וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים חשבון נפש

2.10.2014 / 9:30

יום כיפור הוא זמן מצוין לשבת עם עצמכם, לחשוב איך אתם יכולים לשפר את הזוגיות שלכם או איך למצוא אהבה חדשה

יום כיפור הוא זמן מעולה לקצת חשבון נפש, גם אם אתם לא דתיים. האווירה והשקט שמגיעים עם יום כיפור יכולים לספק את ההזדמנות והפוש הזה שצריך בשביל לחשוב על כל מה שעבר עליכם בזמן האחרון ואיך אתם יכולים לעשות שהשנה הבאה תהיה מוצלחת יותר, טובה יותר, איך תהפכו בה להיות כמו מינימום אמא תרזה וגם, איך לשפר את הזוגיות שלכם. אז בין אם אתם רווקים או בין אם אתם בזוגיות, הנה כמה הצעות לדברים שכדאי לכם לקחת בחשבון.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

ביקורת נוקבת
רמה מסוימת של ביקורת היא לגטימית ובריאה לחלוטין מכיוון שזה בסך הכל כלי שעוזר לנו להעריך ולבחון דברים ובהתאם לכך לקבל החלטות. אבל לביקורת יש גם את הצד האפל שלה. ובאפל הכוונה היא לטרחני, מעצבן, מוגזם ויותר מכל מחרב מערכות יחסים פוטנציאליות או אפילו קיימות. אז ההצעה שלנו היא שתנסו להבין עד כמה אתם ביקורתיים, איך אתם מפנים ביקורת כלפי הצד השני, איך אתם מגיבים לביקורת, האם אתם מתעקשים לחפש פגמים, עד כמה אתם פתוחים לקבל אנשים שונים מכם ואולי הכי חשוב מהכל, עד כמה אתם ביקורתיים כלפי עצמכם. כי ככל שאתם יותר ביקורתיים כלפי עצמכם כך גם יהיה לכם יותר קשה ליצור זוגיות, וחבל. פשוט תנסו לזכור שלכולם יש פגמים וחסרונות והם בכל זאת חיים איתם בשלום.

אינטימיות רגשית
אינטימיות שכזו היא בעצם מצב של קרבה רגשית שמתאפיינת בתחושת אמון רבה בין בני הזוג ומאפשרת שיתוף והבנה ברמה הכי עמוקה. כמו כן, היא מתאפשרת בעיקר במערכות יחסים שיש בהן הרבה כבוד הדדי כמו גם חברות, פתיחות וביטחון. אבל האופי של היחסים הוא לא הפקטור היחיד המשפיע פה. יש לא מעט אנשים שקשה להם לפתח אמון ולהתקרב עקב ניסיונות עבר לא טובים, מופנמות או חשש מפגיעה. אז מה שנותר לכם הוא להבין עם עצמכם עד כמה אתם מסוגלים להיפתח, לשתף ולייצר אינטימיות רגשית ביחסים שלכם ומה מעכב אתכם (אם בכלל) בהקשר הזה.

אילוסטרציה. ShutterStock
חשבתם לעצמכם שאולי אתם ביקורתיים מדי? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

תלות ועצמאות
חכם סיני אמר פעם שהעולם מתחלק לשני סוגים של אנשים, אנשים שנוטים להיות יותר תלותיים ואנשים שנוטים להיות יותר עצמאיים ביחסים. במצב אידאלי שני החלקים האלה באישיות שלנו קיימים זה לצד זה במינונים הנכונים ובסיטואציות הנכונות. לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו תלויים באחרים, אבל אנחנו גם יודעים להסתדר עצמאית רוב הזמן ובשאר תחומי החיים. תלות רגשית יכולה להיות הרסנית כשאתם חשים שאינכם יכולים להיות לבד או כשאתם זקוקים לאישורים מאנשים אחרים על מנת להרגיש טוב עם עצמכם. לכן ובהתאם לכך, השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם הן עד כמה אתם תלויים בזוגיות או בבני הזוג שלכם, עד כמה אתם תלויים באישור שלהם, האם אתם מאמינים שאתם יכולים להסתדר לבד וכן הלאה.

פנויים רגשית
הרבה רווקים ורווקות זורקים לחלל האוויר את המשפט, "אני רוצה כבר זוגיות" ובכל זאת לא מוצאים את עצמם מצליחים להתחייב לכזאת כשהסיבות נעות באזור של "אני לא מוצא/ת מישהו/מישהי שיתאימו לי". אז אם גם אתם נמנים על חברי הקבוצה הלא כל כך אקסקלוסיבית הזאת, דעו שיכול להיות שיש סיבה טובה לזה שאתם לבד. או במילים אחרות, זה לא הם זה לגמרי אתם. וזה לא שחלילה אנחנו רומזים שיש בכם משהו רע, אלא שאתם כנראה לא פנויים רגשית למערכת יחסים כרגע וזה יכול להיות משלל סיבות, כמו התקעות על אקסים, פחד ממחויבות, פחד מדחייה וכו'. מה שכן, זה מספק חומר למחשבה ליום כיפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילוסטרציה. ShutterStock
עד כמה אתם תלויים באישורים של בן הזוג? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לשמור בבטן
אחד מהנושאים הכי רגישים לזוגיות בריאה הוא היכולת לריב נכון. אבל קצת לפני הריב עצמו נשאלת השאלה איך אתם מגיעים אליו? הכוונה פה היא שאם אתם מהטיפוסים שמנסים דווקא להימנע מריבים ובדרך כלל שומרים בבטן, אז יש סיכוי גדול שכשתריבו (וזה יקרה) אתם תהיו כבר מאוד טעונים ופשוט תירו לכל עבר. על כן, אולי כדאי לכם לשקול מחדש את כל העניין הזה של שמירה בבטן.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully