וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה ללא גבולות

29.10.2014 / 9:04

ליה בורק, בעלת שיתוק מוחין, ונתנאל גולן המרותק לכיסא גלגלים, התאהבו בזכות קורס היכרויות לאנשים מוגבלים. רגע לפני שיעמדו מתחת לחופה, הם משתפים בסיפור האהבה המרגש שלהם

כולנו רוצים אהבה וכולנו גם ראויים לה. זו בדיוק התפיסה שהנחתה את "בית איזי שפירא", מרכז לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, לפתוח את הקורס,"זוגיות וקשרים של שיתוף", שמטרתו לסייע לאנשים שמתמודדים עם מוגבלויות גופניות או חושיות, ליצור קשרי זוגיות ולמצוא אהבה. על פי מפתח ויוזם הקורס, ד"ר בני הוזמי, "הדרך לקבלת לאהבת האחר, עוברת דרך אהבת העצמי" וזה בדיוק העקרון שעומד בבסיסו.

ליה בורק, בת 34, בעלת שיתוק מוחין ונתנאל גולן, בן 34 בעל ספינה ביפידה (שדרה שסועה), יצרו זוגיות בעקבות הקורס,וכיום הם עומדים להתחתן.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכירו בקורס לאנשים שמתמודדים עם מוגבלויות. צילום: יחצ/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלגול קודם

סיפור האהבה של ליה ונתנאל הוא סיפור מרגש בהרבה מובנים, ונתנאל הגדיר את זה בצורה יפה כשאמר "היה לנו סוג של גלגול קודם". למעשה, סיפור ההיכרות שלהם התחיל עוד בטרם הקורס, בערך חמש-שש שנים לפני כן. הם יצאו לשלושה דייטים והחליטו שלא להמשיך את הקשר. "גם לנכים יש קטע כזה של היררכיה וזאת הייתה התפיסה שלי בזמנו" נתנאל מספר ומוסיף, "אני רציתי מישהי שהיא פחות נכה ולכן כשנפגשתי עם ליה לא רציתי אותה כי היא הייתה יותר נכה ממני". אבל כאמור, זה ממש לא נגמר שם, ושניהם מספרים בפליאה שבמשך כל השנים האלו לא מעט חברים ומכרים שלהם, לרוב כאלו שאינם קשורים אחד לשני ושכלל לא ידעו על ההיכרות המוקדמת בין השניים, ניסו לסדר ביניהם מכיוון שחשבו שהם יתאימו. הם לא נפגשו שוב עד שהגיעו לקורס. שם, הם החליטו לתת הזדמנות שניה לאהבה ביניהם, התחילו לצאת, ולאחר כחודשיים הגיעה הצעת הנישואים.
כמו רובנו, עד שהצליחו ליצור להם את הזוגיות הטובה והמיוחלת, הם היו צריכים לעבור כל מיני תהליכים עם עצמם. תהליכים שהם אולי קשים יותר כשמתמודדים עם מוגבלות פיזית.

איך אתם מרגישים שהתמודדות שלכם עם המוגבלות השפיעה על חיי הזוגיות שלכם עד כה?
ליה: "זה מאוד משפיע כי ברגע שאדם לא שלם עם הגוף של עצמו, אז יהיה לו מאוד קשה להיפתח למישהו אחר בכל מיני רבדים. אבל אני חייבת להגיד ,שבזכות נתנאל והקורס הדברים אצלי מאוד השתנו. הבנתי שאין דבר כזה מושלם. מושלם זה בעיניי האדם עצמו, איך שהוא נתפס בעיני עצמו ובעיני הבן זוג."

נתנאל: "זה השפיע עליי במובן שפעם כשהייתי צעיר הייתה לי תפיסה של, 'למה אני צריך מישהי נכה ולא בריאה' כי תפסתי אנשים כביכול 'בריאים' כיותר טובים ושאפתי לזה. אני חושב שהייתי פשוט נעול על סוג של פנטזיה וזה מה שעיכב אותי, כי זה לא בהכרח דבר טוב וזה לא באמת משנה לזוגיות."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתנו הזדמנות שנייה לאהבה. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראות קודם כל את הבן אדם

אל הקורס שבסופו של דבר חיבר ביניהם, הם הגיעו מסיבות שונות וכלל לא ציפו להיפגש בו ועל אחת כמה וכמה לחדש את הקשר ביניהם. בעוד שליה מודה בחיוך שהמטרה הראשונה שלה "הייתה 'לצוד' גברבר". נתנאל אומר שהגיע לקורס לצורך רכישת ידע והוא כלל לא ציפה להכיר שם מישהי כי היה כחודשיים לאחר פרידה לא קלה, לדבריו.

אז איך אתם מרגישים שהקורס עזר לכם?
ליה: "הקורס שינה אותי ועזר לי בקטע של דימוי עצמי וקבלת העצמי ואני חושבת שזה אחד הכלים המשמעותיים ביותר בקורס, קבלת העצמי. ככה לומדים גם לקבל את האחר, את השונה ממך ואת הדומה לך. ובאמת שלכולנו יש מגבלה גם לאלה שהם לא פגועים פיזית. אבל כל העניין זה בעצם ההשקפה, של איך אתה רואה את הדברים ואת עצמך."

נתנאל: "הקורס הזה לימד אותי לראות את הבן אדם אחרת. הרי ליה היא אותו בן אדם שהכרתי לפני חמש, שש שנים. אבל אצלי הקורס שינה את התפיסה של לראות קודם כל את הבן אדם ואחר כך לראות את הבחוץ. כי מה שחשוב זאת התקשורת, הדיבור, הכימיה, והייתה שם כימיה ביננו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם צריך להיות שלם עם עצמו. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לסיכום, אפשר להגיד שהמוגבלות מחזקת את הקשר ביניהם כשם שיש לשער שהיא מחזקת אותם כאינדיבדואלים. או במילותיה של ליה, "החיבור הנפשי ביננו בעקבות או בגלל הגבלה זה חיבור מעולם אחר". והיום ,כשההכנות לחתונה שלהם בעיצומן והם מאוהבים ומתרגשים, הם מגדירים את הזוגיות שלהם ואת הייחוד שלה בכך שלדבריהם הם "משלימים אחד את השנייה".

האחת או האחד מצפה לכם ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully