וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיטה עם הסרוגייט שלי

30.1.2014 / 8:15

גברים ונשים רבים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני מצאו פתרון-סרוגייט, בן זוג חלופי המקיים עמם יחסי מין מלאים. שוחחנו עם סרוגייטים, גבר ואישה, על המקצוע השנוי במחלוקת

היא אישה מצליחה, מוכשרת, קרייריסטית ונאה, אבל היא מעולם לא עשתה סקס. בזמן שהחברות שלה נשואות ומגדלות ילדים, היא חוששת לצאת לדייטים, לא מסוגלת לסבול מגע של גבר, אבל רוצה בכל ליבה שהמצב ישתנה. אז היא פונה אליו. הם נפגשים כמה חודשים ואחרי תהליך ארוך היא מצליחה להיפתח, ובזכותו להסיר את כל החומות. לאט לאט היא פושטת את הבגדים ומרגישה לראשונה שהמגע שלו נעים לה. היא נותנת את כל כולה, על אף הידיעה שהם לעולם לא ייפגשו שנית. הוא ביצע את המשימה ולימד אותה מהי אינטימיות. היא לעולם לא תשכח את הסרוגייט שלה.

אי שם בשנות החמישים פיתחו הרופא ויליאם מסטרס והסוציולוגית וירג'יניה ג'ונסון, את שיטת הסרוגייט. זהו למעשה טיפול מיני מעשי המתבצע על ידי בן/בת זוג חלופי, במטרה לסייע לגברים ונשים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני. במסגרת הטיפול, הנמשך כ-15-20 מפגשים, נפגש המטופל עם הסרוגייט, שיכול להיות גבר או אישה, ולומד איך ליצור קשר ושיחה, כיצד לרכוש מיומנויות חברתיות בסיסיות ולהיפתח בפני הצד השני. כל זאת בשילוב עם טיפול על ידי פסיכולוג מומחה. בשלבים המאוחרים יותר של הטיפול, רק במידה ויש צורך בכך ובהנחה שהמטופל בשל לשלב זה, מתקיימים בין הסרוגייט למטופל יחסי מין מלאים.

הרבה גבות הורמו כשנחשפה שיטת הסרוגייט של מסטרס וג'ונסון, ולא אחת הושמעה הטענה כי מדובר בזנות. אך נועה (בת 45) ויובל (בן 42) העובדים כסרוגייטים מתעקשים שמדובר בטיפול יעיל שמסייע לגברים ונשים שאינם מסוגלים למצוא אהבה אמיתית.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

לומדים להרגיש בנוח עם מגע

נועה ויובל עוסקים כמה שנים כמטפלי סרוגייט במרפאה של ד"ר רונית אלוני. רוב הנשים שמגיעות לטיפול אצל יובל הן נשים מעל גיל 30 עם חרדות, כאלו שהכניסו להן לראש מגיל קטן שסקס זה רע, או שהייתה להן חוויה לא טובה עם גברים. מעטות הנשים עם בעיות פיזיות, או כאלו שחוו טראומה כתוצאה מאונס או גילוי עריות. "רובן מחליטות לגשת לסרוגייט משום שהן חשות צורך להקים משפחה ומבינות שהטיפול הכולל התנסות מינית יכול לסייע להן. הן נמצאות בשלב תקוע בחיים, ויודעות שאם לא יפתרו את המצב הן יאחרו את הרכבת". אומר יובל.

הגברים שמגיעים לטיפול אצל נועה הם כאלו הסובלים מנכויות פיזיות, חרדות מנשים מסיבות שונות, כמו טראומות, נשים שחיסלו לגברים את האגו, אמהות מסרסות וכאלה שהייתה להם חוויה אחת או שתיים לא טובות ופשוט הסתגרו ונמנעו מקשר.

איך מפגש טיפולי מתנהל?
יובל: "בשלב הראשון מתקיימים מספר מפגשים מחוץ לקליניקה. מטיילים עם המטופלת בפארק ובבית קפה, כדי לחוות דייטים וגם כדי לעבוד איתה על כישורים חברתיים, ולהוריד את רמת החרדה. אחר כך מתקיימים מפגשים במרפאה, ולקראת סוף הטיפול, בשניים-שלושה מפגשים אחרונים, מגיעים למצב של יחסי מין מלאים. הדגש כאן הוא על יצירת קשר, איך להרגיש בנוח עם מגע, איך להתמודד עם הבושה. אני על תקן חבר שלהן ומלמד אותן את כל הדברים שהן לא למדו באופן טבעי. כל זה בליווי צמוד של פסיכולוג. במהלך האינטראקציה ביני לבין המטופלת נוצרת חוויה מתקנת".

נועה: "זה מוגדר כבת זוג חלופית, כמישהי שמאפשרת מרחב בטוח. אני הולכת עם המטופל בקצב שלו, דבר הדורש הרבה סבלנות. ברגע שבן אדם מסוגל לממש את המטרה שאליה הוא חתר הטיפול מסתיים. כיף לראות איך בתחילת הדרך הם מבוהלים ומבועתים בסיומה הם מרגישים טוב עם עצמם".

אילוסטרציה. ShutterStock
עוזרים להתמודד עם הבושה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"יש מטופלים שמתאהבים בי"

איך הגעתם להיות סרוגייט ולמה החלטתם לעסוק בזה?
יובל: "הייתה לי ידידה שהיה לה קושי בתחום המיני- וגיניסמוס שזו התכווצות נרתיקית. היא קראה על הטיפול של הסרוגייט ואני עודדתי אותה לגשת לטפל בעצמה, אך היא לא רצתה לעשות את זה עם מישהו שאני לא מכירה. הצעתי שאני אעזור לה כי היא סומכת עליי. ובהמשך החלטתי לעשות זאת באופן מקצועי. החלטתי לעסוק בזה כי זה משהו נוח. לא קשה לי להתחבר למקומות האלה וחשבתי שאני באמת יכול לעזור".

נועה: "הגעתי כי הנושא של המיניות תמיד העסיק אותי. היה לי ברור שזה מקור מאוד ברור לאושר. למדתי, התנסיתי וחקרתי, ובגיל מבוגר יצא לי לעזור לכמה ידידים שלי מבחינה מינית. אחד מהם הציע לי להיות סרוגייט והחלטתי ללכת על זה. תמיד הייתי טיפוס שנותן ומעניק. יש לי סבלנות ואני מקבלת יותר ממה שאני נותנת. כיף גדול לעזור למישהו לעבור ממצב של מצוקה לשחרור, אבל כמובן שזה דורש אופי מסוים".

יובל ונועה לא חושפים את זהותם, זאת משום שהקשר בין המטופל לסרוגייט צריך להישמר רק במסגרת הטיפול ולא לחצות לעולם האמיתי. אבל לא אחת קורה שמטופלים מתאהבים בסרוגייט: "הרבה פעמים הם רוצים קשר אמיתי איתי, אבל הם לא באמת מכירים אותי. אני אוהבת את המטופלים שלי ולכן שומרת עליהם. הם לא מכירים את אורח חיי". אומרת נועה. " פעם אחת מטופל ממש התעקש שנהיה ביחד ואני והפסיכולוגית ממש עשינו מאמץ כדי להוריד אותו מזה. בהתחלה היה לי טיפה קשה, הייתי נקשרת מאוד למטופלים אבל התגברתי. זאת הפרידה הכי משמחת שיש כי הם צועדים לדרך אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אילוסטרציה. ShutterStock
פעמים רבות הם רוצים קשר אמיתי עם הסרוגייט. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"זה תהליך קשה"

איך אתם מתגברים על המבוכה שלכם ושל המטופלים?
יובל: "בגלל שזה מאוד הדרגתי ועוברים שלבים לאט, אז לומדים להכיר אחד את השנייה, ממש כמו סוג של חברות. אנחנו מתגברים על המבוכות שלנו ביחד".

נועה: " עושים המון כדי להכיר אחד את השנייה. יש אנשים שיותר קל להם להיפתח בפניי, אבל בכל מקרה אני מצליחה ליצור אווירה שבה הם לא מרגישים מאוימים. וכשהם חשים בטוחים הם משתחררים. פעם הייתה לי מבוכה מהטיפול והיה לי קשה, אבל אחרי כמה פעמים זה נהיה טבעי, בעיקר כשהפוקוס הוא על מטופל ונורא אכפת לי ממנו ואני רוצה לעזור לו".

כל מטופל שטיפלתם בו הצליחה לבסוף להתגבר על הבעיות שלו? קרה שהתייאשתם באמצע או שהמטופל התייאש?
יובל: "כל מטופלת שהמשיכה בטיפול וסיימה היא הצליחה מבחינתי. היו מעטות שעזבו במהלך הדרך, משום שזה תהליך קשה, של לגעת בשבילן במקום הכי כואב שיש".

נועה: "היו שעזבו באמצע כי לא היו מסוגלים להתגבר על טראומה וכאלה שוויתרו. בכיתי הרבה פעמים על כך שלא הצלחתי איתם. זה נורא איום בעיניי. אבל בסופו של דבר אני עושה כמיטב יכולתי".

אילוסטרציה. ShutterStock
לגעת במקום הכי כואב. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"לא עבודת החלומות"

כששואלים אותנו במה אנחנו עוסקים, לרובנו אין שום בעיה לענות, אך כשמדובר במקצוע הסרוגייט, הסביבה עשויה לא לקבל את זה. לכן, יובל החליט לא לספר לכולם על העיסוק שלו, אפילו לא לאמא שלו. הוא מלכתחילה בחר בבת זוג שתהיה פתוחה לכך, אבא שלו צחק כשהוא סיפר והחברים מאוד מפרגנים. "הרבה מהם חושבים שמדובר בעבודת חלומות, אבל זה להתעסק ברגעים קשים. זה סקס איטי עם תשומת לב רבה לצד השני, כך שקשה להגיד שיש שם הנאה". נועה מספרת: "ההורים שלי נפטרו לפני שהתחלתי בעיסוק הזה. יש כמה חברים שיודעים ותומכים, ולשאר אני לרוב אומרת שמדובר רק בעבודה טיפולית. היה לי בן זוג ולא הייתה לו שום בעיה עם זה. הוא לא קינא כי היה ברור לו שזה משהו טיפולי".

מה הטיפים שלכם למי שרוצה לפנות לסרוגייט?
יובל: "אם אתם מרגישים שמשהו לא עובד אז תפנו לטיפול ואל תדחו לרגע האחרון. אם יש בעיה אז ללכת על זה, ולראות שיש בזה המון תקווה ואפשרות להשתחרר מכל מיני קשיים".

נועה: "הרבה פעמים אנשים מהססים כי לא נעים להם וזה שווה את הזמן של להשקיע כדי שהחיים שלהם ישתנו. אנשים נבוכים אבל מדובר בשינוי טוב. צריך לעשות את הצעד. זה לא משהו שצריך להתבייש בו, החברה צריכה להתבייש שהיא לא נותנת מקום לגיטימי לזה. אין שום סיבה להישאר באפלה".

טיפול סרוגייט במרפאת ד"ר אלוני עולה כ-30,000 ¤ . המפגש עם הפסיכולוג נמשך 45 דקות ועם סרוגייט שעה וחצי.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

סקס. ShutterStock
מדובר על שינוי של ממש. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully