וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואי ניפרד

10.9.2013 / 9:22

את רוצה ילדים והוא לא מוכן להיות אבא? היא בגדה בך עם החבר הכי טוב? ישנם כמה מקרים בזוגיות שכדאי לשקול פרידה למרות האהבה

מה לא נאמר על אהבה? היא מנצחת את הכל, היא חזקה יותר מסופרמן, עמידה כמו הג'ל בשיער של יאיר לפיד ונצחית כמו שמעון פרס. בנוסף, לרוב מתלווים אליה מושגים גרנדיוזים לא פחות כמו גורל, נשמות תאומות וכו'. יחד עם זאת, יש כאלו שמגדירים אותה בצורה קצת פחות קסומה ורומנטית. כך למשל המדע קובע כי מדובר בסך הכל בכימיקלים במוח, הורמונים מסוימים שאחראים על ההתאהבות ולאחר מכן גם משמרים את הזוגיות. ואם זה לא מספיק חלק מהפסיכולוגים טוענים שהשמות אהבה ורומנטיקה מתארים בכלל עידון של דחפים מיניים. בכל מקרה, זה לא משנה איך תגדירו אותה כי היא שם, היא אמיתית והיא הדבק המרכזי בזוגיות.

אבל כמו שקורה לפעמים עם דבק (במיוחד הסוגים הזולים שקונים לילדים לבית הספר) הוא לא תמיד מספיק חזק. אז למרות שזה נחמד להשתמש באהבה כאיזשהו תירוץ להישאר, יש מקרים שבהם אין ברירה, צריך לשים אותה בצד, ללכת עם ההיגיון ופשוט ללכת. אז מתי מוותרים על אהבה וממשיכים הלאה? באופן כללי אפשר להגיד שבכל קשר בו הצד השני גורם לך להרגיש יותר רע מטוב. ובאופן יותר ספציפי הנה כמה דוגמאות למקרים בהם נדרשת בחינה מחודשת של היחסים.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

משפחה מודרנית:
בשלבים מתקדמים של קשר, הנושא של השקפות משפחתיות מתחיל לעלות. היום, ישנם יותר ויותר אנשים שלא מעוניינים במודל של המשפחה המסורתית, לא רוצים ילדים או אפילו חתונה. זאת בניגוד לכאלה שכן מעוניינים באותו מודל של חתונה פלוס ילדים. במידה ואתם חלוקים בנושא זה, יש לכם שתי אפשרויות: או לוותר על העתיד שלכם כפי שדמיינתם ורציתם, או לוותר על הבן/בת זוג. לפעמים וויתור על רצונכם למען הזוגיות, מסתדר, אך מדובר בוויתור קשה וכואב שתיאלצו לחיות איתו כל החיים, מעין תחושת פספוס של איך החיים שלכם יכלו להיראות. על כן, לרוב, עדיף פשוט למצוא בן/בת זוג עם אותה אג'נדה משפחתית.

פה חשדתי:
אמון וזוגיות טובה הולכים ביחד בערך כמו פרק של סופר נני ופרסומת לקונדומים. משבר אמון במערכת יחסים שנגרם למשל, על ידי בגידה, לא בהכרח מוביל לפרידה, כל עוד ניתן להחזיר את תחושת האמון והביטחון. אבל אם האמון נפגע בצורה חמורה ואין אפשרות או רצון להשיבו, אין גם טעם להישאר.

אילוסטרציה. ShutterStock
אם יש משבר באמון, עדיך לחתוך. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אנשים משתנים?
הרגלים, תכונות אופי וכדומה קשה מאוד לשנות אם בכלל, לכן אין סיבה להיכנס לקשר עם מישהו/מישהי שזיהתם אצלו משהו שממש אבל ממש מפריע לכם. למרות זאת, לתכונות מסוימות לוקח זמן להתגלות ואתם יכולים למצוא את עצמכם אוהבים אך בתחושה של- זה לא מה שהזמנתי. בין אם זה במקרים קיצוניים של אלימות או קנאה חולנית ובין אם זה במקרים פחות קיצוניים אבל מהותיים עבורכם לא פחות. אל תנסו לשנות ואל תצפו שישתנו עבורכם, עם כל הכאב תחזרו לחפש- בטוח תמצאו משהו יותר מתאים.

אורח חיים בריא
כששני אנשים באים מעולמות שונים, כלומר אורח חיים מאוד שונה, לצורך קיום הקשר אחד מבני הזוג יאלץ לוותר על אורח חייו לטובת אימוץ זה של בן/בת זוגו. לפעמים קשרים כאלו מצליחים, כשאותו הצד שעושה את השינוי בשביל השני לא רואה זאת כהקרבה, אלא כמשהו שהוא מרוויח ממנו זוגיות מאושרת. אך כשאנשים אוהבים את אורח החיים שלהם בדיוק כמו שהוא, אז כל שינוי בו, שלא לומר דרמטי וקיצוני, עלול לתסכל ולמרמר אותם. זה מזכיר לי את הפעם הראשונה שראיתי את הסרט "הלוחש לסוסים". אני, אז נערה רומנטיקנית חסרת תקנה, חושבת לעצמי בסוף הסרט- מטומטמת! איך את עוזבת אותו רק בגלל שאת לא רוצה לגור בחווה! הרי את אוהבת אותו! (חוץ מזה שהוא רוברט רדפורד והוא הורס). אבל זה בדיוק העניין- היא לא רוצה לגור בחווה, הוא לא רוצה לגור בעיר, ושניהם יודעים שעדיף להם לחיות לחוד מאשר שצד אחד יסבול בעקבות השינוי שנכפה עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
קשה לשנות בני אדם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ריספקט:
כבוד הדדי הוא אחד המרכיבים החשובים בקשר. זה בסדר לגמרי שיהיו לכם דעות שונות ואף מנוגדות, בין אם זה בנושאים מהותיים כמו דת, פוליטיקה ואידאולוגיות ובין אם זה בנושאים שטותיים כמו מוזיקה (זה לא ששניכם חייבים להכיר את פינק פלויד- אבל זה רצוי). יחד עם זאת חשוב שהצד השני יקבל ויכבד את הדעות שלכם ואתכם בכלל. כי בלי זה אתם סתם תרגישו רע, לא מוערכים ובאמת שכבר עדיף לבד.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully