וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מסטוץ יכולה להתפתח זוגיות?

מה הסיכוי שסטוץ חד פעמי יוביל למערכת יחסים יציבה ומאושרת? בדקנו בסקר מה דעתכם והנה התוצאות

הסיבה שמרבית האנשים מתאהבים, אבל לא זוכים לחיות באהבה, נעוצה בשני גורמים: פחד והיעדר אמונה. כאשר אנחנו נמצאים בספק לגבי קיומה של אהבה, אנחנו מחפשים מזור לבדידות ומעדיפים לקחת את מה שיש בנמצא – כמו למשל סטוץ. החיפוש אחר מין מזדמן הוא כמו לאכול חצי מנה פלאפל כשאתה משתוקק לסטייק אבל אין לך אמונה שהסטייק אכן נמצא ומגיע לך לקבל אותו. אדם רעב וקטן אמונה נותן לבטן המקרקרת שלו להסתפק בדבר הראשון שיכול להשביע אותה, והתוצאה היא תחושת רעב שלא באה על סיפוקה. אך האם בכל זאת מסטוצים יכולה להתפתח אהבה אמיתית? ערכנו בוואלה סינגלס סקר בנושא כדי לבדוק מה דעתכם, והנה מה שמצאנו:

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

אין סיכוי!

34%, מקרב הנשאלים, ציינו כי הם לא מאמינים שסטוץ יכול אי פעם להתפתח לאהבה. הדעה החד משמעית הזו מקורה בתפיסה קצת שכלתנית שמייחסת לאהבה גבולות או הגיון. קרוב לוודאי שאלו שבחרו לענות בשלילה גמורה, הם אנשים שמדירים את רגליהם מסטוצים ורוצים להאמין שקשר רציני צריך להתחיל מכוונה רצינית.
אנשים שמנהלים סטוצים נתפסים לרוב בעיני החברה כלא רציניים, קלי דעת והרפתקנים. הגבר הסטוציונר מעורר קינאה בקרב אחיו הגבריים, אך כשמדובר בגברת מתמסרת – המצקצקים יגידו שהיא זולה והפמיניסטיות תטענה בלהט שזו זכותה.

אלא שמרבית האנשים שמוכנים לקיים יחסי מין מזדמנים הם בכלל לא קלילים וזה לא נטייה שמקורה במשובת נעורים, היא קשורה פשוט לחוסר חיבור רגשי לגוף ולפחד.
כדי להיכנס עם מישהו למיטה על בסיס מיני בלבד – אני צריך להורות ללב שלי לא להיות מעורב ולא לפתח רגש. סטוצים מבוססים על חוסר ציפיות, וכשאין ציפיות אין אכזבות. אך מצד שני, חוסר הציפיות האלו מוביל לכך שאנשים מסתפקים בסטוץ ולא מנסים להשיג אהבה אמיתית.

אילוסטרציה. ShutterStock
קשר רציני חייב להתחיל מכוונה רצינית? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

זה דווקא אפשרי

למרות התדמית לגבי סטוצים, מרבית הנשאלים בסקר ענו שסטוץ יכול להתפתח לאהבה. 31% האמינו זה יכול לקרות בסבירות גבוהה, לעומת 21% שטענו שזה אפשרי. המבציעים שהשיבו כך, אלו אנשים ככל הנראה מעטפחות נוקשים, שמאמינים שאהבה בוחרת אותנו ולמעשה קשה לצפות מה יקרה כאשר בחור פוגש בחורה, בין אם מדובר בשותף לדירה, חבר בעבודה או פרטנר לבילוי לילי לאחר מסיבה.

סטוץ יכול בהחלט להתפתח לאהבה – אנשים לא בוחרים במי להתאהב. נורא קשה לנו לקבל את זה, כי אנחנו יצורים שמאוד רוצים להאמין באשליית השליטה. אשליית השליטה גורסת שאם רק נתאמץ נתאהב, אבל אנשים שחוו אהבה גדולה יעידו בפניכם שדקה לפני שהם התאהבו לא היה להם מושג שהאהבה ממתינה להם, שהאהבה לא היתה תוצאה של מאמץ כזה או אחר , אלא דווקא של הרפייה וזרימה עם הלב.

לאחוז קטן אך לא מבוטל של 14% מהנשאלים, זה קרה באופן אישי - סטוץ הפך לסיפור אהבה. הנתון הזה עשוי להצביע על כך שדווקא שחרור מתוצאה הוא זה שמאפשר לאהבה להגיע. ייתכן ושהנשאלים הללו הם אנשים פחות ורבליים ויותר סנסורים (אנשים שהתקשורת שלהם היא פחות מילולית ומבוססת יותר על מגע). האנשים הללו יכולים למצוא את עצמם מאוהבים עד למעלה מראשם דווקא בעקבות סטוץ בדרך פרדוקסלית. בגלל שהם כל כך מפחדים להיפגע, בדייט רגיל הם יבנו חומות מוגן וישתמשו במסכות, אבל כשהם נגשים לסטוץ הם יודעים שממילא אין כאן שום כוונה מחייבת וקרוב לוודאי שזה מין חד פעמי ללא המשכיות. דווקא אז הם ירשו לעצמם להיות הם בלי מסיכות, וידוע שכשאנחנו הכי אמיתיים וחשופים דווקא אז האהבה באה לבקר יותר.

הכותבת היא מאמנת אישית לאהבה וזוגיות, מייסדת Sol Embassy, המשמשת כמומחית Jexperts מבית JDate

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
לא תאמינו שהם הכירו בסטוץ. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully