וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזיזות לזוגיות

12.5.2014 / 8:35

נדלקתם על היזיזים שלכם ועכשיו אתם רוצים שהקשר בינכם יתקיים גם מחוץ לסדינים. אז האם כדאי להפוך את היזיזות למערכת יחסים, ואיך תעשו זאת?

ליזיזות אין ממש הגדרה לשונית, בכל זאת, ספק אם אליעזר בן יהודה היה מרגיש מספיק בנוח בשביל להגדיר זאת רשמית. לכן, רוב האנשים משתמשים בכל מיני הגדרות חמקמקות ולא ברורות כמו, "ידידות עם הטבות", או "סטוץ מתמשך", כאשר למעשה, מדובר במערכת יחסים נטולת מחויבות ורגש רומנטי, שהתקשורת העיקרית בין שני הצדדים בה היא באמצעות אברי המין בלבד. רע? ממש לא, אלא שבלא מעט מקרים אחד מהצדדים יפר את ההסכם הלא כתוב שעליו נשענת מערכת היחסים השברירית הזו ויפתח רגשות שיגרמו לו לרצות לשנות את הקשר ולהפוך אותו לזוגיות. האמת, אפשר להבין.

סיטואציות אינטימיות עם מישהו שאתם נמשכים אליו עשויות באופן טבעי לעורר רגשות כאלה. כמו כן, סביר להניח שיש לכם גם איזשהו בסיס ידידותי לקשר ואתם נהנים לדבר ולצחוק בין לבין גם כשאתם לובשים תחתונים, דבר שבהחלט נותן לרגשות האלה את הדחיפה הקטנה שהם צריכים בשביל להטריד אתכם בשאלות כמו, האם כדאי לנסות להפוך את היזיזות הזו לזוגיות אמיתית? האם זה בכלל אפשרי? ואם כן איך עושים זאת?

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

האם זה אפשרי

גם מערכת יחסים עם טבע "עסקי" כמו יזיזות היא מורכבת למדי ותלויה בהמון משתנים ולכן אין פה תשובה חד משמעית, ברורה וגורפת לכל היזיזויות באשר הן. כל מיני דברים יכולים להשתנות גם מבחינת הרגשות שלכם וגם מבחינת הרגשות של הצד השני. יחד עם זאת, הסיכויים לבנות קשר בריא ויציב מתוך יזיזות הם לא גבוהים במיוחד, בלשון המעטה. זה לא שזה נדיר, אבל זה גם רחוק מלהיות שכיח. למעשה, אפשר להגיד שקשרים מסוג זה שגם נשמרים ככאלה לאורך זמן הופכים להיות מה שהם מסיבה מסוימת. בכל זאת, לא מדובר בסטוץ חד פעמי. הסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות כמו למשל, חוסר בשלות לקשר אמיתי, אי התאמה זוגית, חוסר עניין מעבר למשיכה פיזית, תפיסות שונות על מערכות יחסים, אי פניות רגשית, פחד ממחויבות והרשימה עוד ארוכה.

אז נכון, כמו שכבר ציינו הנסיבות יכולות להשתנות, אבל זה לא בהכרח מנבא את המשך הקשר בינכם. למשל, מי שפעם לא היה בשל לקשר יכול להתבשל עם הזמן ולרצות זוגיות אך היא לאו דווקא תהיה עם אותו הפרטנר שאירח לו חברה בזמן הזה. בכל אופן, איך שלא תסתכלו על זה, הישארות בקשר כזה שבו רק לאחד מהצדדים יש רגשות רומנטיים היא מיותרת ובעלת פוטנציאל הרסני. על כן, רצוי לבדוק את העניין, לבחון את עמדת הצד השני ולקבל החלטה בנוגע לעתיד הקשר.

אילוסטרציה. ShutterStock
קשה ליצור מיזיזות קשר יציב. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

בחינת היחסים

אם אתם שוקלים לנסות לשנות את מערכת היחסים בינכם, אבל קצת חוששים ורוצים לברר קודם כל איפה אתם עומדים פחות או יותר מבחינת הפרטנר שלכם ולאן רוח התשוקה נושבת, הנה כמה דרכים לבדוק זאת בצורה הכי פחות מאיימת.

מה הדיבור: תשימו לב האם אתם מתרכזים רק בפעולה שלשמה התכנסתם או האם אתם מנהלים גם שיחות יותר מעמיקות, משתפים בכל מיני דברים שעוברים עליכם ביומיום, מתייעצים וכדומה. במידה וכן, יש סיכוי טוב שגם קרבה רגשית תתקבל בברכה.

קנאה: פה כדאי לכם לבחון האם הצד השני נוטה לקנא לכם. כלומר, תנסו לבדוק איך הוא יגיב לאופציה שתהיו בקשר רציני עם מישהו אחר. אתם יכולים לספר לו שהכרתם מישהו, להעלות איזה פוסט או תמונה מרומזת לפייסבוק, להעלם לו קצת וכדומה. יכול להיות שתזכו להתעלמות מבאסת אך גם יכול להיות שתקבלו הכרה מחודשת.

אז מה עושים היום: אחד מהמדדים האמינים ביותר לבחינת האפשרות שהקשר שלכם יתקדם למשהו רציני הוא פגישות יזומות בחוץ. לא בדיוק דייטים, לפחות לא בהגדרה שלהם, אלא פשוט כל מיני דברים שאתם יכולים לעשות ביחד שלא תלויים באברי המין שלכם. למשל, תנסו להציע ארוחת צהריים ביחד ותראו איך הצד השני מגיב, האם הוא שמח, מתחמק או בכלל מבהיר לכם שזה לא מתאים. זה יכול לרמוז לכם על מידת הפתיחות שלו לאפשרות של קשר מחייב בינכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
האם היא מסכימה לצאת איתך לארוחה ביחד? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

השיחה

לבסוף, אין יותר מידי מנוס מלנהל שיחה גלויה עם הצד השני בנוגע לרגשות שלכם והשאיפות הזוגיות שלכם מהקשר. כי למרות שהדרכים שציינו יכולות לתת לכם איזושהי אינדיזקציה לגבי איפה אתם עומדים ומה הסיכויים שלכם, הן ממש לא תחליף לניהול השיחה הזו, מבעיתה ככל שתהיה. על כן, חשוב שתדברו בצורה כנה, תבהירו לצד השני בדיוק מה אתם רוצים ולמה. והכי חשוב אל תתפשרו על פחות ממה שמגיע לכם ואל תבזבזו את הזמן שלכם על מישהו שלא מעוניין בכם באותה הצורה.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

אילוסטרציה. ShutterStock
תבדקו בדיוק איפה אתם עומדים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully