וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על הבית

יוסי דלאל

28.1.2015 / 10:30

לפני שאתם ממהרים להיפרד, אולי כדאי לכם לנסות ולהציל את הקשר. כל הסימנים לכך שכדאי להילחם על הזוגיות

אם תשאלו זוג זקנים שחיים למעלה מחמישים שנה יחד מה סוד ההצלחה שלהם, הם בוודאי יספרו לכם על כך שהם, בניגוד לזוגות הצעירים של היום, לא מיהרו לנטוש ולפרק את מערכת היחסים כשזו עמדה במהלך תולדותיה מול אתגרים קשים וסבוכים. הכתבה הבאה תנסה לנצח את הסטטיסטיקה העגומה (שלפיה כל זוג שני או שלישי בישראל מתגרש), ולהדריך אתכם לעשות את מה שקשה בוודאי הרבה יותר: להישאר יחד, להתמודד מול הקושי ולנצח אותו. הנה לפניכם כל הסיבות שבזכותן כדאי לכם לחשוב שנית לפני שאתם מחליטים לפרק את מוסד הנישואים הפרטי שבניתם. הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולצאת למלחמה על האהבה. קופידון היה גאה בנו.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

אילוסטרציה. ShutterStock
אם משהו מתקלקל מתקנים אותו, לא זורקים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

כשאתם מרגישים שלא מיציתם
פרידה בלב שלם היא פרידה ששני בני הזוג רוצים בה וחשים בתחושת מיצוי ברורה ומוחלטת. כשזה לא קורה, עולות וצפות תהיות לגבי מה שיכול היה להיות אם רק היינו מתעקשים יותר ונלחמים בצורה רצינית יותר כדי להישאר ביחד. כשעולות תהיות ושאלות מהסוג הזה, אפשר להתייחס אליהן כאל סימן מובהק לכך שיש בשביל מה לחזור לאותה הנקודה שממנה הפסקתם, ולנסות לברר למה זה קרה לכם. למה החלטתם לוותר. זה לא אומר שמעכשיו כל הבעיות ייפתרו. זה רק אומר שאם ישנו רצון טוב והבנה, ישנה גם יכולת להצית מחדש את הלהבה שאמנם גובהה נחלש, אך היא עדיין בוערת. אם אתם חושבים שאפשר, דעו שיש בידכם את כלי הנשק הכי חזק שאפשר לקבל במלחמה על האהבה והוא נקרא, איך לא: התקווה.

כשהפערים ביניכם ניתנים לגישור
לפעמים גם אנשים גדולים מתנהגים כמו ילדים קטנים בגן. וזה קורה כמעט בכל תחום ונושא בחיים, גם באהבה. אם הסיבה שבגללה החלטתם לארוז חפצים וללכת איש איש לדרכו היא משהו בסגנון "הוא לא מוריד את המים באסלה אחרי שהוא עושה פיפי", תדעו שאלו דברים שבהחלט ניתן לגשר עליהם, ובקלות רבה. בכל אדם יש דברים שבן זוגו פחות אוהב אצלו ובדפוסי ההתנהגות שלו. תהיו חכמים מהחולשות שלכם ומרגעי העצבים שתוקפים אתכם. שבו ודברו עם הפרטנר שלכם, בצורה מנומסת ונינוחה על מה שמפריע לכם בו, על הפעולות שהוא עושה או לא עושה ושמציקות לכם. אל תצברו דברים בבטן עד למצב שבו היא מתפוצצת ומתיזה הרבה דם רע מסביב. דם רע שאולי אחריו תמצאו את עצמכם בנקודת האל חזור. דברים קטנים שהיא או הוא עושים, מרגיזים ככל שיהיו, הם לא סיבה מוצדקת להגיד ביי ביי.

אילוסטרציה. ShutterStock
אז מה אם הוא לא מוריד את האסלה? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

כשהסקס נדיר
כן, אנחנו יודעים שזה עלול להישמע שטחי, אבל אם תחשבו לרגע כמה קשה למצוא פרטנר טוב שהחיבור המיני איתו מושלם, תוכלו בוודאי להסכים איתנו שזו סיבה ממש טובה לנסות לצמצם פערים שקיימים בניכם, ולהגיע בסופו של דבר לגישור. יחסי מין הם המפתח להצלחת כל זוגיות, ואנחנו סבורים שהם הגרעין שממנו אפשר לצמוח ולהתפתח לכל מקום שתחפצו בו. אם הסקס לא טוב – זה מקרין לכל מקום בחיים המשותפים ומאפיל על תחומים ונושאים אחרים בחיים ביחד, ולהבדיל – כשיחסי המין מהנים וטובים, אפשר לראות את החיוכים שהתחילו בין הסדינים מטיילים להם ומגיעים לכל מקום בבית. אל תזלזלו בחיבור המיני המשובח שלכם.

כשיש כוונה להשתנות
לא רק לטנגו צריך שניים, גם לזוגיות שנתקלת בבעיות. גם כשאנחנו נתקלים בקשיים מהותיים שהורסים והופכים את חיי הזוגיות לשדה קרב רווי פציעות, ישנה אפשרות לתקן את המצב וזאת רק בתנאי שישנה אוזן קשבת בצד השני, שהאדם שמולו אתם עומדים ומסבירים לו את מה שמפריע לכם בו הוא אדם קשוב, שמתייחס ברצינות לדבריכם והכי חשוב – מוכן לנסות להשתנות למענכם. אם יש הסכמה על התנאים להמשך מימוש או החייאת הקשר הזוגי, תוכלו להתחיל לפסוע אל עבר מחלקת השיקום. אנחנו אומרים לכם כבר עכשיו שייתכן מאוד שהדרך להבראה תהיה רצופת מכשולים ותסכולים, אך זכרו תמיד שכשיש רצון הכל אפשרי. אתם מצדכם צריכים לתמוך גם כשבאות הנפילות. זה החלק שלכם בעבודה הקשה והנפלאה הזאת שממנה קרוב לוודאי תגיעו יחד לפסגות חדשות של קרבה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אם הסקס טוב, יש על מה לדבר. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

כשיש ילדים
תא משפחתי טוב הוא הבסיס שעליו כל ילד נשען ונתמך במהלך השנים הראשונות של חייו. כשהבסיס רע, והבית גדוש במריבות שגורמות לאי שקט ולאווירה שלילית, אז הפרידה היא הכרחית והנזק שבגירושים הוא ללא ספק גדול פחות מההישארות יחד בחיים אומללים. אך אם אתם אנשים חכמים, שיש בהם עוד גרעין של אהבה כלפי בן זוגם, שמודעים לכל מה שכתבנו כאן ורוצים בכל זאת, גם למען הילדים, להתאמץ כדי להשיג קן משותף בריא ורגוע, דעו שהדרך אל המטרה מתחילה קודם כל בוידוי. שבו מול בן זוגכם, שתפו אותו בחשיבות שאתם רואים בגידול הילדים בתוך תא משפחתי נורמלי, ספרו על הקשיים שלכם, בקשו שבן זוגכם יספר לכם וישתף אתכם במה שקשה לו, וסכמו לנסות לבנות עולם אחר, בית שכיף לבוא אליו, שכיף לשהות בו. במאמץ משותף זה אפשרי ואפילו די פשוט.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully