וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגד תמיד נשאר בוגד?

12.4.2015 / 9:25

גיליתם שהדייט שלכם בגד באקסית שלו. האם תתנו לו הזדמנות? יצאנו לבדוק

אחד הנושאים הכי רגישים, ואולי אף הרגיש ביותר בעולם הזוגי, הוא בגידות. המילה הקשה הזו מעלה לכל אחד מאתנו שרשרת אסוציאציות דרמטיות הכוללות כאב, אכזבה, ופירוק נסער של מערכת יחסים. אנחנו מיד מקשרים את הבגידה לפגיעה נוראית באדם הנבגד ומייחסים ל"בוגד" תוויות כגון חוסר יושר והונאה.

יצאנו לבדוק בסקר מה הייתם עושים במקרה בו במהלך דייט ראשון הייתם מגלים שבן הזוג בגד באקסית שלו?
אז כמו תמיד, התשובות היו חלוקות.

רוצים למצוא זוגיות? לחצו כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
הוא בגד באקסית. האם הוא יבגוד גם בך? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

המחשבים מסלול מחדש – מרבית העונים על הסקר שלנו, כ- 31 אחוזים בחרו לשקול מחדש את העניין בכובד ראש, מה שמוכיח את משקל הבגידה עבורם. סביר להניח שהעובדה שהדייט מצריך מחשבה מחודשת טמונה ברתיעה שלהם מדפוס התנהגות שעלול לחזור על עצמו או פשוט מחוסר הזדהות מוסרית.
חשוב לציין כאן שבוודאי לגיטימי לשקול כל מערכת יחסים בכל מקרה ועניין, על אחת כמה וכמה אם מדובר בחוסר התאמה ערכית בין שניים, ויחד עם זאת יש להעמיק קצת מעבר לשיח של שלושה משפטים בנושא כלשהוא על מנת להבין לעומק את הגורמים ואת הסיטואציה לפני שנחפזים לקבל החלטה.

הנחרצים – כאן פגשנו את הקבוצה השנייה בגודלה, כ- 29 אחוזים החליטו שבשום פנים ואופן לא ייתנו צ'אנס לאותו בן זוג כי 'פעם בוגד-תמיד בוגד'. אנחנו רואים כאן שלושה דברים: ראשית את התפיסה שבגידה שייכת למבנה האישיות ואינה אירוע חד פעמי או התנהגות תלוית נסיבות. שנית, החשש הגדול מלהיות בצד ה"ננטש" או "הדחוי" המקושר לנו אסוציאטיבית לבגידה. שלישית- חשש שחוסר הכנות של ה"בוגד" ישליך על מישורים שונים בחיים, זאת אומרת שאם /הוא משקר לגבי זה הוא עלול לשקר לגבי כל דבר'.
כמובן שככל שמדובר בבני אדם, כל אחד מאתנו הוא עולם שלם ואין נוסחאות חד משמעיות לפיענוח אישיותי ולצפי ההתנהגות בעתיד.

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

אילוסטרציה. ShutterStock
האם היא משקרת לגבי כל דבר? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

המתרשמים בעצמם - כאן ראינו קבוצה לא מבוטלת, של כרבע מהעונים סך הכל, שטענו כי הכל תלוי בכמה הדייט ימצא חן בעיניהם. ניתן לחוש כאן, מתחת לפני השטח, במעין רצון לשפוט מחדש ולתת הזדמנות לאדם שעומד מולנו היום להשפיע יותר מאשר ההיסטוריה שלו.
כמו כן, נדמה כי למרות הרצון להתרשם מחדש זה עדיין "על השולחן", בהמתנה לגזר הדין בסוף הדייט. יש כאן ניחוחות של אופטימיות ואולי אפילו רצון עז להתאהב אך מעבר להכל מסתתרת כאן האמונה שייתכן שאנשים משתנים ושאין לשפוט באופן חד משמעי בשל אירועי עבר.

החיים את הרגע – הקבוצה האחרונה שלנו, כ-13 אחוזים, ענו כי אין לעניין משמעות מיוחדת עבורם וכי מה שהיה בעבר –היה.
מדובר באחוז נמוך יחסית שבוחר לתת הזדמנות אמתית להיכרות. התחושה הרווחת היא שהבוחרים לא לעשות מהבגידה של הדייט באקסית סיפור גדול, הם אלו שמאמינים שאין לזה כל קשר אליהם, להווה, או לדייט הזה.

אילוסטרציה. ShutterStock
מחליטים לתת הזדמנות שנייה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

בשורה התחתונה, יש להחליט בכל מקרה לגופו ובעיקר להתרכז בבניית מערכת יחסים איכותית, כזו המכילה את הערכים המהותיים עבורנו.
מומלץ שלא לשוחח רבות על אקסים ומערכות יחסים קודמות בדייט ראשון מאחר ולרוב הנושא טעון ועלול לגרום לאי נעימויות ללא קשר לבגידה.
יש לכל אחד מאתנו מצפן פנימי חכם במיוחד ושמו אינטואיציה וכדאי ללמוד להקשיב למצפן הזה, הוא תמיד יוביל אותנו אל עבר המיקום הכי מדויק שלנו והוא תמיד יידע לומר לנו מתי נכון לנו להישאר ומתי יש להמשיך בחיוך קדימה.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully