וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו, רומיאו!

27.10.2013 / 8:06

האם המחזה הרומנטי שכתב וויליאם שייקספיר עדיין רלוונטי לימינו? כוכבי הסרט החדש "רומיאו וג'ולייט", משוכנעים שכולנו חושקים באהבה של רומיאו ויוליה

כשמדברים על סיפורי האהבה הגדולים של כל הזמנים, אין יותר קלאסי מהמחזה המפורסם ביותר של וויליאם שייקספיר "רומיאו ויוליה". לפי ההערכות המחזה נכתב בין השנים 1591-1595 ועדיין רלוונטי עד היום בכל הנוגע לאהבה ראשונה והנסיבות הטרגיות אליהן עלולה להגיע התאהבות עד כלות. החל מאלפי עיבודים על במות ברחבי העולם, דרך לימודים בבתי ספר של המחזה ועד למאות סרטי קולנוע וטלוויזיה, אין זוג יותר נצחי מהנערים הבתוליים מהעיירה ורונה, רומיאו ויוליה.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין? מצאו את שלכם

בסוף השבוע האחרון עלה לאקרנים הסרט "רומיאו וג'ולייט" בהפקה בריטית המתגאה בכך שהיא חוזרת למקורות של המאה ה-16 כפי שהתכוון המשורר. הסרט הגדול האחרון שיצא בהשראת המחזה היה ב-1996 בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו וקלייר דיינס, של הבמאי האוסטרלי באז לורמן ("מולאן רוז'", "גטסבי הגדול") אשר העתיק את העלילה למיאמי ונתן אינטרפרטציה משלו. הסרט החדש נמנע בכוונה מניסיונות מודרניים לתת פרשנות חדשה לצמד הנאהבים שיתאימו למאה ה-21, ללא קטעי מוזיקה או כל תחפושת אחרת שתאפיל על הטוהר של שייקספיר. לדעת היוצרים הגיעה השעה להביא את הסיפור בסביבה הטבעית של איטליה, שם גם צולם הסרט, לדור הצעיר כדי שיקבל גרסה רעננה, אך נאמנה למקור.

צוות השחקנים כולל את כוכב הסדרה "הומלנד", זוכה האמי דמיאן לואיס, פול ג'יאמטי וגם את מי שזכור בתור צ'אק בס מהסדרה "גוסיפ גירל", אד ווסטוויק. בתפקידים הראשיים מככבים הדוגמן-שחקן האנגלי דאגלס בות' והשחקנית בת ה-16 היילי סטיינפלד, שהייתה מועמדת לאוסקר על המערבון "אומץ אמיתי", ולוהקה בשל יכולות המשחק שלה, כמו גם הקרבה שלה בגיל לזה של יוליה על פי המחזה. על פי הרצון של היוצרים לפנות לצעירים, סטיינפלד למעשה מסמלת את אותו קהל יעד בדיוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרסה נאמנה למקור. מתוך הסרט "רומיאו וג'ולייט". צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל אחת מייחלת לסוג של רומיאו"

"אני חושבת שהרבה נערות יכולות להתחבר לרוח החופשייה ומלאת התשוקה לאהבה של יוליה, כי כל אחת מאיתנו מייחלות לסוג של רומיאו", מספרת סטיינפלד בראיון לקידום הסרט, "יש בה גם הרבה מרדנות כיוון שהיא ממרה את פי הוריה להינשא למי שהם בוחרים עבורה. התרגשתי לצלם את הסצנה בה הם נפגשים בלילה בסתר במרפסת חדרה של יוליה כי לומר את הטקסט המפורסם זה חלומה של כל נערה שמפנטזת על מחזר רומנטי שיגיע אליה ברגע הקסום הזה של האינטימיות שנוצרת ביניהם בו במקום".

סטיינפלד בעצמה הרגישה חיבור ליוליה, אפילו אם היא עדיין לא יכולה להעיד על אהבה גדולה שסחפה אותה באופן דומה: "התחברתי לתמימות והפגיעות שהיא משדרת, היא נערה מאוד עצמאית וחזקה ומה שיפה בסיפור הוא שאין לה באמת מושג מה היא רוצה וזה משתנה רק כשהיא מאבדת את בחיר ליבה. אז היא יוצאת למלחמה כדי להשיב אותו ולמרות שהיא מציבה מטרות בלתי אפשריות על פניו בגלל הסובבים אותה, היא לא בהכרח יודעת איך אבל יש לה יעד שעליה להשיג והיא לא תתפשר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחברה לתמימות של יוליה. היילי סטיינפלד. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לכל אחד יש חוויה דומה לזו של רומיאו ויוליה"

בן זוגה על המסך, דאגלס בות' השרמנטי, מספר בראיון כי היצירה היא חלק נכבד מהמורשת התרבותית שלו. "מי שגדל באנגליה קורא ולומד לא מעט שייקספיר", הוא אומר, "אבל למרות שלמדתי את "רומיאו ויוליה" בתיכון, רק הודות לתסריט של הסרט התאהבתי כמו שצריך בסיפור, כי נשאבתי אל המסע הקולנועי של השניים וזה ריתק אותי לקרוא אודותיהם יותר מבעבר".

ההשראה עבור בות' לסיום הטראגי הידוע של המחזה הגיעה דווקא מידיעה שקרא בעיתון במהלך הצילומים: "קראתי על בחור כפרי באנגליה בן 15 שהיה יחד עם בת זוגו שעה שניקה את רובה הצייד שלו ובטעות ירה והרג אותו, וכיוון שהוא לא עמד בזה הוא התאבד מיד. הוא התמלא חרטה ויגון ופשוט רצה להצטרף אליה. גזרתי את הידיעה מהעיתון כדי להביא להיילי באותו יום צילומים ואמרתי לה שאני רוצה ששנינו נגלם שני אנשים צעירים מאוהבים אחד בשנייה עד כדי מוות. זו לא בעיה למצוא הקבלות בחיים האמיתיים, כי אי אפשר לטאטא הצידה את המחזה כסיפור מומצא שאין לו אחיזה במציאות. הסיפור אמנם מביא סיפור קיצוני אבל לכל אחד יש חוויה דומה לזו של רומיאו ויוליה".

סטיינפלד מצטרפה בשלב זה לדבריו של בן זוגה על המסך ומוסיפה את דעתה: "אני חושבת שכל אחד צריך להיחשף או אפילו להכיר מחדש את הסיפור הזה, ועבורי אני רואה זו כשליחות להציג את "רומיאו ויוליה" לבני גילי. כשקראתי את התסריט נורא התרגשתי שאני בכלל לוקחת חלק בפרויקט וזה חלק גדול ממה שמנחה אותי בקריירה, ללכת אחר ליבי ומה שמרגיש נכון. יותר מהכל מגיע לדור הזה את רומיאו ויוליה שלהם".

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מגיע לדור הזה רומיאו ויוליה משלהם". מתוך הסרט "רומיאו וג'ולייט". צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully