וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה נעימה

15.6.2014 / 15:34

לכבוד שבוע הספר, אתר ההיכרויות JDate בדק עד כמה חשוב לנו שהצד השני יקרא ספרים והאם בעולם הציני שלנו יש מקום לשירי אהבה?

קשה לדמיין איך העולם שלנו היה נראה בלי ספרים, גם אם תנסו ממש חזק. מספרים כמו "העץ הנדיב" ועד ל"אהבה בימי כולרה", ההשפעה שיש להם עלינו לאורך החיים היא עצומה. על אף שהעולם כל הזמן משתנה והופך להיות רובו ככולו דיגיטלי, ואנחנו מצמצמים את התקשורת בינינו עד למינימום ההכרחי, עדיין, העובדה שאי אפשר להתעלם מכוחו של ספר טוב, נשארת יציבה. ספר שכזה גורם לנו לדמיין, להזדהות, ליהנות, לחשוב ובעיקר להרגיש. לכן, החיבור בין ספרים לאהבה הוא מתבקש ואפילו יש שיגידו ברור מאליו.

אבל מה קורה במציאות? האם באמת יש קשר בין קריאת ספרים לאהבה, או יותר נכון זוגיות? ואם כן מהו? לרגל שבוע הספר שבא עלינו לטובה, אתר ההיכרויות המוביל JDate, ערך סקר בקרב 300 סינגלים מחפשי זוגיות בישראל ובחן את העמדות והתפיסות שלהם בנוגע לקריאת ספרים, דייטינג וזוגיות. קריאה נעימה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

ספרות ורומנטיקה
אין ספק שעברנו דרך ארוכה מחיזוריו הרומנטיים של רומיאו שהתבטאו במשפטים כמו, "איזה אור מן החלון בוקע? זה המזרח ויוליה היא השמש" ועד ל"ערה?" של היום. אפשר אפילו להגיד שהטכנולוגיה המתקדמת והציניות הופכות הבעות חיבה ואהבה שנחשבו פעם לשיא הרומנטיקה למיותרות ומביכות. אז מה זה בעצם אומר, האם הרומנטיקה גוססת או שהיא פשוט משתנה? כמובן שהתשובה לכך היא מאוד מורכבת, אך על פי הסקר, אפשר לפחות לראות שרידים של הרומנטיקה הישנה והטובה גם היום, כאשר רוב הנשאלים העידו שהיו מאוד שמחים אם היו כותבים עליהם שיר אהבה. אבל לא כולם נולדו משוררים וזה בסדר גם אם אתם פחות מתחברים לשירה או פשוט לא כל כך מוצלחים בה, כי מסתבר שגם דייט בשבוע הספר יתקבל בברכה כרעיון מקורי ומעניין. כך טענו מרבית הנשאלים בסקר (73%) אשר השיבו שדייט שכזה הוא רעיון מדליק.

שעת קריאה
אחד מהדברים היותר כיפים בתחילת קשר חדש הוא לגלות את כל תחומי העניין המשותפים שיש לכם ואילו תחביבים ודברים שניכם אוהבים לעשות ועכשיו תוכלו גם לעשות יחדיו. למשל, לבלות במקומות מסוימים ביחד, לעסוק בפעילויות ספורטיביות, לראות סרטי אימה, הצגות וכן הלאה. לצד אלה, ישנם תחביבים ופעילויות שהן סוליסטיות במהותן, אי אפשר באמת לעשות אותן ביחד, אך עצם העניין בהן חשוב לאנשים מסוימים.
לחלק מהאנשים חשוב שבני זוגם יחלקו עימם תחומי עניין ספציפיים, גם אם הם כביכול לא רלוונטיים לזוגיות עצמה. לענייננו, קריאת ספרים, היא דוגמא מצוינת לכך והדעות לגבי החשיבות של קריאת ספרים אצל בני הזוג, כפי שעלו מהסקר, היו חלוקות כמעט באופן שווה. 50% מהנסקרים, ענו שלא אכפת להם בכלל אם בני הזוג שלהם קוראים ספרים, בעוד שלעומתם 48% השיבו שנושא זה דווקא חשוב להם מאוד. בנוסף, גם לגיל יש השפעה על קריאת הספרים והחשיבות שלה, שכן מנתוני הנסקרים אפשר לראות שככל שהגיל של הנשאלים עלה, תחביב הקריאה באופן אישי, הפך לחשוב יותר בהתאמה.

גברים ממאדים ונשים מנוגה
זה לא סוד שנשים וגברים לרוב, בוחרים להתמקד בתכונות שונות על מנת להגדיר בני זוג אידיאליים, ולכן נראה שגם המגדר הוא פקטור במשולש הרומנטי הזה שבינינו לבין בני זוגנו לבין הספרים שבחיינו. על פי תוצאות הסקר, ישנן יותר נשים מגברים שמחפשות מישהו שיחלוק איתן את התחביב המדובר. אך בנות יקרות, הסירו דאגה מליבכן, כי זה שהנושא פחות חשוב להם אצל בנות הזוג, לא אומר שהם בעצמם לא קוראים. למעשה, ובהתאם לציפיותיכן, רק 10% מהגברים שהשתתפו בסקר השיבו שאינם קוראים ספרים כלל. ואם כבר מצאתם את בני הזוג המיוחלים ואתם תוהים לגבי דור ההמשך שלכם או דור ההמשך באופן כללי, אז דעו ש24% מהנשאלים ענו שהם מעוניינים שילדיהם יקראו ספרים.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully