וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: איך שורדים בליינד דייט?

26.10.2014 / 14:30

סיגל גשורי, מורה לאהבה, מייסדת Sol Embassy ומשמשת כמומחית Jexperts מבית JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

אורלי שואלת: לפני שבועיים קרה לי מקרה ממש לא נעים. נפגשתי עם מישהו לבליינד דייט ומיד אחרי חצי שעה הוא אמר שהוא חייב ללכת. הבנתי שהוא לא אהב את מה שראה ומאז ירד לי כל הביטחון. אין לי חשק לצאת לדייטים כי אני מפחדת ששוב יעשו לי קטע נוראי כזה. מה את מציעה?

תשובה: אורלי יקירה, אכן חוייה לא נעימה ומצד שני זה חלק מהסיכון בפגישות עיוורות. יציאה לפגישות עיוורות היא אחת מדרכים רבות להכיר אנשים, והיא מתאימה בעיקר לכאלה שיש להם הרבה ביטחון עצמי ונפתחים מאד בקלות. אנשים קצת יותר ביישנים, מוצאים את עצמם הרבה פעמים נבוכים מהעניין של ה"הבחינה ההדדית", וגם אם הם צולחים את החלק הזה בשלום, הם לא תמיד יודעים איך להתנהל בדרך זורמת ולא מביכה בתוך הפגישה עצמה.
הכי חשוב הוא שאת תרגישי נוח, כי אז יש סיכוי שתהיי משוחררת ואמיתית. מומלץ לשוחח כמה שיותר לפני הפגישה, כך שתוכלי להגיע אליה ללא יותר מדי עכבות. מעבר לכך, מומלץ לבקש לשלוח תמונה מראש לפני שאת והצד השני נפגשים - זה מפחית מעט את הסיכוי שמשהו כזה יקרה שוב. לגבי הנושא של ביטחון עצמי- ביטחון כזה מורכב מהרבה רכיבים, אחד מהם הוא הופעה חיצונית, אך זה רק מרכיב אחד. חוש הומור, ביטחון מקצועי ואפילו עיסוק בספורט- כולם מגבירים את הביטחון העצמי ואני מציעה שתשקלי דרכים איך להרגיש יותר טוב עם עצמך כך שאף גבר לא יוכל לערער אותך.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

אילוסטרציה. ShutterStock
יציאה לפגישות עיוורות מתאימה בעיקר לאנשים עם ביטחון עצמי. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

דורית שואלת: התחלתי לצאת עם מישהו ממש חמוד. בניגוד אליי, היו לו מערכות יחסים רבות ולי מעולם לא היה חבר לפניו. אני מפחדת לומר לו שאני בתולה כי אולי זה ירתיע אותו חוסר הניסיון שלי. מה את חושבת?

תשובה: דורית יקירתי – פחד זה המקום הכי גרוע לקחת ממנו החלטות . אני מציעה לומר לו את האמת ולא להסתיר את העובדה שאת בתולה וחסרת ניסיון. מה שיותר חושב ממה שאת אומרת לו, הוא מה שאת אומרת לעצמך. האם את מאמינה שמי שיזכה באהבתך ובחברתך הוא בר מזל? אם כך, אז חוסר הניסיון שלך הוא שולי, ולפעמים אפילו יתרון שכן ניסיון מגיע הרבה פעמים עם צלקות ומנגנוני הגנה .
יהיה נכון גם לברר עם הבחור מה הוא אוהב בך ויכול להיות שתגלי שדווקא התמימות או חוסר הניסיון הם אלו שמושכים אותו.
בכל מקרה, אינטימיות צריכה להגיע בטבעיות כשאת מרגישה בנוח עם בן הזוג. יש כאלו שאצלן זה מגיע יותר מהר וכאלו שאצלן התהליך איטי יותר. אין חוקים בעניין, ותני לעצמך את הזמן.

יח"צ. ShutterStock
מפחדת לומר שאני בתולה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אבי שואל: אני נשוי לאישה מאוד שתלטנית. כל הזמן היא אומרת לי מה לעשות, מחלקת לי הוראות ומתעצבנת כשאני לא עושה את מה שהיא מבקשת. אני אוהב אותה אבל ממש קשה לי ככה לחיות. יש דרך לגרום לה להפסיק לשלוט בי?

תשובה: נשים שתלטניות הן נשים שרוצות אשליה של שליטה, ובעצם יש בזה הרבה חוסר ביטחון וחוסר אמונה שמעורבים בכך. לנשים כאלה אין את היכולת להבחין בין העיקר- שבעלי ירגיש טוב, אהוב ומוערך לבין טפל - דברים הקשורים במטלות פרקטיות ובירוקרטיות בדרך כלל. מה שהן דורשות הרבה פעמים מסביבתן הן דורשות גם מעצמן, ובמידה רבה זה בכלל לא אישי – זהו פשוט סטנדרט של מצוינות לכאורה שהן רוצות בו.
אני מציעה שתחבק הרבה את אשתך, תחמיא לה ותן לה להרגיש שהכל בשליטה. לגבי התפרצויות כעס, אסור לך בשום פנים ואופן לקבל אותן כי זה פוגע בכבוד שלך וגם גורם לך לא לחבב אותה . זה תהליך הרסני שהולך ומחריב עמו מערכות יחסים.
אני מציעה לך לכתוב מכתב לאשתך ובו לספר לה עד כמה אתה אוהב אותה וכמה אתה מעריך אותה, ואז להגיד לה מה מקשה עליך ולפרט. בסוף המכתב עליך להבהיר כי לא תיתן לה להשפיל אותך וכי על מנת ששניכם תהיו מאושרים עליה ללמוד להתאפק ולא להתפרץ. במידה והיא שוב מתפרצת, צא מהבית או נתק את הטלפון, עד אשר המצב יירגע והיא תבין מהתנהגותך כי עליה לכבד אותך.

אילוסטרציה. ShutterStock
איך מתמודדים עם אישה שתלטנית? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

יעל שואלת: יצאתי לכמה דייטים עם גבר מקסים. הוא חכם ונראה טוב, אבל מפריע לי שהוא די קמצן. הוא תמיד מתעקש שנתחלק חצי חצי בחשבון, ומעדיף לצאת למסעדות זולות יחסית. אין לו בעיה כלכלית למיטב ידיעתי כי הוא עובד במקצוע טוב, וחברות שלי אומרות שלא כדאי לי לצאת עם גבר קמצן. מה דעתך?

תשובה: חברות שלך ככל הנראה צודקות. פעמים רבות קמצן בכסף הוא גם קמצן ברגש. בדרך כלל אין שום קשר בין קמצנות לבין יכולת כלכלית. קמצנות אינה קשורה בהכרח לעוני או העדר יכולת כלכלית. לרוב אנשים שמתאפיינים בקמצנות דואגים כל הזמן למחר ונמצאים בסוג של חרדה וחשיבה פסימית ולכן קשה לחיות איתם, ולא רק לבלות איתם. הרבה פעמים גברים יתרצו את הקמצנות בכך שהם לא רוצים להרגיש פראיירים אבל גם זה בעייתי. באהבה אין להיות פראייר – נקודת המוצא הראשונית של אהבה רומנטית היא רצון לתת, לפנק ולהעניק . לכן אני מציעה לכך בכבובד ראש לשקול האם ברצונך לצאת עם אדם שכזה, על אף יתרונותיו הרבים.

אם גם אתם רוצים לשאול שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

הכותבת היא מאמנת אישית לאהבה וזוגיות, מייסדת Sol Embassy, המשמשת כמומחית Jexperts מבית JDate

האחת או האחד מצפה לכם ברשת 

אילוסטרציה. ShutterStock
קמצן בכסף הוא גם קמצן ברגש. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully