וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם אינטליגנציה זוגית?

26.3.2014 / 8:59

ספר חדש מנסה להקנות לכם כלים שיאפשרו לכם להיות המאמנים האישיים של עצמכם ולפתח אינטליגנציה זוגית. האם זאת הדרך שתעזור לכם לשמור על מערכת היחסים?

בעוד שהתאהבות ורעיון האהבה זוכים למקום של כבוד בעולם האומנות, בעולם הטיפולי והמעשי יותר מי שזוכה לעומד באור הזרקורים ולשבת על כס הכבוד היא דווקא הזוגיות עצמה. כלומר, מה שקורה אחרי שאותם הפרפרים בבטן הולכים לעולמם. הזמנים משתנים, האנשים משתנים ובכל זאת כמה שאלות נותרות לא פתורות כמו איך לשמור על הזוגיות, איך לבנות כזו שתחזיק מעמד וכדומה. בהתאם לכך, יצא לאחרונה הספר "אינטליגנציה זוגית- להחזיר את הניצוץ ליחסים" שמטרתו היא להפוך אתכם לקואצ'רים של עצמכם בכל נושא הזוגיות. אנחנו הלכנו לדבר עם הכותבים שלו על מנת לנסות ולהבין בדיוק מה זו אותה אינטליגנציה זוגית ואילו פתרונות הם מציעים לשמירה על הזוגיות.

סגנונות אישיות שונים

טוני ויסמן ואורית יוספי ויסמן, הכותבים של הספר, הם זוג נשוי כ-11 שנים ובעלי ניסיון רב בהעברת הרצאות וסדנאות בארץ ובחו"ל בנושאים כגון, מודעות עצמית, תקשורת ומערכות יחסים. ככאלה, הנחתי שהם מכירים הרבה תיאוריות ושיטות טיפול שונות ולכן השאלה הראשונה שעניינה אותי היא מה בעצם מייחד את הספר שלהם, מה אופיו, מה הוא מציע ואיך הוא שונה משאר הספרים בנושא זה. הם השיבו שהם בנו את הספר הזה כך שיהיה מאוד מעשי ויאפשר לקוראים לעבור תהליך עם עצמם ועם בני הזוג שלהם מול הספר.

אורית אף הרחיבה ואמרה כי, "יש את החלק של התיאוריה והוא בנוי באמצעות פרק שאנשים יכולים להזדהות איתו ובסוף כל פרק יש מטלות שבני הזוג צריכים לעשות על מנת להמשיך ולהתקדם אל עבר הפרק הבא. בעצם זה בנוי בצורת תהליך פרקטי". טוני המשיך והוסיף כי, "הספר מכוון לציבור ולא לבעלי מקצוע וכתוב בצורה מאוד ברורה".

מצאתי לנכון להתעכב על הפרק שאנשים יכולים להזדהות איתו בשביל באמת להבין איך הספר הזה בנוי. בהתאם לכך הם ענו שמדובר בפרק עם תפקיד מרכזי בספר אשר מוקדש לסגנונות אישיות שונים. כלומר, בפרק זה הם מפרטים את ארבעת סגנונות האישיות העיקריים בפרוטרוט, מציינים מה מניע אותם, איך להתייחס אליהם ואיך לתקשר איתם. כך לטענתם, כל אחד יכול למצוא את עצמו באחד מסגנונות האישיות ובתקווה גם את בן הזוג שלו, ועל ידי זה לשפר את התקשורת ושיתוף הפעולה בינהם.

אילוסטרציה. ShutterStock
עוזר לשפר את התקשורת. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

להתנהל רגשית בזוגיות

בנוגע לשאלת מליון הדולר והסיבה שלשמה התכנסנו- מה זו בכלל אותה אינטליגנציה זוגית? אז על פי אורית, זוהי ההתנהלות הרגשית והתקשורת שלנו בזוגיות. לדבריה, "בשביל להיות בזוגיות אני צריכה להעלות את המודעות שלי ולהיות עם אינטליגנציה רגשית וזוגית. למשל, כל נושא האגו ביחסים, אם המטרה שלי בויכוח היא לנצח את השני או להפך אם אני מבטלת את עצמי לחלוטין ורק אומרת 'כן בסדר' אז אני לא מתנהגת לפי אינטליגנציה זוגית. כי בסופו של דבר בשני המקרים אני צוברת מטענים שהורסים את הקשר. לכן צריך לדעת איך להתנהל דווקא במקומות שאנחנו לא מסכימים ואיך לתקשר דווקא אז עם בני הזוג, ובשביל זה צריך אינטליגנציה זוגית."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. ShutterStock
אסור לבטל את עצמכם הבזוגיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

איך לרכוש אינטיליגנציה זוגית?

אז איך מבצעים את זה בפועל? איך רוכשים את אותה האינטליגנציה הזוגית ומתגברים על כל הקשיים בחיים משותפים? על השאלות הללו כותבי הספר בחרו לענות באמצעות התמקדות בשני נושאים; מחויבות ותקשורת. אורית אומרת כי, "אחד הדברים שאנחנו טוענים הוא שמחויבות היא כוח בלתי רגיל בזוגיות למרות שלפעמים אנשים נותנים את כל הכוח שלהם לספקות כמו, 'האם בחרתי בן זוג נכון?' אבל אם אני אומרת שזהו זה- זה בן הזוג שבחרתי ואיתו אני אנצח ואני הולכת לתת את כל הכוח שלי, אני כאילו סוגרת את הדלת האחורית ומתחייבת באופן מלא. על כן, כשאני מחויבת באופן מלא גם בן הזוג שלי מרגיש את זה (כי בסך הכל כולנו פוחדים להיפגע או שהצד השני יאבד עניין) וכך גם הוא נרתם למטרה של הצלחת הזוגיות."

טוני מוסיף ומדגיש את הפן התקשורתי בזוגיות, "הדבר השני שהוא מאוד חשוב זה הצד התקשורתי. כי בדרך כלל כשאני כועס או נפגע אני שוכח מה חשוב ואז אני מנסה להרגיש יותר טוב על ידי זה שאני מאשים או מעליב ומשמיץ ובזוגיות כמו בכל מערכת יחסים אין 'win & lose' או ששנינו מפסידים או ששנינו מנצחים. אני יכול כביכול לנסות לנצח את בת הזוג שלי בויכוח אבל בסופו של דבר מה שיפגע ויסבול מכך זאת הזוגיות וכשהיא נפגעת מספיק פעמים קשה לשקם אותה. אז צריך קודם כל לדעת את העובדה הזאת ואחר כך להבין איך לטפל בזה ואיך לתקשר. כי התקשורת היא אולי הגורם החשוב ביותר בזוגיות".

אילוסטרציה. ShutterStock
או ששניכם מפסידים או ששניכם מנצחים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully