וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים את המיתוס

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

15.9.2013 / 8:19

האקס המיתולוגי גורם לנו להיתקע בעבר ומקשה עלינו למצוא אהבה חדשה. כך תשתחררו ממנו

לכל אחד מאיתנו יש היסטוריה, ניסיון עבר במערכות יחסים שמטביע בנו את חותמו, והופך אותנו למי שאנחנו היום- לטוב ולרע. אבל מה קורה שמדובר במיתוס "האקסים המיתולוגיים", שלא נרפא ולא מרפה ומשפיע יום אחר יום, שעה אחר שעה בהנצחת סטאטוס הרווקות. השפעה שהופכת את החיפוש אחר בני זוג לניסיון אבוד מראש להחיות ולשמר מערכת יחסים משמעותית שהסתיימה בכאב.

לא תמיד זה תהליך מודע, הרי רובנו היינו במערכות יחסים שחרטו את ליבנו, דיממו את נפשנו וצרבו בנו שלל אמונות על עצמנו ועל החיים, אבל ההבדל המשמעותי בין חבורת "נפגעי האקסים המיתולוגיים" ובין שאר נפגעי האהבה הוא- שמדובר במיתוס. ואחד המאפיינים של מיתוס הוא שיש סביבו הרבה מאוד אמונות שנבנו ונוצרו על מנת להסביר תופעה מסוימת כמו "למה אני לא מוצאת אף אחד שבאמת מוצא חן בעיניי", ו"למה אף אחת לא מצליחה ממש לגרום לי להתאהב, וגם אם כן, זה חולף מהר" ו"אני יודעת שקשה לי עד שאני נותנת אמון" ועוד כאלה וכאלה הצהרות מתסכלות שהמכנה המשותף ביניהן הוא סגירות וחוסר יכולות להתמסר באופן קיצוני.
אז איך משאירים את העבר במקום השמור לו – העבר, וממשיכים קדימה?

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

הכרה במציאות
ישנן כמה דרכים להבין שמה שעוצר אתכם היום מליצור זוגיות טובה ובונה, הוא סיפור העבר עם האקסים מיתולוגיים, והבולט בהם הוא הפער העצום בין התמימות שאפיינה את הזוגיות הראשונה לבין הגישה שלכם היום, שמתובלת בלא מעט סקפטיות, ונטולת התלהבות בסיסית. תוסיפו לזה שממה ומדבר של חוסר במערכות יחסים רציניות לאחר הפרידה עם המיתולוגיים., והרי לכם מתכון בטוח לכאב ותסכול. שלב ההכרה במציאות ואיתו המסקנה שזה תלוי רק בכם לשנות את המצב, הוא הכרחי כדי שמשהו חדש וטוב יקרה.

חישוב מסלול מחדש
יכול להיות שאתם מחפשים את ההשתקפות של המיתולוגיים בפוטנציאלים שאתם פוגשים היום. השחזור הזה סוגר אתכם לאפשרויות חדשות, ולכן הדרך הטובה והפשוטה לשנות כיוון ולהיפתח היא לערוך שתי רשימות: האחת היא עם חמש התכונות שהיו דומיננטיות ומייצגות את האקס או האקסית המיתולוגיים. והשנייה היא חמש תכונות חשובות שהייתם רוצים שיהיו בבני הזוג החדשים. הרשימה החדשה צריכה להיות שונה ברובה ומשודרגת. עצם הדיוק בחיפוש אחר משהו שונה יכול לקדם אתכם, ולהפסיק להנציח דפוס חיפוש אחר מה שהיה ואינו עוד.

אילוסטרציה. ShutterStock
נסו למצוא בן זוג שיהיה שונה מהאקס המיתולוגי. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

עלו על המגרש
אין תוצאות אחרות ללא עשייה! התקווה למשהו חדש וטוב היא כוח מניע, ושנה חדשה היא זמן מצוין לקבל החלטה לנוע קדימה. אהבה חדשה היא תמיד התרופה הטובה ביותר ללב שבור, אבל הסבירות שהיא תיפול עליכם משמיים קטנה, במיוחד עם אתם מסתובבים עם חוסר אמונה, ופרצוף עצוב. קחו אחריות ותקבעו לעצמכם שאתם בתקופה הקרובה מתחייבים לצאת לדייטים ולהכיר אנשים חדשים לפחות אחת לשבוע-שבועיים. המשמעות היא כמובן לצאת מאזור הדמדומים של הנוחות, ולהיות מאוד פעילים על המגרש. כשאתם בדייט השאירו את פנקס ההשוואות בבית והיו מפוקסים על הרשימה החדשה שהכנתם. רק בתנאי שתפעלו תקבלו את הכרטיס לזכייה בזוגיות שאתם רוצים.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה. ShutterStock
צאו לכמה שיותר דייטים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully