וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשור אותי, אהוב אותי

רחלי לויט

8.2.2015 / 10:18

מאז צאת הספר "50 גוונים של אפור", יותר ויותר זוגות בוחרים בסקס אחר, שכולל קשירות, שוט ואזיקים. אתם מוזמנים להיכנס לחדר המיטות של חובבי משחקי שליטה

כשדנה (שם בדוי) הייתה בת חמש, היא אהבה לחלק הוראות לילדים האחרים בגן. "אמא שלי תמיד מספרת שהייתי עומדת באמצע החצר כמו אדונית ופשוט אומרת לכל אחד מה לעשות, מה להביא לי, ורובם היו מצייתים לי כמו משרתים. פעם אחת הגננת התערבה כשהפלקתי לאיזה ילד שסירב להביא לי מיץ או משהו כזה", היא משתעשעת. "כנראה שכבר אז היה בי את הצד הסדיסטי הזה שאוהב לשלוט".

דנה היא מה שמכונה בקהילת ה- BDSM הישראלית, "מלכה". היא אוהבת לשלוט בפרטנרים שלה, לעיתים באופן מוחלט. השליטה שלה מתבטאת בעיקר בחדר המיטות, אבל לא רק. "כן, זה בדיוק כמו בקלישאה, עם ביגוד העור והשוט והעקבים המחודדים", היא אומרת. "וכן, הפרטנר שלי הוא העבד שלי, המשרת, הנשלט. קראי לזה איך שאת רוצה. אנחנו לא ממש נצמדים לחוקים ולתגיות, אבל די ברור מי הדומיננטית ומי הפאסיבי".

דנה ובן הזוג שלה הם חלק מקהילה לא קטנה של חובבי סאדו-מאזו בישראל, והם בעצמם חלק מקהילה עולמית של אנשים שאוחזים בחיבה עזה למשחקי שליטה במיטה, ברמות שונות ובמידות שונות. במובן מסוים, טוענים פסיכולוגים, כולנו נמצאים על הסקאלה שבין הרצון לשלוט לרצון להישלט על ידי אדם אחר, וכולנו מוצאים עונג בכאב במידה כזו או אחרת.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

סאדו מאזו. שאטרסטוק, מערכת וואלה! NEWS
כולנו נהנים מכאב במידה כזאת או אחרת. צילום: אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS, שאטרסטוק

"הפכו את חיי המין שלי לטרנד"

הרבה מאוד אנשים אחרים התוודעו לאורח החיים ולפטיש הזה תודות לטרילוגיית ספרים קטנה בשם "50 גוונים של אפור", שיצאה לאור ב-2011. הם קראו לזה "פורנו לאמהות" על שם סצינות הסקס הגרפיות להחריד המתוארות בספר, אבל היה שם הרבה יותר מזה: יחסי הסאדו-מאזו של אנסטסיה סטיל, הסטודנטית הבתולה, ושל כריסטיאן גריי, המיליונר החתיך והמיוסר שמתאהב בה, הצליחו לגרום להרבה מאוד אנשים להתעניין מעט בכל מה שקשור לצליפות, קשירות, כאב ושליטה. מחירי האזיקים והשוטים בחנויות סקס זינקו ב-400 אחוזים כשהספר הראשון יצא (לפי מגזין "קוסמופוליטן") ועכשיו מגיע גם הסרט, שיוצא בסוף השבוע הקרוב לקראת הוולנטיינז.

"שנאתי את העניין הפתאומי של כל מיני אנשים סביבי בבדס"מ", אומרת דנה. "בעבודה שלי, שהיא נורמטיבית לחלוטין למקרה שתהית, יודעים שאני 'בקטע', אז התחילו לחקור אותי ולשאול אותי שאלות פולשניות. כל מיני נשים שאני מכירה הלכו וקנו להן ערכות הצלפה לייט, עם אזיקי פלסטיק מטופשים וכיסוי עיניים. יש איזה קטע בספר עם עניבה, אז כולן היו פתאום בעניין של עניבה. הפכו את חיי המין שלי לטרנד, כאילו שזה מוצר אופנה או משהו כזה. זה היה מרגיז".

הטריילר של "50 גוונים של אפור"

כשמצליפים בך בפעם הראשונה

אצל חלי (שם בדוי) בת ה-26, הסיפור של אנסטסיה, גיבורת "50 גוונים של אפור", דומה מאוד לשלה וכן, היא מודה שגם היא הושפעה במידה מסוימת מהספרים. "בהתחלה חשבתי שהם מטופשים אבל קראתי אותם בשקיקה והם היו מחרמנים מאוד. עד אז אף פעם לא התנסיתי בסקס כזה ובטח שלא נתתי לאף גבר לקשור אותי או להצליף בי, אבל בספר זה נשמע כמו הדבר הכי מדהים בעולם. ברור שהתיאורים שם מוגזמים ולא ממש מחוברים למציאות, אבל זה עושה חשק. ככה הכרתי את בן הזוג הנוכחי שלי. כינוי החיבה שלי בשבילו הוא כריס, על שם כריסטיאן גריי".

חלי נכנסה לאתר היכרויות שידוע בנוכחות הגבוהה של אנשי קהילת הבדס"מ בו, ושם היא הכירה את כריס. "בלי להתבייש, קראתי לעצמי באתר 'אנה' והודיתי שאני מחפשת את כריסטיאן גריי שלי. כתבתי שאני יפה כמו אנסטסיה סטיל ותמימה כמוה, אם כי לא בתולה וכריס פנה אליי. הוא לא פחות חתיך מהכריסטיאן גריי שבספר וההיכרות איתו לגמרי סחפה אותי לעולם שלו. לא אגיד לך שזה היה קל, לקח לי זמן לשחרר את השליטה העצמית שלי ולתת לו לשלוט בי לגמרי ולעשות בי כרצונו. נתתי לעצמי זמן להכיר אותו ולבטוח בו. זה היה קל, כי התאהבנו לגמרי, והשאר קרה באופן טבעי. אני לא יכולה להסביר בדיוק איך זה מרגיש, כשמצליפים בך בפעם הראשונה. זה קורה בהדרגה, בכל פעם עושים משהו אחר ובסוף מגיע הרגע שבו 'זה' קורה. קצת כמו הפעם הראשונה שעושים סקס. זה היה מפחיד מאוד, קצת כואב ובעיקר מרגש. היום יש לנו יחסי שליטה, אני לגמרי שלו. כלפי חוץ אנחנו זוג נורמלי. אם רק אנשים היו יודעים מה הוא עושה לי כשאנחנו לבד".

את נהנית מזה?
"מאוד. מאוד. יש בזה משהו משחרר ומדהים. וגם קצת ילדותי. להיות אישה קטנה וחלשה ליד גבר גדול וחזק שאומר לך מה לעשות. הוא כמובן גם מנהל איתי תקשורת רגילה ויש בינינו הדדיות, אבל כשזה מגיע לסקס ולפעמים גם לדברים אחרים – הוא האדון שלי. הפמיניסטיות ישנאו אותי על זה, אבל אני מתה על כל רגע. לפעמים אני מרגישה איתו כמו ילדה קטנה וזה סקסי מאוד בעיניי".

אילוסטרציה. ShutterStock
לפעמים אני מרגישה כמו ילדה קטנה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"אשתי אוהבת כשאני מפעיל כוח"

רונן (שם בדוי) מנהל יחסים שיוונים עם אשתו. הם מתחלקים במטלות הבית, הוא מביא לה פרחים ביום שישי ומתנהג אליה כמו למלכה. אבל בחדר השינה, יחסי הכוחות משתנים, הוא האדון והיא הנשלטת. "אשתי מאוד אוהבת שאני מפעיל כוח במהלך הסקס ואפילו משפיל אותה. הרבה פעמים אני מטפטף עליה שעוות נר כדי להעניש אותה".

זה לא סוג של התעללות?
"ממש לא. שנינו נכנסים לזה מתוך מודעות גדולה ומרצון חופשי. יש לנו מילת ביטחון שאנחנו משתמשים בה במידה ואנחנו מעוניינים להפסיק את האקט. זה סוג של משחק שאנחנו נהנים ממנו, ותמיד אפשר להחליט שהמשחק נגמר".

בשונה מרונן, יובל (שם בדוי) הוא דווקא הנשלט, העבד. "אני מתחרמן כשבת הזוג שלי דורכת עליי עם נעלי עקב ומצליפה בי". הוא אומר. "בחיי היום יום אני מחזיק במשרת ניהול בכירה ומחלק הוראות, אבל במיטה אני אוהב להחליף תפקיד ולהיות כביכול הקורבן. יש בזה משהו מאוד משחרר".

אילוסטרציה. ShutterStock
יש בזה משהו משחרר. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ספר שמעודד אלימות ומערכות יחסים נצלניות?

ההשפעה העמוקה של הספרים, על מיליוני קוראות וקוראים ברחבי העולם, משמחת חלק ומדאיגה אחרים, שיודעים היטב לאילו מקומות אפלים ההתנסות בבדס"מ יכולה להתדרדר. הדיון על האופן הבוטה שבו הספרים מעודדים אלימות ומערכת יחסים נצלנית ולעיתים משפילה, התעורר מחדש בתקופה האחרונה, לקראת יציאת הסרט. ברחבי העולם אפשר למצוא לא מעט ארגונים ותנועות שיוצאים נגד הסרט והספרים, בדיוק מהסיבות האלה. בעמוד הפייסבוק הזה למשל, מפצירים בגולשים להחרים את הסרטים ובמקום לקנות כרטיסים לקולנוע, לתרום 50 דולר למלחמה באלימות ביתית.

אנה גרין, סגנית עורכת המגזין "אטלנטיק", כתבה השבוע: "המשמעות של הסרט היא ש'חמישים גוונים' רק יילך וייעשה משפיע יותר. הסיפור יגיע לקהל אפילו רחב יותר ובעיקר, יסופר בדרך חדשה ו-ויזואלית. כשהסרט ייצא, הגרסה הקינקית והלוהטת לסקס כפי שהיא מתוארת ב'חמישים גוונים', תיעשה מפורשת וברורה יותר, ולא תהיה תלויה כבר בדמיונם של הקוראים. דיווחים מוקדמים מספרים שהסרט מכיל 20 דקות מלאות של סקס, למרות שהוא מדורג לבני 17 ומעלה. יש דרכים בריאות, אתיות ובעלות הסכמה הדדית לשלב סקס וכאב. הן דורשות מודעות עצמית, יכולות תקשורת ובגרות נפשית. הבעיה עם 'חמישים גוונים' היא שהספרים משלבים באגביות סקס עם אלימות, אבל בלי הדרישות ההכרחיות האלה. לפעמים, אנה אומרת כן לסקס שהיא לא מרגישה איתו בנוח כי היא ביישנית מדי או מפחדת לאבד את כריסטיאן. היא מסכימה כשהוא רוצה להכאיב לה, אבל זה לא מונע ממנה להיפגע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספרים משלבים באגביות סקס עם אלימות. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עולם הבדס"מ כמעט דרדר אותי לזנות"

מיכל (שם בדוי) בת 42, קראה את הספר הראשון באנגלית, אפילו לפני שיצא לאור בישראל, והחליטה לצאת להרפתקה מינית כמו אנה. "דמיינתי את עצמי, כמו כל אישה שקראה את הספר, אני מניחה, מוצאת לי איזה גבר מורכב וחתיך כמו כריסטיאן ועוזרת לו לצאת לאור, או משהו כזה", היא מספרת. "אבל בסוף מצאתי את עצמי בדייט אינטימי ומלחיץ עם בחור לא שפוי במיוחד, שהשתוקק להכאיב לי. היה לו מן 'שוט לייט' כזה שהוא קנה, בשביל ההתנסות הראשונית שלי, אבל בשנייה שהוא הצליף בי איתו זה כל כך כאב, שהתחלתי לבכות. אמרתי לו שאני לא רוצה וזה רק הזין אותו יותר, ראיתי את המבט בעיניים שלו נדלק. הייתה לנו מלת ביטחון ולמזלי, התעשתי מהר מאוד, אמרתי את המלה והוא שחרר אותי, כי הייתי קשורה באזיקים, וברחתי משם, אבל זה גם יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע".

לפעמים זה גם נגמר הרבה יותר גרוע. ש', צעירה בת 27, מספרת שעולם הבדס"מ כמעט דרדר אותה לזנות. "נשאבתי לשם אחרי לחצים של 'ידיד'. הייתי במצב די מחורבן בחיים, הייתי בת 17, עזבתי את הבית, לא היה לי כסף ולא היה לי איפה לגור וישנתי אצלו בחדר האורחים. הוא שידל אותי להיכנס איתו לעולם הזה ואמר שיהיו הרבה גברים שישמחו להיות ה'מאסטרים' שלי ולממן אותי. להגיד לך שנהניתי מזה? ממש ממש לא. הם הכאיבו לי מאוד והיו גברים מפחידים ושתלטניים. אני לא אוהבת לדבר על התקופה הזו, אבל בואי נאמר שכמה וכמה פעמים מצאתי את עצמי מלאה בסימנים כחולים וסגולים, צלקות ופצעים מדממים. ועוד הייתי צריכה לשכנע את עצמי שאני נהנית מזה, אז שתיתי המון וצרכתי סמים. ביום שהעזתי להודות שאני סובלת ולקום וללכת, שוב הייתי באותו מצב – בלי מקום לגור ובלי כסף. זה מדרון חלק שממנו מהר מאוד את מגיעה למצב שאת פשוט מוכרת את הגוף שלך כדי לשרוד. לפני שלוש שנים השתקמתי ונגמלתי, אבל עצוב לי שנשים חושבות שזה כיף כשמישהו מכה אותך ומכאיב לך בשביל ההנאה המינית שלו. אם את נהנית מזה בעצמך, שיהיה לך בכיף, אבל שיהיו כנות עם עצמן – רובנו עושות את זה כדי לרצות. וזה לא שווה את זה".

טריילר חדש לסרט "50 גוונים של אפור".
החיים הם לא "50 גוונים של אפור". צילום: יח"צ

"יחסים שעלולים להיגמר במוות"

"התבנית של האישה המשוחררת גורמת לנו להרגיש בנוח עם סקס מהסוג הזה, על אף שלא מדובר כלל ביחסי מין שיוויונים".

אז מה גורם לנשים וגברים להימשך בכלל לסוג כזה של יחסים מיניים? הפסיכולוגית הקלינית ד"ר זהבה כספי, שכותבת בימים אלה ספר על ארוטיקה סאדו-מאזוכיזם, טוען שאין תשובה חד משמעית: "יש הסבורים כי חוויה מהילדות הקשורה להנאה ולכאב גם יחד גרמה לרצון לחוות בהמשך מין הכולל השפלה. חוקרים אחרים גורסים כי מדובר במשהו פיזיולוגי - מרכז ההנאה והכאב קרובים כל כך במוח, שכאשר האדם חש כאב ההנאה שלו מתגברת. אלה הם המזוכיסטים, המוגדרים ביחסי הבדס"מ כעבד או נשלטים. לצידם, ישנם השולטים, שמסיבה פסיכולוגית כלשהי, נהנים לגרום סבל לאחר בחדר המיטות. הדבר נראה לנו מוזר משום שמבחינה אבולוציונית אדם אמור להימנע מכאב, ואנו רוצים להאמין שבכולנו יש תחושת אמפתיה כלפי הסבל של האחר. אך חשוב לציין כי לא כל אדם סדיסט במיטה הוא אכזרי בחיי היום יום שלו, ולא כל מי שנהנה מהשפלה הוא חלש אופי".

חוקרת המגדר, ד"ר סיגל אופנהיים-שחר, גורסת כי סדרת ספרי "50 גוונים של אפור" גרמה ליחסי הבדס"מ לצאת מהארון ולקבל לגיטימציה: "אנשים לומדים רבות מייצוגיים תרבותיים. ממש כפי שהוליווד למדה אותנו איך להציע הצעות נישואין גרנדיוזיות, כך הקהל הצורך את הספרים למד לקבל בהבנה רבה יותר את הבדס"מ. היחסים האלה, שהיו חבואים בתוך מרתפים אפלים, קבלו פאן זוהר וסימפטי, ולכן יש רצון להתנסות במין שנחשב עד לצאת הספרים כסוטה וקינקי. אנשים נמשכים לספרים האלה כי הם משלבים שתי תבניות - מצד אחד הספר מבוסס על הרומן הרומנטי, של גבר מצליח ויפה המתאהב בבחורה פשוטה, ומצד שני המסר הקלאסי עטוף כביכול במסר פמיניסטי. שוב ושוב מודגש לנו בספר שאנה בוחרת בכריסטיאן גריי, ומעוניינת שישלוט בה, כל זאת בהסכמתה המלאה. התבנית של האישה המשוחררת גורמת לנו להרגיש בנוח עם סקס מהסוג הזה, על אף שלא מדובר כלל ביחסי מין שיוויונים".

האם הבדס"מ עלול להרוס את הזוגיות שלכם או שמדובר בתבלין לא מזיק לחיי המין? "ישנם זוגות שכל כך התמכרו לסאדו-מאזו שהם לא יכולים לחוות אורגזמה בקיום יחסי מין שגרתיים". אומרת ד"ר כספי. "משחקי השליטה אף עשויים להיגמר במוות - כך למשל, ישנם מקרים של גברים שביקשו מבת זוגתם לחנוק אותם כדי לחוות אורגזמה, ואבדו את חייהם. אך אם נזהרים ושומרים על גבולות ומילות ביטחון, ואם מדובר על יחסים בהסכמה כשהשולט והנשלט המוגבלים למיטה בלבד - הרי שאפשר לנהל זוגיות נורמלית ותקינה".

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully