וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוב עצים: כך תחדשו את רהיטי העץ

9.3.2014 / 8:13

רהיטים מעץ נפגמים עם הזמן, אבל לפני שאתם רוכשים שולחן חדש, לפניכם כמה טיפים לחידוש רהיטי עץ

אלא אם כן אתם חיים בחלל, סביר להניח שגם בבית שלכם ישנם רהיטים מעץ, ובצדק. מלבד העובדה שמדובר באחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר, רהיטי עץ הם פרקטיים, יפים, מספקים תחושת חמימות, הם תמיד יהיו באופנה והם יכולים להחזיק מעמד הרבה שנים. אבל כמו כולנו, גם העץ לא חסין לפגעי הזמן, הוא מתיישן, נוצרים עליו כתמים, סדקים, הוא מתבלה ובכלל נדמה שהוא מאבד את חן הנעורים שלו. אך אל יאוש, כי עם קצת עבודה גם פריטי העץ הישנים ביותר יכולים להשתדרג, לחזור למה שהיו פעם או אפילו להשתנות לכדי פריטים חדשים. כך, לא תצטרכו להיפרד מהם או מהארנק. אז לפני שאתם מוציאים את רהיטי העץ שלכם לגמלאות ליד הפח בחוץ, חכו קצת. לפניכם המדריך המלא לחידוש רהיטי עץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחדש את העץ שהתיישן. צילום: אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיוף
השלב הראשון, במידה ויש כתמים או שריטות על הרהיט, הוא לשייף אותו. לצורך כך יש להשתמש או בנייר שיוף סטנדרטי או במלטשת חשמלית בהתאם לחומרת וגודל הכתמים. אין צורך להשתגע ולשייף יותר מידי, המטרה פה היא להוריד רק את השכבות הישנות של הצבע והלכה ולחשוף את שכבת העץ הטבעית והמקורית של הרהיט. במידה ואתם עובדים עם מלטשת, חשוב לעבוד בתנועות מעגליות ולא להתקע במקום אחד על המשטח. לאחר השיוף יש להסיר את הלכלוך שנוצר עם סמרטוט או מטלית לחה.

מילוי סדקים
לאחר מלאכת השיוף, אתם יכולים להתפנות למילוי הסדקים. מכיוון שהעץ מתכווץ ומתרחב מטבעו, סביר להניח שעם הזמן הוא יווצרו בו סדקים. יש שדווקא אוהבים אותם בגלל שהסדקים משווה לרהיט לוק יותר עתיק ומעניין, אך יש כמובן גם כאלה שלא. אם אתם נמנים עם הקבוצה השנייה, הסירו דאגה מליבכם, יש פתרון מאוד פשוט. לצורך כך אתם צריכים להצטייד בחומר מיוחד שנועד למטרה זו (ניתן להשיג בחנויות המתמחות בעץ, או בחנויות של "עשה זאת בעצמך"), ובעזרתו למלא את הסדקים הסוררים. את עבודת המילוי מומלץ לבצע באמצעות שפכטל ובעדינות. יש לחזור על פעולת המילוי בהתאם לעומק הסדקים, כאשר במקרה של סדקים קטנים מספיקה שכבה אחת ובסדקים עמוקים יותר צריך למרוח כמה שכבות ולחכות בין לבין עד לייבוש מלא של החומר. כאשר החומר התייבש סופית תשייפו את המשטח עוד פעם אחת וכמובן תנקו אותו משאריות השיוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שייפו את הרהיט. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

צביעה ולכה
כל שנותר לכם עכשיו הוא לצבוע. במידה ואתם רוצים לשמור על המראה והתחושה של העץ, אתם יכולים להסתפק במריחת לכה שקופה ולא מבריקה. כדאי למרוח שתי שכבות של הלכה ולהמתין לייבוש מלא ביניהן. במידה ואתם רוצים לשנות את צבעו של הרהיט לגמרי ולא לשמר את מראה העץ אתם יכולים ללכת על צביעה חלקה-אטומה ובעצם לבחור כל צבע אפשרי, לצבוע את הרהיט לפי אותה הפרוצדורה של שתי השכבות ולבסוף, להוסיף שכבת לכה שקופה אחת. חשוב לדאוג למברשת טובה, לשים לב שאתם משתמשים במדלל המתאים לצבע ולמרוח שכבות דקות ואחידות כל פעם בשביל להימנע מגושים או נזילות של צבע.

דיסטרסינג (יישון רהיטים)
רהיטי וינטאג' הם כבר מזמן יותר מסתם טרנד, אז אם בא לכם לרענן את מראה הריהוט אבל יותר בכיוון של ליישן אותו, שיטת הדיסטרסינג היא בדיוק בשבילכם. בדומה לתהליך של חידוש הרהיט גם פה צריך להתחיל משיוף אך עם שימת דגש מיוחד ומאסיבי על הקצוות ונקודות החיבור של הרהיט. לאחר מכן תגשו לצביעת הרהיט, כאשר בין שתי שכבות הצבע, כלומר, אחרי שצבעתם שכבה אחת וחיכיתם שהיא תתייבש, תקחו נר לבן ותשפשפו אותו בקצוות ובפינות של הרהיט כך שידבקו אליו חתיכות קטנות של השעווה. את השאריות והפירורים מנקים קלות ומורחים שכבה שנייה של צבע (אפשר גם שכל שכבה תהיה בצבע שונה וכך יווצר גוון לא אחיד ואפקט מיוחד). לאחר מכן מעבירים על הרהיט צמר פלדה או נייר שיוף (שוב, בדגש על הקצוות ואותם המקומות עם השעווה) ולבסוף, מורחים שכבת לכה ורצוי שהיא לא תהיה מבריקה. כך, אתם יכולים להתחדש ברהיט ישן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרחו שכבות דקות ואחידות של צבע. צילום: אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully