וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הזוגיות שלנו תקועה?

29.4.2015 / 10:01

מהו הקצב הנכון של מערכת היחסים ומתי אמורים לעלות שלב? המאמנת האישית, לירז רון פבין, עונה

"הוא לא הזמין אותי". אמרה דנה בעצב.
"לאן?" שאלתי . תוהה מדוע נפלו פניה כשרק בשבוע שעבר היא זרחה מאושר.
דנה הגיעה לקליניקה בארשת פנים מודאגת. בפגישתנו האחרונה היא סיפרה לי בהתלהבות על הקשר החדש בחייה, ועל כמה הכול נפלא ומרגש.
"לחגיגת יום ההולדת של החבר הכי טוב שלו. היה לנו סוף שבוע מעולה יחד, כבר חשבתי שדברים מתקדמים ואז הוא פשוט הלך לבד". השיבה. "את מבינה, חשבתי שהכול ממש מתקדם מעולה, ושכיף לנו יחד. אבל אם הוא לא מרגיש בנוח להציג אותי לחברים שלו - כנראה שזה אומר משהו".

רגע לפני שדנה מיהרה להספיד את המערכת יחסים, היה חשוב מאוד להבין מה בעיניה הבילוי הזה היה אמור לסמל ולמה היא מאוכזבת כל כך. לאחר בירור קל, עלה כי היא בעצם מחכה לאישור. לתחושת וודאות. איזשהו "וי" על כך שהדברים מתקדמים בקצב הנכון עבורה ועבור אלון. שהיא לא "מבזבזת את הזמן" לדבריה.

בעקבות שיחתנו המעניינת והנפוצה בעולם האימון לזוגיות, עלתה השאלה - מהו הקצב הנכון בבניית מערכת יחסים זוגית?
הרי תחושת צמיחה יחד והתקדמות במעלה בניית הזוגיות אכן אמורה להתקיים. אז איך באמת נוכל לדעת מתי אנחנו צומחים ומתי מדשדשים במקום מבלי להפעיל לחץ גדול מדי על קשר טרי?

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

אילוסטרציה. ShutterStock
חשבתי שהכל מתקדם מעולה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הפוקוס צריך להיות הרבה פחות על הקצב והרבה יותר על התוכן
אני ודנה שוחחנו רבות באימון שלה על הפוקוס שלה, וחידדנו כי תשומת הלב שלנו יכולה להיות מופנית באופן בלעדי לדבר אחד בכל עת.
לכן כשהיא הייתה עוד בדייטים שונים, טרם ההיכרות עם אלון, היא למדה את כוחו של המיקוד במה שהיא רוצה לחוות במקום כל שאר רעשי הרקע שלעיתים מקבלים במה מרכזית בתודעה שלנו.
הרקע הראשוני בנושא הקל עלינו מאוד את היישום גם כאן, וראינו שביומיים האחרונים שלהם יחד, מאז שהיא גילתה שיש אירוע משמעותי עבורו שהיא אינה מוזמנת אליו, היא הייתה פחות נוכחת.
דנה סיפרה שאלון שאל אותה לא פעם אם קרה משהו, ולא הבין למה היא קצת מרוחקת. בזמן שהוא התנהל בעולמו כרגיל, מרגיש בדיוק אותו הדבר כלפיה, היא התנהלה במציאות אחרת, מציאות פנימית שהוכתבה על ידי הפחדים שלה ועל ידי פירוש המציאות.
התגבשה התובנה כי על מנת שנוכל לממש את מלוא פוטנציאל היחסים שמולנו עלינו להיות בהם לחלוטין. הפוקוס שלנו אמור להינתן למהות של היחסים, לחוויות המהנות יחד, לשיחות הקלילות והעמוקות כאחד, להומור, לחיבור ולאינטימיות ולא להתבוננות חיצונית מבקרת וחסרת ביטחון. כך לפחות נדע, בכל תרחיש, שההחלטות שמתקבלות מבוססות על אמת טהורה ולא על פרשנות מוטעית.

רוצים למצוא זוגיות? לחצו כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
תתמקדו בחוויות שלכם ופחות בקצב. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מה שנראה לנו לעיתים כסימן חד משמעי לא אומר דבר לצד השני
חשוב לזכור כאן כי לעיתים כה קרובות אנחנו מעניקים משמעות פרטית לדבר תפל לחלוטין, משמעות שלא תמיד נכונה. דנה החליטה שקיום המסיבה של חברו הטוב של אלון מהווה אירוע שאם תוזמן אליו יש בכך אמירה זוגית מחייבת ואילו אלון לא חשב על כך כלל.
לימים דנה סיפרה לי כי הוא לא הזמין אותה ליום ההולדת ההוא כי נכחו בו רק גברים והוא לא רצה להביך אותה ולהעמיד אותה בסיטואציה בה היא מקבלת יותר מדי תשומת לב.

הקצב החשוב הוא האינטימיות, הקרבה, החברות והרצון להיות יחד
במערכת זוגיות בה נמצאים שניים אשר בשלים לחיבור עמוק, מתחיל תהליך של בנייה ויש תחושת קרבה שהולכת ומתחזקת עם הזמן. הקרבה הזו באה לידי ביטוי בנינוחות, בספונטניות בשיחות ובמפגשים.
גם איכות וכמות הבילויים המשותפים משתנה. מדייט אחד לשבוע בסוף השבוע, אנחנו מרגישים צורך להתראות יותר.
האלמנט האחרון שנכנס לתמונה באופן טבעי במידה והכל זורם בנעימים הוא האופק המשותף, שהוא התוכניות שלנו לעתיד הקרוב. במידה והזוגיות מכילה שלושה מרכיבים: אינטימיות, חברות, והתבוננות אל העתיד הקרוב, אפשר בהחלט לומר כי הקשר מתקדם למקום הנכון. חשוב שלא להפעיל לחץ במטרה לקדם את הקשר, אלא לתת לאותו חיבור להתפתח באופן טבעי.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר  JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

זוג חולם על דירה. ShutterStock
תנו לדברים להתפתח בקצב טבעי. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock
לירז רון פבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully