וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מצליחה להתאהב"

22.6.2015 / 10:12

את יוצאת לדייטים רבים, אבל אף אחד לא עושה לך פרפרים בבטן. בואי לגלות איך תוכלי לחוות אהבה ואינטימיות

צופית נכנסה לחדר, הכינה לעצמה קפה, נשמה עמוק ואמרה: "זה כאילו שהלב שלי מכוסה בבטון. לא יודעת. לא מרגישה אליו כלום!".
זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. צופית כבר סיפרה לי בעבר, שבשנתיים האחרונות, מאז הפרידה מאורי בן זוגה לשעבר, כל היכרות, גם עם האטרקטיביים ביותר - הייתה סתמית בעיניה וכאילו חלפה לידה.
צופית היא אישה צעירה, בתחילת העשור השלישי לחייה,
אמביציוזית, נמרצת ומחוזרת למדי. היא רוצה לדבריה לחוות קשר אוהב ומתגמל, אבל, נדמה לה שהיא צריכה להכיר מישהו שיעזור "לפתוח" את הלב.
היא מגיעה לדייט הראשון או השני מקסימום. בחלק מהמקרים מדובר באי התאמה הדדית ולגיטימית, אך בחלק גדול, הצד השני הוא הצד המעוניין, זה שהיה שמח להעמיק את ההיכרות ולגלות מה צופן הקשר, ואילו צופית מרגישה ששום דבר גדול או מרגש לא קורה כאן.

מחפשים דייט להערב? כנסו עכשיו!

אילוסטרציה. ShutterStock
לא קורה שום דבר מרגש. צילום: אילוסטציה/ShutterStock

אז איך נוכל לעזור לעצמנו ל"פתוח את הלב" ולחוות אהבה ואינטימיות?
צריך ללמוד להתאהב- אחד הדברים שאני וצופית עבדנו עליהם זה האמונה הבסיסית שלה האומרת "כשהיא תכיר מישהו ממש מיוחד-הכל יסתדר והיא תתאהב". לכאורה זו הסברה הכי רומנטית בעולם: נכיר את ה"אחד או אחת" שלנו וכל החסמים יתמוססו. האמת היא כמובן- שונה במקצת.
במציאות, עלינו לגדול ולהתעצב טרם הגעת בן הזוג (ובמהלך הזוגיות כמובן). עלינו להצליח לפתוח את הלב טרם בניית היחסים על מנת שנוכל לזהות את ההזדמנויות המתאימות ביותר ובעיקר להיות פנויים רגשית עבורן.
אז הצעד הראשון הוא להבין שאנו לומדים להתאהב לפני שהכרנו את אהובי ליבנו.

לשחרר את העבר-הנקודה השנייה והחשובה לא פחות היא - היכולת לשחרר באהבה את קשרי העבר שלנו.
צופית גררה תחושות לא פתורות מיחסים משמעותיים שהסתיימו. היא הייתה מאוהבת מאוד, אך הקשר הזוגי הקודם שלה לא הסתיים כפי שהיא רצתה ומאז היא עוטה על עצמה שכבת הגנה קלה. מומלץ מאוד לעבור על תרגיל משחרר, הכולל כתיבת מכץב, וכך להמשיך הלאה:
להתפנות לרגע מרעשי היום יום, לסגור את דלת החדר ולקחת דף ועט. ועכשיו, יש לבחור מערכת יחסים משמעותית אחת מעברנו, כזו שעדיין מקוננת בליבנו מדי פעם. המכתב מחולק לשלושה חלקים: החלק הראשון מתייחס לציון הדברים החיוביים שהיו בקשר, הבילויים, הקרבה. החלק השני מתייחס לכל מה שאנחנו היום בזכות מערכת היחסים, כל מה שפיתחנו ,למדנו ונחשפנו אליו. החלק השלישי זה החלק בו אנו מאחלים לבני הזוג לשעבר את כל הטוב שיש לעולם להציע ואת כל הטוב שאנחנו מאחלים לעצמנו.
המכתב נראה פשוט לכאורה, אך הוא בנוי כך שהוא עוזר לנו לסגור מעגל עם אותה מערכת יחסים ולהתבונן עליה אחרת ממקום שלם יותר.

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

מכתב. ShutterStock
מכתב יעזור לכם להשתחרר מאהבה קודמת. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

להיות פתוחים יותר- הצעד הבא הוא לאפשר לאנשים להיכנס פנימה על ידי דחיית מתן גזר הדין הפנימי שלנו - אחרי שהחלטנו שאנחנו אלו שפותחים לעצמנו את הלב ובוחרים לאפשר לרגשות עוצמתיים להיחוות, אנחנו גם ממשיכים ופותחים את הדלת לחיינו לעולם החיצון.
כשאנחנו לא מנוהלים מפגיעות או מחשש לאהוב ולאבד, אנחנו הרבה יותר פתוחים לראות מה העולם מציע לנו ובעיקר לראות אנשים כפי שהם באמת.
התרגיל שלנו בשלב הנוכחי הוא לצאת לדייט חדש והפעם, בשונה משאר המקרים, לא למהר להחליט שום דבר כל כך מהר.
שלא תהיה כאן אי הבנה - הבחירה תמיד תהיה שלנו, ואנחנו כמובן מוזמנים לקבל אנשים לחיינו או לסרב לנוכחותם בנימוס, אך התרגיל הפעם הוא לראות את האדם ולהרגיש את האינטראקציה לפני שאנחנו מסרבים.
כדי שזה יהיה קל לניהול, נחליט לצאת לשלושה דייטים עם אותו אדם תוך שאנחנו נוכחים במלאות באינטראקציה, משוחחים באמת, מספרים על עצמנו, שואלים שאלות ומתעניינים בכנות באדם שמולנו, מגלים נימוס וכבוד לאחר ומתבוננים על רגשותינו המתפתחים מהצד. התרגיל יעזור לנו לבסס שיח פנימי אותנטי עם עצמנו ולקבע את היכולת שלנו לחוות מערכות יחסים תוך השתקת השיח הפנימי הרועש שלנו.

אילוסטרציה. ShutterStock
צאו לפחות לשלושה דייטים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ונחזור לצופית, שהטמיעה את שלושת השלבים של פתיחת מרכזי הלב שלנו בסנכרון עם עבודה הדרגתית על החזון, התשוקה שלה והחסמים. היא הגיעה לקליניקה, הפעם מחויכת.
עוד לפני שהיא פצתה את פיה הבנתי שמשהו השתנה.
היא אומנם חשופה עכשיו גם לחלקים הפחות נעימים בעולם ההיכרויות, אבל גם להם מטרה ויעד. כשאנחנו זוכרים שכל היכרות, כל מערכת יחסים, משרתת משהו בחיינו: בן אם שיעור חיים חשוב או פיתוח יכולת מסוימת – שום דבר לא נראה מבוזבז.

לחצו כאן לכתבות נוספות

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר  JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לירז רון פבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully