וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחתן איתי!

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

1.10.2013 / 8:45

את לחוצה כבר להינשא אבל הוא ממש לא בשל לשים לך טבעת. מתי הלחץ לחתונה עלול לחבל לך בזוגיות?

מציאת זוגיות היא לא תמיד דבר שבא בקלות. לעיתים הכמיהה לוודאות שמצאנו את ה"זוגיות" של חיינו ואנחנו יכולים לנוח על "זרי הדפנה", יכולה לשבש את נחת רוחנו ולגרום ללחץ ותסכול כאשר אנחנו מוכנים ומזומנים לצעד הבא, ואילו הצד השני עדיין לא הבשיל להחלטה להתמסד בברית הנישואין.
לחץ ותסכול הם לרוב מתכון לצרות צרורות, וכשמדובר בגל מתמשך וגואה של "אני מוכנה לשלב הבא, אבל קשה לו להחליט", ו"אני לא יודעת מה לעשות, לא רוצה לבזבז את הזמן", הסיכוי שמשהו ישתבש ודווקא המטרה ההפוכה תושג גדל.
איך תדעו שאתם במסלול התנגשות לעבר פרידה? הינה כמה תמרורי אזהרה:

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

תמרור עצור
אחד הסימנים המובהקים הוא קודם כל אצלכם. אם אתם מזהים שהמחשבה "אני לא יכול לחכות כבר" ו"אני לא מבינה מה לא בסדר" משתלטת עליכם, מעסיקה אתכם ללא הרף, ומציפה אתכם בתסכול וחוסר ביטחון שמוביל לשיחות "יחסינו לאן?", אתם לגמרי במסלול הלחץ המחבל. השיחות שאתם מקיימים מובילות למבוי סתום ולרצון להציב אולטימטום, אבל הלופ אליו נכנסתם יעצור ולא יקדם את מערכת היחסים. גרוע מכך- הוא עשוי לנסוך בבני הזוג שלכם תחושת אשמה שתביא לרצון להתנתק.

תמרור אין כניסה
אם הגעתם למצב בו אתם מפחדים לתקשר את הקושי והכאב כי" כמה פעמים אני יכולה לדבר על זה, לא רוצה שזה ילחיץ" ו"זה צריך לבוא ממנו", כנראה שמשהו בכם מתחיל להיסגר ולפתח ייאוש שמוביל להאשמות וריחוק. דפוס התנהגות של "להיסגר" כאשר אנחנו מרגישים פגועים ולא רצויים, מביא לרוב ל"פאד אפ" ואיתו לניתוק. ניתוק רגשי ופיסי אשר מופעל כמנגנון הגנה משפיע על הקשר (במיוחד אם לא מתקשרים אותו), ויכול ליצור נקודת "אל חזור" ממנה שיקום האמון ההדדי תהיה משימה לא פשוטה.

תמרור פניית פרסה
מדובר פה בדפוס התנהגות מחבל שבבסיסו טמונה האמונה ש"הצד השני לא רוצה מספיק, אז אני אהיה זה שיעזוב קודם". אם אתם מזהים שהלחץ להתקדם ולהתחתן נוטע בכם מחשבות של "לעזוב וללכת" כדי "שהצד השני יבין מה הוא הפסיד" כנראה שזה התמרור בשבילכם. פעמים רבות במקום לתקשר את רצונות ופחדים אנו בוחרים "להיות חזקים". וזאת מתוך תפיסה שידינו תהיה על העליונה אם נהיה אלה שיתנו את הכרטיס האדום לצד השני ונסיים את מערכת היחסים. הבעיה בדפוס ההתנהגות המחבל הזה היא שפעמים רבות אין דרך חזרה. ובגלל חוסר תקשורת ומלחמת אגו, אנחנו עשויים דווקא להפסיד במערכה השלמה.

אילוסטרציה. ShutterStock
לעזוב לפני שהצד השני יקום ויילך, יוביל להפסד במערכה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

איך מטפלים בזה?

אז מה עושים כדי להתגבר על הלחץ, לשחרר מעט את התסכול, וחשוב מכך להמשיך ולקדם את מערכת היחסים לעבר מיסוד ולא לעבר פירוק:

קודם כל תנשמו עמוק!
כן, אני יודעת שאני לא מגלה לכם את אמריקה, אבל אין דרך לבנות מערכת יחסים יציבה על בסיס תסכול ואשמה. ואם אתם אוהבים וחשוב לכם להצליח, קחו אחריות ומצאו לפחות שלושה פתרונות שירגיעו אתכם. זה יכול להיות שינון מנטרה מרגיעה, בילוי זמן איכות עם חברים (בלי לטחון את הנושא), ואפילו לחזור לפתח תחביב נושן. תשקיעו בעצמכם ועשו כל דבר שיכניס קצת שקט ויחזק את הביטחון העצמי שלכם.

זה הזמן לבדק בית
דבר שני וחשוב הוא לקרוא את עצמכם לסדר, והכוונה היא להבין עם עצמכם מדוע אתם מרגישים לא בטוחים מספיק בקשר, ולא פחות חשוב - באיזה תנאי התחושה הזו תתחזק. מצאו פתרונות פרקטיים שתלויים בכם על מנת לחזק את תחושת הביטחון שלכם בקשר הזוגי ויישמו אותם.

תפסיקו לשפוט
והצעד השלישי והחשוב הוא לתקשר את נקודת המבט שלכם לצד השני לא מתוך האשמה. אתם שני אנשים שונים, עם מבנה אישיות שונה ותהליך היקשרות וקבלת החלטות שונה. עד שלא תפנימו שלא בהכרח הצד השני רוצה פחות, ותתנו לו או לה אפשרות להתקדם ולצמוח עם הקשר באופן חופשי, תתקשו לעלות מחדש לאוטוסטראדה לעבר מיסוד מערכת היחסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זוג מתחתן. ShutterStock
תבינו שאתם אנשים עם רצונות שונים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully