וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גברים לא אוהבים נשים חזקות"

27.5.2015 / 10:11

יש לך קריירה מוצלחת ותפקיד בכיר אבל אין לך אהבה. האם נשים חזקות ועוצמתיות באמת מאיימות על גברים?

"גברים לא אוהבים נשים חזקות. זה מאיים עליהם." טענה שלומית כשהתיישבה עם הקפה בקליניקה שלי.
"הם אולי חושבים שהם אוהבים, אבל למעשה, כל פעם מחדש אני מגלה שהרבה יותר נוח להם עם אישה שכל חייה יהיו סביבם".
היה ברור לשתינו שיש חוויה מוחשית מהימים האחרונים מתחת להצהרות האלו. שאלתי לשלומה של מערכת היחסים עם יואב, הבחור אתו היא יוצאת בחודש האחרון.
"הוא קצת התרחק. בפגישה האחרונה שלנו דיברתי קצת על העבודה ועל התפקיד החדש והרגשתי שזה היה מוגזם." היא נשענה לאחור בכורסא במבט מאוכזב.

האתגר ששלומית מעלה הוא אחד הרווחים בעולם ההיכרויות בתקופתנו ואכן נשים רבות מרגישות שהתפקיד שלהן בזירה הביתית-זוגיות קצת משנה את צורתו.
הרי בעבר, הגבר היה מופקד על הפרנסה בבית ואילו האישה פינתה ממרצה ומכישוריה לטיפוח משק הבית, לגידול הילדים ובהרבה מובנים שימשה כעמוד התווך במשפחה.
רק שעם השנים והקדמה, עם הצורך בהגשמה אישית מצד אחד ואולי בפרנסה משותפת מהצד השני, החל הדיסוננס הזה - הריקוד בין אשת קריירה שמטפסת במעלה הסולם לבין אשת המשפחה. שלומית לא הראשונה ששואלת את עצמה כמה השילוב בין השניים אפשרי באמת והאם ייתכן שבמעקי ליבו, כל גבר, עדיין חושק באישה שתהיה לעקרת בית?

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

אילוסטרציה. ShutterStock
גברים מרגישים מאויימים מנשים חזקות? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אף אחד לא מאוים אלא אם כן את מרגישה כך.
בסופו של יום, כולנו יכולים למצוא נשים מצליחות אשר נמצאות במערכת יחסים אוהבת ומתגמלת. האם ייתכן שבן זוגן שייך לזן אחר? לזן מלא ביטחון שלא זקוק לסטריאוטיפים על מנת להרגיש טוב? ייתכן, אבל על כך בסעיף הבא. מה שאכן מתרחש באותן מערכות יחסים מלאות תשוקה ואהבה הוא שהאישה לא מנוהלת מתוך תחושת ה"מאיימת".
היא חיה את חייה במספר אזורים תוך שמירה על איזון מושלם ביניהם וכשהיא בעבודה – היא מסופקת וקורנת. וכשהיא מסיימת את מכסת השעות המוקדשת לקריירה שלה, היא נוכחת לחלוטין באותה מערכת יחסים. היא לא מרגישה צורך להזכיר בכל משפט שני את העבודה, את הקידום האחרון ואת הצוות שהיא מנהלת. לא כי זה לא חשוב, אלא כי היא נינוחה במקום הזה. היא יודעת שהעבודה שלה לא מוסיפה לה חוזק או רכות, היא פשוט נישה אחת בחייה.

חשוב לזכור שמשיכה בין המינים אינה מושתת על סטטוסים חברתיים אלה על המשמעות שאנחנו מעניקים להם ובעיקר על מה שמקרין לנו הצד השני, כולנו נעדיף אנשים עם חיים מלאים, כאלו שמשדרים לנו שהם יכולים אתנו ובלעדינו והם בוחרים אתנו.
כשאנחנו לא מרגישים צורך לגונן על הבחירות שלנו, אנחנו פחות משולהבים בנושא ואז נכנסות לחיינו שיחות רגועות ושלמות יותר.
אז לפני שאנחנו מבקשות מבני הזוג לפתוח את הראש ולקבל את העניין באהבה, שווה לשאול את עצמנו: האם אני שלמה עם עצמי בנושא? איפה עוד יש צורך באיזון? מה אוכל לעשות השבוע על מנת להזכיר לעצמי את היכולת שלי לחיות את כל תחומי חיי בשלווה?

רוצים למצוא זוגיות? לחצו כאן

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
חשוב לשמור על איזון. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הכל תלוי בפוקוס שלך.
לא משנה כמה בכירות נהיה, כמה מצליחות וחדות, בסופו של יום במערכת יחסים אינטימית אין לנו צורך בהפגנת כישורים קוגניטיביים מתוחכמים וכל רצוננו הוא באהבה, קבלה, חברות, חום ושייכות. כמו כולם.
לכן שווה לעשות הפרדה ברשימת הדרישות שלי מעצמי ומרשימת הבקשות שלי מהזוגיות שלי כי אנחנו לא באמת צריכות אסרטיביות בזוגיות שלנו ולא שפע כלכלי. הזוגיות היא המקום הטהור והרך שלנו לבקש לעצמנו ערכים שמשמחים את ליבנו ומרוממים את רוחנו כמו: שמחה, תשוקה, חברות, אינטימיות.
כשברור לנו מה אנחנו מחפשים ובעיקר מה לא מחפשים בזוגיות, החיים יהיו קרובים יותר להתנהל בהתאמה לבקשה שלנו ואנחנו נפגוש בני זוג פוטנציאליים אשר מתאימים לנו, כאלו ששמים דגש על אותן איכויות. וכשלכולם ברור מה חשוב כרגע, ענייני קריירה ותחרותיות בין בני הזוג מתפוגגת לנוכח העומק ביחסים.

אילוסטרציה. ShutterStock
תכניסו לזוגיות חברות ולא תחרותיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ליהנות ממעלותייך ולהפוך את ה"חיסרון" ליתרון
להיות מצליחה זה לא חיסרון אבל אם את בוחרת להתייחס אליו כאחד, בצדק או לא, הוא יהפוך לכזה.
מה הפך אותך לבולטת בתחומך? מה סייע לך בהתקדמות בסולם ההיררכי בתחום ההתמחות שלך?
רוב האנשים שמצליחים מאוד מאופיינים בתשוקה עזה לתחום עיסוקם, הם יוצרים ברגש רב כל מאמר וכל דו"ח. הם חוקרים וחופרים לעומק בכל סוגיה עד שהם הופכים לאוטוריטות של ממש.
שאלה חשובה: האם את יכולה לזהות את האיכות שסייעה לך להצליח במקום העבודה שלך ולראות איך אותה איכות, בתחום הזוגי הפעם, תסייע לך לבנות מערכת יחסים שהיא הצלחה מסחררת?
אם נמשיך עם עניין התשוקה למקצוע, הרי שהיכולת לממש תשוקה, רגשית ופיזית כאחד היא יכולת חשובה במיוחד בזוגיות ויש בידיה לקרב בין שניים לשנים רבות.

אילוסטרציה. ShutterStock
ממש כמו שיש לך תשוקה למקצוע, מלאי עצמך בתשוקה לזוגיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לסיכום, השקט בעולמך הפנימי ישפיע רבות על מידת ההתנגדות שתחווי מהעולם ואפשר לאזן בהרמוניה בין מספר תחומי חיים, כל עוד כל תחום מקבל את המקום השלם שלו.
בכניסה למערכת יחסים זוגית כדאי לשים את הפוקוס בטיב היחסים ובעומקם והרי שם - אין מצליחים יותר ומצליחים פחות, יש רק אהבה וקרבה.
וחשוב לא פחות, זכרי להיות גאה בהישגייך ,עמלת רבות עבורם! האישה שהצליחה לטפס למעלה מאופיינת בתשוקה וכוחות עזים, דמייני לעצמך איזה בית נפלא את הולכת להקים באמצעות העוצמות הללו.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

לירז רון פבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully