וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמאל'ה, זוגיות!

9.6.2015 / 18:39

אין לכם אהבה? ייתכן והסיבה לכך היא שאתם חרדים מזוגיות. כך תתגברו על כל החששות ותסתכלו לפחד בעיניים

"פחד הוא הדרך לצד האפל. פחד מוביל לכעס, כעס מוביל לשנאה ושנאה מובילה לסבל" אומר מאסטר יודה במלחמת הכוכבים. ומהו סבל אתם תוהים? סבל זה כשאתם יושבים לבד בבית בסופ"ש, מקשיבים לשירים מביכים של סלין דיון ושואלים את עצמכם איך זה שאין לכם אהבה? ובכן, בלא מעט מקרים אנשים לא מצליחים ליצור לעצמם זוגיות בגלל כל מיני חרדות ופחדים שנלווים לכך ולפעמים גם כרוכים אחד בשני. אך אל חשש, יש היום לא מעט דרכים לטפל בפחדים הללו, רק שהצעד הראשון בדרך לטיפול מוצלח הוא להיות מודעים אליהם ולאופן שבו הם פוגעים ביכולת שלכם ליצור זוגיות.

מרגישים בודדים? כנסו לכאן

אילוסטרציה. ShutterStock
יש פתרון לפחד. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פחד מאיבוד העצמאות
אצל חלק מהאנשים ובעיקר אצל כאלה שרגילים להיות לבד הרבה זמן, יש חשש מאובדן החופש והעצמאות בתוך הקשר. הרגלים כמו להיות אדון (או גברת) לעצמך, לא לתת דין וחשבון לאף אחד, לקבל החלטות לבד, לא להתחשב בדעות או בצרכים של אנשים אחרים וכדומה, יכולים להיות מעט ממכרים ולגרום לכם לחשוש מזוגיות. זוגיות מכניסה לחיים שלכם אדם חדש, אחר, שעל מנת להיות איתו תצטרכו להתגמש פה ושם ולקחת גם אותו בחשבון, על אחת כמה וכמה ככל שהקשר יתקדם. אבל קשר בריא הוא כזה שבו שני בני הזוג חווים תחושת עצמאות ומרגישים שהרווח שלהם מהקשר יותר גדול ממה שהם כביכול מאבדים בו.

פחד להיפגע
בצורה הכללית שלו, זה כנראה אחד מהפחדים הנפוצים ואפשר לכלול בו, חרדת פרידה (נטישה), חששות מבגידה, מדחייה וכן הלאה. חרדות אלו למעשה מלוות כמעט כל בן אדם שרק חושב על זוגיות ואפשר להגיד שזה טבעי, בעיקר בגלל שכולנו חווינו באיזשהו שלב בחיים שלנו לפחות פגיעה אחת משמעותית מדמות שסמכנו עליה. האבסורד בחרדות שקשורות לכך הוא שלא מעט פעמים הן יוצרות אצל אותו הבן אדם החרד דפוס התנהגות בקשר שהופך את החשש לנבואה שמגשימה את עצמה. למשל, אם מישהו מאוד חושש שבני הזוג שלו יעזבו אותו, הוא יכול באופן לא מודע להתנהג בצורה אובססיבית או מלחיצה שתרחיק את בני הזוג ותגרום להם בסופו של דבר לעזוב.

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

אישה עצובה. ShutterStock
חוששים להיפגע? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פחד מאינטימיות רגשית
אינטימיות רגשית היא מצב של רמת אמון גבוהה בין שני אנשים שמאפשרת תחושת ביטחון, נינוחות, תקשורת בריאה ושיתוף בעצמי העמוק ביותר שלנו. על כן, רמה כזו של שיתוף ברגשות, בחוויות, במשאלות וכדומה יכולה להפחיד לא מעט אנשים מכל מיני סיבות, בכך להקשות עליהם ליצור אינטימיות רגשית, וכפועל יוצא מזה- להקשות עליהם ליצור מערכת יחסים זוגית. הסיבות לחששות אלו יכולות להיות קשורות לפחד מלהיפגע עקב החשיפה האינטימית אך לא רק. לפעמים גם חוויות עבר טראומתיות ביחסים, הפרעות חרדה או דיכאון ומודל שלילי של יחסים בין ההורים יכולים להשפיע על היכולת של אותו אדם להיפתח כלפי אנשים אנשים אחרים.

פחד ממחויבות
זהו בעצם פחד לא מציאותי מלהיכנס למסגרות קבועות ויציבות. עבור אלו שחוששים ממחויבות המחשבה להיות בשגרה זוגית היא מאיימת ולרוב כשהם מתקרבים למשהו שדומה לכך, מתעורר אצלם הצורך המיידי לברוח. בדרך כלל, הסיבה לבריחה היא לא מודעת ואותו אדם מתרץ לעצמו בראש ש"זה פשוט לא התאים" וממשיך לחפש זוגיות. כמו כן, זה יכול להיות מישהו שמתעסק הרבה במחשבות של "מה אם אני אמצא מישהו או מישהי יותר טובים או מתאימים" וכדומה. גם הפחד הזה יכול להיות קשור לחששות מאינטימיות, שייכות או חוויות רומנטיות שליליות בעבר. יתר על כן, בדרך כלל זה גם משפיע על אותו אדם בעוד אספקטים של החיים כמו תעסוקה דיור וכן הלאה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הפחד ממחוייבות נובע מחוויות טראומטיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פחד שאני לא "מספיק טוב"
הפחד של מישהו שהוא לא מספיק טוב עבור בני זוג פוטנציאליים נובע בעיקר, אם לא רק, מביטחון עצמי נמוך. אנשים עם הערכה עצמית נמוכה מתקשים להיות בזוגיות מכיוון שלרוב הם מבטלים את הייחודיות שלהם מול הצד השני מתוך אמונה שלמה שאפשר למצוא "משהו" יותר טוב מהם. על כן, הם יתרכזו תמיד בפגמים שלהם, ייטו לפרש כל משפט הכי קטן או אפילו סתם הבעת פנים כביקורת או כדחייה פוטינציאלית ובעצם יהרסו במו ידיהם כל סיכוי לקשר. אז נכון, זה קשה לבנות הערכה עצמית ולהשתחרר מדפוסי חשיבה מסויימים, אבל זה אולי אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות עבור עצמכם.

לחצו כאן לכתבות נוספות

הדר גת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully