וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון לנישואים

17.2.2014 / 8:54

עומדים להתחתן? לפני שאתם צועדים לעבר החופה, אולי כדאי שתיגשו לסדנה הכנה שתעזור לכם לעבור בשלום את חיי הנישואים

עם יד על הלב, אני חייבת להודות שאף פעם לא הייתי חסידה גדולה של נישואים. כלומר, חוץ מכל חווית ה"נסיכת דיסני" בחתונה, קונספט הנישואים מעולם לא קסם לי במיוחד. אולי זה בגלל שיעור הגירושים הגבוה, אולי זה בגלל מילים כמו, "משכנתא" ואולי זה בכלל בגלל אותו דוד הזוי שיושב בכל חתונה למרות שאף אחד לא מכיר אותו וממלמל משפטים של אל בנדי נוסח, "תאמינו לי, אסור להתחתן".

אבל מה אם הבעיה היא לא בנישואים עצמם, אלא באופן שבו אנחנו תופסים זוגיות והקמת מסגרת משפחתית כשהיא עומדת במרכזה? אז נכון, בשנים האחרונות התחוללו המון שינויים חברתיים שהשפיעו על התא המשפחתי ועל חלוקת התפקידים במשפחה, ואפשר אפילו להגיד שהמודל של המשפחה המסורתית נדחק אט אט הצידה. אבל מה עם מודל חדש, או מודל משפחתי כלשהו? האם יש לו מקום ותקווה בעולם המודרני? האם הוא יכול לעבוד ואפילו להיות טוב? האם היום כשכל אחד עסוק בפיתוח העצמאות האישית שלו יש אפשרות להיות ביחד ובאמת להצליח? ואם כן, איך עושים את זה?

בשביל לנסות לענות על כל השאלות האלה פניתי לחני בלום, שלאחר שליוותה זוגות במשברים ולקראת סוף נישואיהם כמגשרת משפחתית, בחרה להקים את "להתחיל נכון"- סדנה ייחודית לזוגות לפני חתונה, אשר מטרתה להכין אותם לחיי הנישואים ולתת להם כלים ותובנות לצלוח אותם בשלום ולהיות מאושרים.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

"העסקה הכי גדולה של החיים שלנו"

אפשר להגיד שלחני יש פרספקטיבה רחבה בנושא, מצד אחד היא רואה זוגות נשואים כשהם בנקודת שפל ביחסים ומעוניינים לסיים את נישואיהם, ומצד שני היא רואה זוגות בנקודת שיא ביחסיהם, כשהם מתרגשים לקראת החתונה הקרבה והתחלת חייהם המשותפים. לכן, מאוד עניין אותי לדעת מדוע היא החליטה להקים סדנה לזוגות דווקא לפני החתונה, הרי כביכול בני הזוג מאוד שמחים ומאוחדים בשלב הזה. היא טוענת שבדיוק בגלל שבשלב הזה הזוגיות נמצאת בתקופה טובה, צריך ללמוד לבנות אותה נכון ולרכוש הרגלי זוגיות ומשפחה בריאים מלכתחילה. או כדבריה, "זוגות בתקופה הזאת מתרכזים בעיקר בחתונה ומניחים שאחר כך הכל יסתדר מעצמו, ורק כשמגיע משבר קשה הם פונים לעזרה ואז מן הסתם, כבר הרבה יותר קשה לטפל. אבל למה לחכות לסוף, כשאפשר לעשות פעולה מונעת? זה כמו עקירת שן- למה להגיע למצב הזה כשאפשר מראש ללמוד לטפל נכון בשיניים?". היא ממשיכה ומוסיפה כי, "איכשהו היום התחום של הזוגיות נזנח ואנשים בוחרים להשקיע בהרבה דברים אחרים. כאשר למעשה, אם יש משהו שחשוב להשקיע בו זאת הזוגיות שהיא הרי העסקה הכי גדולה של החיים שלנו" .

חני, מודעת לכך שהתייחסות לנישואים בתור "עסקה" היא אולי פחות רומנטית, אך טוענת (וכנראה בצדק) שזוגיות בכלל ונישואים בפרט, הם משהו שחייבים לקחת ברצינות ולעבוד עליו, כי אחרת זה לא יצליח. על כן, זה אולי פחות רומנטי אבל בהחלט יותר מעשי.

אילוסטרציה. ShutterStock
טיפול מונע. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"תקשורת זה הבסיס לכל מערכת יחסים"

חני טוענת כי הסוד לחיי נישואים וזוגיות טובים הוא בראש ובראשונה תקשורת: "תקשורת זה הבסיס לכל מערכת יחסים, זה משהו שכולם יודעים ואני לא מביאה תורה מסיני, אבל לא כולם יודעים איך לתקשר בצורה נכונה ובונה. וכשאין תקשורת שכזאת, אין פרגון, יש הרבה ריבים וכל ריב יכול להפוך למכוער, פוגעני וליצור משקעים שקשה לגשר עליהם אחר כך. לכן, חשוב לי להעביר את הכלים לתקשורת נכונה וגם איך לריב ולנהל את הקונפליקטים בצורה בריאה". מעבר לתקשורת ומנסיונה, חני מאמינה שצריך גם לעבוד על הזוגיות כל הזמן ובנפרד מהטיפול השוטף בבית ובמשפחה. "תצאו לדייט לפחות פעם בשבוע. אפילו תשבו לאכול במרפסת אחרי שהילדים הלכו לישון. תשקיעו, תתלבשו ותדברו, זה הכי חשוב, פשוט לדבר".

בשאלת חלוקת התפקידים בבית וההשפעה שלה על חיי הנישואים, היא טוענת כי צריך תמיד לחתור להדדיות ולזכור שהבית והמטלות הם של שני בני הזוג. בנוסף, רצוי לתכנן ולדבר על הדברים האלה מראש על מנת למנוע קונפליקטים וכעסים מצטברים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה. ShutterStock
לומדים איך לריב בצורה בריאה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"יש כל כך הרבה סוגים שונים של זוגיות"

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל האם תמיד זה אפשרי, האם כל נישואים יכולים להתחמק מהסטטיסטיקה? חני מאמינה שהכל אפשרי כל עוד יש נכונות ורצון אמיתי לעבוד על הזוגיות. ברגע שיש נכונות כל שנותר הוא לרכוש את הכלים להתנהלות זוגית נכונה וזה בדיוק מה שהיא מלמדת ומעבירה בסדנה שלה אשר בסיומה הזוג מקבל מעין "רישיון נישואים". הסדנא עצמה פרטנית, מחולקת לשני חלקים (בינאישי וכלכלי) וחני שמה דגש גדול על התאמתה לכל זוג באופן ספציפי, "בגלל שיש כל כך הרבה סוגים שונים של מערכות יחסים, לכל אחד מתאים משהו אחר וחייבים להיות קשובים לזה. אני לא שופטת או חלילה מבקרת סגנונות זוגיות, אלא פשוט מכוונת אותם למצב של הדדיות בו לשני בני הזוג יהיה טוב והם ילמדו לכבד ולקבל את הצד השני".

אז למרות הסטטיסטיקה העגומה, אולי מוסד הנישואים עוד לא מת ואפשר לחכות עם הקדיש. אבל מה שבטוח הוא שבהתאם לאמונה של חני, נישואים זה משהו שצריך לקחת ברצינות, לעבוד ולתחזק אותם באופן תמידי על מנת שהם לא רק יחזיקו מעמד, אלא גם יהיו טובים ומאושרים.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

אילוסטרציה. ShutterStock
יש תקווה למוסד הנישואים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully