וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת השם והאינטרנט

23.9.2013 / 8:57

יותר ויותר רווקים דתיים בוחרים לנטוש את הדרך המסורתית להיכרויות, ובמקום לפנות לשדכנים הם פונים לרשת. האם זה עובד?

"ינטה הו ינטה מצאי לי בן זוג, שדכי לי שידוך, זווגי לי זיווג. ינטה הו ינטה, הגיע הזמן. מצאי לי סוף סוף חתן". כך שרה בתו של טוביה החולב במחזמר "כנר על הגג". בעבר היו נשים וגברים רבים בקרב האוכלוסייה הדתית לאומית שפנו לשדכנים כדי שאלו ימצאו להם זיווג, ואם אפשר גם אהבה, אלא שבשנים האחרונות, נראה שיותר ויותר דתיים ודתיות מעדיפים לפנות למקום אחר: האינטרנט. בין אם מדובר ברשתות חברתיות, פורומים או אתרי היכרויות, הרווקים הדתיים כבר מזמן הבינו שחוץ מסרטוני חתולים וקנדי קראש, אפשר גם למצוא אהבה ברשת.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין? מצאו את שלכם

"קל יותר להיפתח באינטרנט"

לאה (24) רונן (26) מירושלים הכירו באתר ההיכרויות ג'יידייט. אחרי חודשיים של התכתבויות, הם נפגשו והתאהבו. שנה לאחר מכן גם החופה הגיעה. "יש משהו באינטרנט שמאפשר לך להיפתח בפני הצד השני בצורה טובה יותר מאשר במפגש פנים מול פנים. הרבה יותר קל להכיר את האדם דווקא מאחורי מסך המחשב, כי אפשר יותר לבטא את עצמך". אומרת לאה.

אבל לא חששתם שתתאכזבו במפגש מחוץ לעולם הוירטואלי?
רונן: "היו לי חששות, אבל התכתבנו כל כך הרבה זמן שהאמנתי שלאה היא באמת מי שהיא מציגה באתר. מה גם שמבחינה חיצונית כבר ראיתי שהיא מתאימה לי. נכון שיכולים להיות מקרים בהם בנות יפרסמו תמונות שקריות, אבל ככל שאתה משוחח עם הצד השני, אתה יכול כבר להגיע למסקנה האם מדובר במתחזה או במישהי שמהווה בת זוג פוטנציאלית".

לאה: "לפני שפניתי לאינטרנט, חברים ניסו לשדך לי כל מיני בחורים. הם תיארו אותם בצורה פנטסטית, כאילו מדובר באנשים הכי מושלמים עלי אדמות. כמובן כשנפגשתי איתם, התאכזבתי מאוד לגלות שאין שום קשר בין האופן שבו חבריי תיארו אותם לבין המציאות. אז גם בדרכים המסורתיות אפשר להתאכזב. הכל שאלה של עד כמה את מוכנה לקחת את הסיכון. אני הרגשתי שרונן הוא בחור טוב ומבחינתי זה היה שווה את הסיכון".

כלה עם מחשב. ShutterStock
באינטרנט קל יותר להיפתח מול הצד השני. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

למי זה מתאים?

סצנת ההיכרויות של הדתיים הלאומיים מצומצמת יחסית. הם לא יכולים להיפגש במסיבות כמו החילונים או להכיר בפאבים ולכן עומדות בפניהם שתי אופציות מרכזיות: היכרות בעזרת שדכנים, בין אם מדובר בשידוך מקצועי או שידוך בעזרת חברים ומשפחה, או היכרות ברשת. רונן טוען כי ישנם אנשים באוכלוסייה הדתית שבשבילם הדרך של היכרות באמצעות האינטרנט עדיפה: "יש דתיים שלא עומדים בנורמות של הסביבה המקיפה אותם, כמו בחור תורני שלא למד בישיבה ולא יוכל לקבל הצעות מבחורת תורניות רק בגלל הנורמות של החברה. יש הרבה סטיגמות בעולם השידוכים, כמו מהו אופי הישיבה, האם עשית שירות צבאי, מה גודל הכיפה ומה אורך החצאית. כל זה נועד כדי לסנן מראש רווקים שכביכול לא יתאימו לך, אבל הסטיגמות האלו מטופשות בעיניי. לי תמיד היה חשוב למצוא אישה טובה, שיש לי איתה תחומי עניין משותפים, וממש לא משנה לי היכן היא למדה".

לאה מוסיפה: "חשוב לומר שהיכרויות באינטרנט מתאימות יותר לאנשים שטובים בכתיבה. אחרי הכל, אתם צריכים לשכנע את הצד השני שאתם מעניינים ושווים שיחה, ואי אפשר לעשות זאת אם אתם לא יודעים להביע את עצמכם בכתב. מעבר לכך, כל אדם יכול להיכנס למרחב הזה ולמצוא שם בן או בת זוג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
יש דתיים שלא עומדים בנורמות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פיתוי לעולם החילוני

האינטרנט הוא מקום שיכול לעזור לכם למצוא חתן, אבל בקרב האוכלוסייה הדתית קיים גם הסיכון שהוא עלול לפתות רווקים ורווקות לשוחח עם חילוניים או לנהל מערכת יחסים וירטואלית עם כמה אנשים במקביל. איך זה מסתדר עם אורח החיים הדתי? לאה טוענת כי מצבים כאלו בהחלט עלולים לקרות: "תמיד קיים סיכוי שאת משוחחת עם מישהו שמדבר עם עוד ארבע בנות במקביל, וגורם לך להרגיש כאילו את האחת והיחידה. ונכון, שבקליק אחד אפשר להתכתב עם חילוני גמור שלא שומר מסורת. אבל הסיכונים האלו קיימים גם מחוץ לעולם הווירטואלי. יצא לי כבר להיפגש עם מישהו שמיד אחרי הפגישה איתי נפגש עם מישהי אחרת. בסך הכל זה די לגיטימי, כי אנחנו רוצים למצוא את הטוב ביותר מבין כל מה שקיים. אבל כשזה מגיע כבר לשלב של מספר פגישות צריך לוודא שהצד השני מעוניין אך ורק בך. ולגבי הפיתוי של היכרות עם חילונים- גם בחיי היום יום אני יכולה לנסוע לתל אביב ולהכיר חילוניים באיזה מועדון. הפיתויים תמיד קיימים, צריך לדעת לעמוד בפניהם".

ולסיום, מה הטיפ שלכם לגולשים החדשים?
רונן: "חשוב שתציגו את עצמכם בדיוק כמו שאתם. בסופו של דבר כל שקר מתגלה ואם אתם באמת רוצים למצוא אהבה אמיתית הזהות הוירטואלית שלכם צריכה להיות תואמת לזהות האמיתית שלכם. דברו מהלב ותנסו למכור את עצמכם לצד השני אבל מבלי כאמור לזייף".

לאה: "מומלץ לברר על כל מי שאתם משוחחים איתו, כדי לדעת שלא מדובר חלילה באיזה סוטה. אל תמהרו לצאת עם האדם הראשון ששולח לכם הודעה. קחו את הזמן להכיר אותו ברשת לפני שתיפגשו בחיים האמיתיים, והכי חשוב: אל תתייאשו. בסוף זה יגיע".

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין? מצאו את שלכם

אילוסטרציה. ShutterStock
בסוף גם את תקבלי טבעת. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully