וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני רואה אותה בדרך לאוניברסיטה

אורן אביב

8.1.2015 / 13:57

האם כדאי לחפש אהבה באקדמיה? בדקנו מה היתרונות והחסרונות של זוגיות על ספסל הלימודים

מסגרת לימודית היא סביבה פורייה לאיתור בן / בת זוג פוטנציאליים. בין אם זה כי מדובר בסביבה טבעית ואותנטית, או האווירה האקדמית אשר מעוררת כמיהה לדברים אחרים, או הזמן הממושך בו אנו מוצאים את עצמנו במחיצת אותם אנשים- משהו במערכת הזאת פשוט עובד.
אך היות ומדובר בשיטה כה עתיקת יומין פופולארית ויציבה, כדאי שנבין היטב את יתרונותיה, חסרונותיה ולמי מאיתנו היא מתאימה, במיוחד בסביבת לימודים כה אינטנסיבית.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

זוג לימודים. ShutterStock
בואי נלמד מדעי האהבה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מסגרת מחייבת
לימודי תואר הם כידוע לכולנו בין 3-4 שנים (במקרה הסטנדרטי) ל-5-7 (במקרי הרפואה, האדריכלות וכל מה שלא אלמד לעולם). בקיצור, מדובר בעסק ארוך ומחייב. רוב הקשרים הרומנטיים בין אנשים לא נמשכים כל כך הרבה זמן, לכן מבחינה סטטיסטית, המספרים ממש נגדכם. או במילים אחרות, הסיכוי שתצאו עם מישהו מהלימודים וזה ייגמר יפה, הוא לא גבוה במיוחד. מה שאומר שאחרי שתחליטו להיפרד כידידים בלית ברירה ולטובת הכלל (וזאת אף על פי שאולי העדפתם להיפרד במכות), עדיין תצטרכו להמשיך לראות אחד את השני לפחות פעמיים בשבוע. לא כיף. אך בעיקר, מקשה על להמשיך הלאה, לכן אם אתם מזהים את עצמכם כאנשים רגישים, אולי כדאי שתחפשו ריגושים יותר סולידיים ופחות מסוכנים.

החברים של חברים
זה השלב שבו הכל מתחיל להסתבך. כי בניגוד לסיכוי האפסי שזה ייגמר בסוף טוב, יש סיכוי מעשי לחלוטין שהחברים שלו, הם גם החברים שלה, והחברים שלה, הם גם החברים שלו. וגם אם הם יכחישו זאת בעודם מגישים ממחטה לידכם, הם בסופו של דבר יתמקמו בצד כלשהו. לכן, צריך להבין מבעוד מועד באיזה צד אנחנו הולכים למצוא את עצמנו. יש לציין כי אין במקרה זה הטיה מגדרית, זה יכול לקרות לו בדיוק כמו שזה יכול לקרות לה, הכל תלוי במאזן הכוחות הקיים (ראו גם: המלחמה הקרה). ולאמיצים שבינינו שנמצאים באותה קבוצת לימוד: בהצלחה עם זה.

זוג סטודנטים רב. ShutterStock
גם אחרי הפרידה תיאלצי להיתקל בו. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הציונים! הציונים!
שזוהי הסיבה האמיתית, שבגינה נתכנסנו כאן היום. עלינו לשאול את עצמנו שתי שאלות מצטברות: האם הציונים שלי חשובים לי מעבר לעובר/ נכשל? במידה ולא, המשיכו לסעיף הבא. במידה וכן, ענו על השאלה הבאה: כיצד הנוכחות של החצי השני שלי/ פרוד/ה עתידי/ת שלי בכיתת ההרצאות, הולכת להשפיע עליי?
לחלקנו, מערכת יחסים שוקקת ריגושים היא תחליף טבעי לריטלין. בשביל אותם ברי מזל, מדובר בפלטפורמה מצוינת למגמת שיפור בביצועים האקדמיים שלהם. לחלק אחר, מדובר בהסחת דעת שתקשה לענות למרצה "כאן" כאשר הוא מקריא שמות. ולחלק הנותר, זה לא משפיע כלל. לכן, חשבו היטב לאיזה קטגוריה אתם שייכים, כי כמו שיודע כל סטודנט להנדסה ביו רפואית- אין דבר יותר נורא מממוצע במגמה שלילית.

זה ייגמר בחתונה
ולכל אלו שהגיעו עד הלום ומחכים לתמריץ חיובי קטנטן, זה בשבילכם: בכל מסגרת לימודית, יש לפחות זוג אחד, שהלכו על כל הקופה והצליחו. אלו שהכירו בשנה הראשונה ולכולם זה היה נדמה כאילו הם ביחד מאז ומתמיד, אלו שההזמנות לחתונה לא הפתיעו אף אחד, אלו שפשוט הכל הלך חלק.
אנשים רבים מעבירים חיים שלמים בתחושה שפספסו את אהבת חייהם. המחשבה שהיא עלולה להתמסמס בגלל הערכת סיכונים ולחץ ציונים, היא באמת מייסרת. לכן בהיבט הזה, נכון להרגיש בנוח עם קצת מינוף (לא גבוה מדי, תתייעצו עם משבר הדוט קום).
איך אתם יודעים אם טמון בכם הפוטנציאל הנדיר להיות כאלו? אתם לא. אבל אתם כן תצליחו להניח אם זה באופן יחסי יותר מועד לכישלון, מאשר מתכון לניצחון. זה אולי דרישה קצת שמוטת קרקע מציאותית- אבל היו רציונאליים כמה שאפשר. פשוט ובעיקר, כי יש יותר משני משתנים במשוואה המורכבת הזו.

אילוסטרציה. ShutterStock
מה הסיכוי שלכם להתחתן? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לסיכומו של עניין, היות והסיכוי של קשר באופן כללי להימשך יותר משנה, קלוש יותר מהסיכוי לשלום במזרח התיכון, כדאי להיות מתונים במהלכים שאנו מתכננים לבצע. הגישה של 'חיים רק פעם אחת', היא פחות פרקטית במקרה הזה, ונכון יותר לפנות לחשיבה בוגרת ושקולה, בעיקר לרגישים שבינינו. מאידך, כשזה לא נשלט זה באמת לא נשלט, ואז כולנו נחזיק אצבעות שזה ייגמר בחתונה, ולא בתקופת מבחנים של סוף השנה. אז איך המשגיחות במבחנים תמיד אומרות? שיהיה בהצלחה!

האהבה מחכה לכם ממש כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully