וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח נשי

24.3.2015 / 10:50

האם תפקידה של האישה הוא עדיין לבשל ולטפל בילדים? מי צריך לפנות למי באתרי היכרויות? ומה קורה כשבת הזוג מרוויחה יותר? בדקנו מה אתם באמת חושבים על מקומן של הנשים במאה ה-21

חודש מרץ הוא חודש האישה הבינלאומי, וככזה, הוא זמן מצוין לעשות קצת בדק בית ולבחון איפה החברה שלנו עומדת ביחס לנשים. עלכן, אתר ההכרויות המוביל JDate, ערך סקר ובדק את האופן שבו אנחנו תופסים את מקומה של האישה בחברה נכון לשנת 2015. התוצאות לפניכם.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

מטלות הבית
לתחזק משק בית זו עבודה לכל דבר. כביסות, נקיונות וטיפול בילדים אלו דברים שמצריכים זמן ומאמץ שנדמה שאף פעם אין לנו מספיק מהם, בעיקר כשאנו אמורים גם להתפרנס. על כן, כשבני זוג חולקים בית, באופן טבעי תיווצר חלוקה כלשהי בנוגע לאותן המטלות, חלוקה שבאופן אידאלי אמורה להיות שיוויונית אך אם מתחשבים בכל מיני דעות קדומות אודות התפקידים המגדריים של נשים וגברים נראה שזה לא תמיד כך. אז כן, בהתחשב בעובדה שפעם לנשים היו הרבה פחות אפשרויות להתפרנס הן נאלצו להישאר בבית ולטפל בו. אבל היום ברור לכולם שזה לא המצב, וברוב המקרים שני בני הזוג עובדים ולכן אין סיבה שעול הבית יפול ברובו על אחד (או בדרך כלל- אחת) מהם. מעודד לראות שרוב הגברים שהשיבו על הסקר (83%) סבורים כי מאחר והבית שייך לשני בני הזוג, הרי שכך גם המטלות ולכן יש להתחלק בהן. יחד עם זאת, 16% מכלל המשיבים (גם נשים וגם גברים) עדיין שבויים באמונה שהבית הוא בסמכותה של האישה ועל הגבר בסך הכל לעזור לה במטלות. כמו כן, מעניין לראות שהתפיסה הזאת משתנה בהתאם לגיל הנשאלים. כלומר, ככל שגילאי הנשאלים והנשאלות עלו כך גם עלתה התפיסה שלהם אודות טיפול שוויוני במשק הבית בהתאמה.

אישה מנקה עם שואב אבק. ShutterStock
למה שרק נשים ינקו את הבית? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פניה באתרי הכרויות
למרות שהיום יותר ויותר נשים מרגישות בנוח לפנות לגברים וליזום היכרות, עדיין יש המון חרדות ובלבול בכל מה שקשור לנושא הזה. חששות להיתפס כנואשת או קלה מידי להשגה הן רק חלק ממה שמשפיע על קבלת ההחלטה, האם לפנות אליו או לא. אבל נראה שבמרחב האינטרנטי המצב שונה. האינטרנט הצליח לשבור את הטאבו הזה ולהקל על שני המינים "להתחיל" האחד עם השני. או כמו שמנכ"ל JDate ישראל, שי טרוצמן אמר, "האינטרנט הוא כלי המסייע בשבירת נורמות מגדריות, באמצעותו נשים יכולות להתחיל עם גברים ולשבור את סטריאוטיפ האישה המחכה שיתחילו איתה". בהתאם לכך, 90% מהנשאלים בסקר השיבו שגם גברים וגם נשים צריכים ויכולים לפנות לבני המין השני. זאת למרות ש 13% מהנשים עדיין מאמינות שזהו תמיד תפקידו של הגבר לפנות ראשון, בעוד שרק 3% מהגברים חושבים כך.

האחת או האחד מצפה לכם ברשת 

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אילוסטרציה. ShutterStock
גם את יכולה לפנות אליו. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מה קורה כשהאישה מרוויחה יותר?
הזמנים הספיקו להשתנות מאז שהגבר נחשב למפרנס הראשי והעיקרי, ובכל זאת, לא לכולם קל להתסגל לרעיון שאישה תרוויח יותר מגבר במערכת יחסים. כן, יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור ובאופן כללי גברים עדיין סטטיסטית, מרוויחים יותר מנשים. אבל מה קורה כשזה לא המצב בזוגיות? האם יש גברים שיפריע להם שהאישה משתכרת יותר מהם ואיך זה ישפיע על היחסים ביניהם? התשובות לכל השאלות הללו הן כמובן לא מוחלטות, אבל אם נתייחס לסקר נראה שסך הכל רוב הנשאלים (67%) סבורים כי לטענה שהאישה משתכרת יותר מהגבר אין כל השפעה על הזוגיות. זאת כאשר 12% מסייגים את ההשלכות על הזוגיות בהתאם לגודל הפער בין המשכורות, 15% סבורים שיתרון ההכנסה הגבוהה של האישה אפילו יכול להועיל לזוגיות, ואילו 6% מהם עדיין מאמינים שתפקידו של הגבר הוא להיות המפרנס העיקרי. בנוסף, אם נתייחס רק לגברים מקרב הנשאלים נראה ש-20% מהם רואים יתרון לזוגיות בה האישה משתכרת יותר מהגבר.

אשת עסקים. ShutterStock
רוב הגברים לא חוששים שהאישה תרוויח יותר מהם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

גברים עובדים במאדים נשים עובדות בנוגה?
עוד נושא טעון הוא החלוקה המגדרית למקצועות. פעם האמינו בחלוקה דיכוטומית בין מקצועות שמתאימים לגברים ובין מקצועות שמתאימים לנשים. החלוקה התבצעה על פי מאפיינים מסויימים שכביכול קשורים למגדר, השפיעה על המקצועות הספציפיים והפכה אותם ל"גבריים" (כמו למשל, פרסום, ניהול והנדסה) או "נשיים" (כמו למשל, מקצועות טיפול והוראה). יש לציין כי אותם המקצועות הנשיים הם בדרך כלל מתוגמלים כלכלית הרבה פחות, כמו הסטטוס החברתי שמיוחס להם וכי לנשים היה מאוד קשה (ובחלק מהמקרים גם היום), להשתלב במקצועות המשויכים למין הגברי. מיותר לציין כי גם היום ישנה הפרדת עיסוקים מגדרית, אם כי פחות מבעבר והאמונה שלנשים ולגברים מתאימים מקצועות שונים טרם הופרכה לחלוטין. עם זאת, ניצני אופטימיות אפשר למצוא בסקר כאשר רוב הנסקרים השיבו שהם סבורים ששני המינים יכולים להצליח בכל תחום. כמו כן, מעניין לראות שזה תלוי גיל. כלומר, דווקא ככל שגילאי הנשאלים היו צעירים יותר כך הם גם נטו לשלול את הטענה שקיימים מקצועות גבריים ונשיים יותר.

לחצו כאן לכתבות נוספות

פמיניזם. ShutterStock
שכחו ממקצועות נשיים וגבריים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully