וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווקים, כך תשרדו את ליל הסדר

יעל לוין

13.4.2014 / 8:25

פסח הגיע ואין לכם זוגיות? כך תתגברו על תחושת הבדידות, תתמודדו מול השאלות המציקות של המשפחה ותעברו את החג בשלום

גם אם ננסה לא ליפול לקלישאות, אין דרך לחמוק מהן: החגים הם תקופה מרגיזה להיות בהם רווק/ה. אווירת המשפחתיות הצפופה, הארוחות החגיגיות שאליהן כולם מתייצבים בהרכב מלא, המפגש עם בני משפחה חטטניים או טרחנים שמוכרחים להבין איך זה שאתם עדיין לבד. אפילו אם נוח לכם מאוד ברווקות ואתם שלמים לחלוטין עם הסטטוס הנוכחי – הלחץ הזה מדגדג אצל כל מי שחצה את גיל 28. אל תתבלבלו: אלה לא התקתוקים של השעון הביולוגי, אלה הצקצוקים של הדודה הנודניקית ההיא שיש לכולם.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי לוודא שגם את הסדר הזה תעברו בלי רגשות נחיתות או תחושה שמשהו אצלכם לא בסדר, רק בגלל שכל הנוכחים בארוחה היו רוצים ללוות אתכם לחופה.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

אל תיכנסו למגננה
לא משנה בני כמה אתם – 25 או 35 – החיים הזוגיים שלכם הם עניינכם הפרטי בלבד. גם אם יש בין הקרובים שלכם כאלה שעדיין אוחזים בתפיסת עולם מיושנת, לפיה הגשמה עצמית מתחילה ונגמרת בהקמת משפחה – אמרו לעצמכם כל הזמן, שזו בעיה שלהם, לא שלכם. וכשהם מתחילים לשאול אתכם אם יש מישהו או משהו באופק, אל תתקיפו – זה רק מחזק את הדעה שלהם שמשהו אצלכם לא בסדר. חייכו חיוך גדול והשיבו "כשיהיה לי מה לספר, את/ה תהיו הראשונים לדעת".

ספרו על החבר/ה שלכם שמצא אהבה בגיל מבוגר
אם אתם חיים בתל אביב וסביבתה, אתם יודעים שכמוכם יש עוד אלפים. בכל מקום תוכלו למצוא היום רווקים ורווקות שחצו את ה-30 וגם את ה-35, וזה דווקא נראה לכולם ממש בסדר. המבוגרים מאיתנו לא ממש מבינים את זה – בתקופתם נחשבתם לרווקים מזדקנים כבר בגיל 22. אז נצלו את המעמד הזה כדי לספר להם על החבר/ה שלכם, שהיו רווקים עד גיל 37 וביום בהיר אחד מצאו את אהבת חייהם. ולא יזיק לזרוק לאוויר שבמחקר שקראתם נכתב שזוגיות שמתחילה אחרי גיל 35, היא הרבה יותר בריאה ויציבה (באמת יש מחקר כזה, אגב).

אילוסטרציה. ShutterStock
כשמציקים לכם בשאלות זכרו שזאת בעיה שלהם לא שלכם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

תנו להם משהו אחר לדבר עליו
סביר להניח שתוכלו למצוא מסביב לשולחן קורבן אחר לשסות בו את כל הקרובים החטטנים. זה אולי לא המעשה הכי אצילי בעולם, אבל ברגעים קשים כאלה, איש איש לעצמו. וזה לאו דווקא חייב להיות רע – אתם יכולים לוודא שהפוקוס יהיה על בת הדודה שלכם שבהיריון או על אחיכם הגדול שקיבל קידום בעבודה. ואם אין משהו מתאים, פשוט ספרו להם איזה סיפור מטורף ששמעתם. ככה לפחות הארוחה תעבור בדיונים שלא קשורים אליכם.

שקר לבן עוד לא הרג אף אחד
אתם תמיד יכולים לספר שאתם יוצאים עם מישהו – זה לא שהם יכולים להוכיח אחרת. אבל מדובר בריזיקה: מצד אחד, ייתכן שאם תאמרו להם את זה, יניחו לכם באחת. מצד שני, יכול מאוד להיות שאת שאר הערב יעבירו בניסיונות לדוג מכם פרטים על מי שזה לא יהיה שנמצא ברקע. וזו כבר בעיה. קבלו את ההחלטה בהסתמך על ההיכרות שלכם עם אותם קרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אילוסטרציה. ShutterStock
פשוט תעבירו נושא. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

תנו לזה לעבור
בסופו של דבר, עברתם כבר לא מעט ערבי חג ושרדתם כדי לספר. נכון, זה לא נעים, בעיקר כי התזכורת לרווקות יכולה ללחוץ על נקודות רגישות, גם לרווקים והרווקות הכי מאושרים בעולם. אם אתם לא תעשו מזה ביג דיל, גם הם לא. אז שישאלו, שיביטו עליכם ברחמים, שיעשו מה שבא להם. אחרי הכל, גם ליל הסדר הזה יגיע לתומו ואתם כבר יודעים שאתם הרבה יותר מסך הרווקות שלכם.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully