וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: "למה אני תמיד יותר מעוניינת ממנו?"

איילת שחר מצוות המומחים של JDate

31.7.2014 / 8:16

איילת שחר מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

שירי שואלת: יש לי חבר כבר 7 שנים. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השנייה אבל אני לפעמים מרגישה שמשעמם לי בקשר. הכל נורא שגרתי וצפוי. הסקס שלנו תמיד מתנהל באותה צורה וכשאני מנסה לגוון אותו אז חבר שלי מיד מוחה ומחזיר אותו למסלול הקבוע. מה אפשר לעשות?

תשובה: קודם כל אני שמחה לשמוע שלקחת אחריות על הצד שלך וניסית לגוון קצת. אני מבינה מהדברים שלך שהרגשת שאין שיתוף פעולה מצד בן זוגך. יכול להיות שהמהלך שעשית הפתיע אותו והוא הגיב כמו שהוא רגיל ולא מתוך כוונה אמיתית "להחזיר למסלול הקבוע". מה גם ש"קבוע" היא לא מילה גסה. יש בה בטחון, הרגל. וודאות. סיכוי טוב שבתת המודע שלו זה מה שהוא רצה לייצר בכך שלא "זרם" איתך. אתם הרבה שנים ביחד, ויש לכם כנראה כבר את הדינאמיקה והשגרה בהתנהלות הזוגית. לא ביום אחד היא משתנה. תחשבי איך היית מגיבה אם ללא תקשורת, בן זוגך היה מנסה איתך משהו חדש, יכול להיות שגם את בתגובה אוטומטית היית מתנהגת כמו שאת יודעת ומהניסיון הזוגי. ופה בעצם העניין: איך אתם מדברים, מתקשרים אחד עם השנייה. האם העלית בפניו את תחושת השעמום שלך? האם הוא בכלל יודע? כשאת לא מספרת לו, את צוברת בפנים גם תסכול וכעס ואכזבה, שיכולים להיעלם אם רק תשתפי. אולי הוא נהנה מהמצב היום, והיה רוצה לדעת שגם לך טוב? אני מציעה שפשוט תגידי לו, תשאלי אותו איך הוא מרגיש, מה היה בא לו לעשות אחרת אם בכלל, תכיני אותו לכך שאולי יבוא לך בהמשך לנסות דברים חדשים במיטה. וכך תכנס התרגשות של התחלה חדשה לתוך כל הצפוי הזה שהיה עד כה. בהצלחה!

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

זיו שואל: אין לי מושג איך לפנות לבנות וקיוויתי שתוכלי לעזור לי. איזה משפט פתיחה יכול להתאים כדי לכבוש אותן?

תשובה: איזו שאלה איזו! התשובה היא שאין לכך תשובה חד משמעית. לכל אדם יש את הסגנון האישי שלו שמאפיין אותו כשהוא רוצה ליצור קשר עם אנשים. הכי חשוב זו האותנטיות. משפט שמצליח לחבר הכי טוב שלך יכול להישמע עליך מגוחך עד פתטי וההפך. נסה לחשוב איך אתה מתקשר עם אנשים באופן כללי; כשאתה הולך למכולת, נפגש עם קולגות בעבודה, או עם בני משפחה רחוקים. האם אתה אדם של שיחות חולין? האם אתה ה"מצחיק" ? ואולי יש לך המון ידע שאתה אוהב לחלוק. זכור שבנות הן בסך הכל בן אדם אחר כמו כל אחד שתפגוש ברחוב. מה ששונה זה המשמעות שאתה מעניק לפניה אליהן. מישהו אמר פעם: "ניסיון על העולם רוכשים רק בעולם, לא בארון בגדים" אני מציעה שכדי לקבל מושג, התחל לנסות משהו. בפעם הבאה כשתראה מישהי שמוצאת חן בעיניך , עצור ודמיין איך היית פונה עכשיו לחבר מהלימודים (איך היית נשמע, מתנהג, מרגיש , נראה) ופשוט תתחיל להתנסות בכמה שיותר פניות. פעם זה יצליח ופעם זה לא , אבל לאט לאט תגלה מה מתאים לך ואולי על הדרך כבר תמצא מישהי חמודה לצאת איתה.

סיגלית שואלת: אני נשואה כבר שנתיים. בזמן האחרון בעלי רוצה לצאת עם זוג חברים נוסף שלנו. זה לא היה מפריע לי אבל הוא מתעקש שנצא רק איתם ולעולם לא לבד, רק שנינו. כיף לי עם החברים האלה אבל בא לי קצת זמן איכות איתו ואני לא מבינה למה הוא תמיד רוצה שנצא גם איתם. משעמם לו איתי? אולי הוא מאוהב בחברה המשותפת שלנו? מה את אומרת?

תשובה: אני אומרת: דברו על זה. כשאת כותבת: "אני לא מבינה למה הוא תמיד ככה" אני מבינה שאתם לא מתקשרים כמו שצריך כי התשובות לכל השאלות נמצאות אצלו ובניכם. מדוע את נשארת עם תהיות? את מעלה דברים שצריך לדבר עליהם. לגבי החלק שלך, בדקי מה קורה בזמן שאתם לבד נניח בבית, או בפעמים שכן יצאתם רק שניכם. האם נעים לכם, האם יש ביניכם שיחה? יכול להיות ששם תהיה לך תשובה לשאלה אם משעמם לו איתך ויכול להיות שהתשובה היא הרבה יותר פשוטה אבל במקום להיות עסוקה בניחושים, העבירי את זה למילים.

גילה שואלת: תמיד כשאני יוצאת לדייטים אני מרגישה שאני יותר להוטה מהצד השני להמשיך את הקשר. אני תמיד זאת שמחכה ליד הטלפון בזמן שהגבר מתקשר אליי רק אחרי כמה ימים אם בכלל. אני רוצה שיחזרו אחריי ושירצו אותי אפילו יותר ממה שאני רוצה אותם. למה תמיד אני נמצאת בעמדה הנחותה הזאת?

תשובה: דבר ראשון שעולה מדברייך הוא הכללה. האם באמת "תמיד" את מרגישה להוטה יותר מהצד השני, ו"תמיד" את זו שמחכה לטלפון, או שהיו גם כאלה שהתלהבו ממש ממך ואת היית פחות בעניין? לפעמים יש לנו נטייה לקחת כמה מצבים ולצרף אותם לכדי מסקנה. אבל מספיק פעם אחת שהיה משהו אחר כדי להפר את הכלל. דבר נוסף, בשאלה שלך מסתתרת אמת קטנה: הלהיטות שלך מרגישה לך כמו עמדה נחותה, פשוט עוד לא מצאת את הדרך להתנהג אחרת כשאת מעוניינת במישהו. כדי לעשות זאת שווה לבדוק איך ההתנהגות באה לידי ביטוי; האם את מדברת יותר ממנו, האם מביעה רצון גלוי במילים להמשיך ולהיפגש, האם יוזמת מגע? נשמע שבאופן כללי את להוטה ל-קשר (ופחות למציאת אדם מתאים לך) האם חשבת מה היית רוצה בקשר? בדקי האם הדדיות היא חלק מזה. אם כן, חשבי איך את מתחילה ומייצרת אותה כבר משלב הדייט. כי הרי שם מתחיל הקשר. שם , במידה ויתפתח משהו רציני , יוצבו הגבולות הראשוניים. חשוב שהם יהלמו את מה שאת מבקשת לך להמשך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גלעד שואל: מאז שאני ואשתי התחתנו אני מרגיש שהיא מזניחה את עצמה. פעם היא הייתה מתאפרת, מתבשמת, לובשת בגדים יפים ומשקיעה בתסרוקת. היום היא הולכת עם סמרטוטים, לא מתאפרת וגם השמינה. ניסיתי להעיר לה על זה אבל היא נעלבה ומאז אני לא אומר לה כלום אבל חושב על זה כל הזמן. מה את מציעה?

תשובה: אני מציעה לבדוק את החלק שלך , אילו התנהגויות היו לך בתחילת הקשר כשהיא הייתה משקיעה בעצמה שנעלמו עם הזמן? האם גם אצלך נכנסה השגרה לתוך החיזור וההשקעה? זה קורה להרבה זוגות שנכנסים לקשר ארוך , שהיומיום מייצר רגיעה בהתלהבות ובהתרגשות, הקשר עובר משלב הזיקוקים לשלב החברות והביתיות. וכאן אתם, בני הזוג, יכולים להשפיע איך יראה ההמשך. טוב שהתעוררת ושמת לב שמשהו קרה. אני גם מבינה שהיא חשובה לך, ולא היה לך נעים לפגוע בה. אבל מה שקרה הוא עצם שבאת אליה בטענות על כך שהיא לא טובה מספיק בשבילך ככה, והתגובה שלה היא התגוננות. אם אתה רוצה לשנות משהו בדינאמיקה ביניכם, התחל ליזום "דייטים" , חזור לחזר אחריה. גרום לה להרגיש שוב מושכת ואטרקטיבית. תוכל להזכיר לה רגעים טובים של שניכם מפעם. תן לה להרגיש טוב עם איך שהיא, יש סיכוי שגם לה לא נעים עם איך שהיא נראית עכשיו. כשתקבל אותה ותאהב אותה והכי חשוב – תיתן לה לראות ולהרגיש את זה, תהיה לה סיבה להתגנדר שוב. כיוון שאין לנו שליטה על אדם אחר, טוב יהיה אם ניקח אחריות על מה שאנחנו יכולים לעשות ומשם נשנה את המערכת הזוגית.

אם גם אתם רוצים לשאול שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully