבז" ערבים רומנטיים על שיחות של איך הקשר יעבוד בשלט רחוק, סתם יצרו אווירה כבדה מיותרת.
נכון, יש סיכוי משמעותי שהרומן לא ימשיך מעבר לחופשה (למרות שקרו דברים מעולם) אבל מי אמר שהוא אמור להמשיך? למה שלא נהנה מהרגעים שאנחנו חווים כרגע? בנקודת הזמן היחידה שעומדת לרשותנו, ההווה.

מרגישים בודדים? כנסו לכאן

אילוסטרציה. ShutterStock
למה להעכיר את האווירה? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

המתנות נמצאות בכל היכרות
עוד בונוס עצום כשמכירים בחופשה, היא החוויה של למידה באמצעות היחסים.
כל מערכת יחסים, בן אם היא של שנתיים, של חודשיים או של שבועיים, יכולה להיות משמעותית בהרכבת הפאזל הפרטי שלנו. בכל אינטראקציה אנחנו לומדים קצת יותר על מי שאנחנו, מה עושה לנו טוב, מה אנחנו פחות אוהבים, איך למקד את עצמנו מבחינת מה שאנחנו מביאים ועוד שיעורים רבים וחשובים.
חשוב ליהנות, אך בד בבד לשים לב למתנה העמוקה יותר שיש בהיכרות הזו. לעיתים היא תזכורת למשהו שכבר שכחנו על עצמנו, לגבי מה אפשרי עבורנו. לעיתים הרומן מגיע על מנת "להדליק את המתג" ולהחיות בנו משהו, כך או כך הוא מבורך.

הזדמנות להמצאת עצמנו מחדש
כל אחד מאתנו מחזיק בראש את הדמות האידאלית שלו (בין אם במודע ובין אם לא), אפיון של עצמנו במיטבנו, הדמות שאנחנו הולכים להיות מתישהו, אחרי החגים, אחרי החופשה, ביום ראשון.
רומן קיץ הוא עיתוי מצוין להביא את הדמות הזו לידי ביטוי! זה הזמן להוציא מהבוידם חלק מהדברים שאנחנו יודעים שיש בתוכנו ושדחינו להביאם לידי ביטוי ביום יום, מכיוון שהיינו עסוקים בשגרה. הרעיון כאן הוא שמירה על אותנטיות, הצד של עצמנו שלא יוצא לידי ביטוי ביום יום.
לדוגמא: אם יש בנו צד מצחיק, צד קליל שאוהב לרקוד, צד אוהב אדם וסקרן, שאוהב לשוחח עם אנשים חדשים שזה עתה הכרנו, אפילו צד צבעוני שאוהב להתלבש קצת אחרת, עם "אופי"- זה הזמן.
הממשק הזה עם אדם שמכיר אותנו לראשונה שלא גר בסביבתנו, ולא מכיר את חיי היום יום שלנו, מאפשר לנו להציג את עצמנו בהתאם לאווירה. זה משחרר אותנו לחופשי וילווה אותנו גם כשנחזור. זו המתנה השנייה והמשמעותית שיש לרומן הקיץ עבורנו.

אילוסטרציה. ShutterStock
תנו ביטוי לצד המשוחרר שבכם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הזנקה לחיים ה"רגילים" שלנו-
בהמשך ישיר לטיפ השלישי להמצאת עצמנו מחדש (ולא כמישהו אחר כמובן), אנחנו משתמשים בחוויה כהזנקה אנרגטית לחיים השגרתיים שלנו.
לעיתים ביס טעים – פותח לנו את התיאבון. זה מה שרומן הקיץ יכול ואמור להיות עבורנו: ביס טעים ומפתה, מהגירסה הכיפית והמחוברת לחיים של עצמנו. ביס מעורר תיאבון של היכרות זורמת והרמונית שאפשרית עבורנו ושאולי לא חווינו כלל לאחרונה.

לסיכום, את החופשה אני ממליצה להקדיש לנוכחות מלאה, בילויים, מנוחה והיכרויות, אך את החזרה הביתה, כדאי להקדיש להרהור וסיכום (בראש או בכתב) של החופשה, של רומן הקיץ שלנו. סיכום של כמה שאנחנו אסירי תודה עליו, של מה שהכי עורר אותנו, של המתנות שהוא העניק לנו. סיכום קטן של התחייבות קטנה לעצמנו. משהו שרומן הקיץ העניק לנו, שנשאר אתנו לחיי היום יום.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר  JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

אילוסטרציה. ShutterStock
תיהנו מהרגע. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock
לירז רון פבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully