וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: האם לדרוש ממנו לסגור את הפייסבוק?

נעמי נפתלי, מצוות המומחים של JDate

2.9.2013 / 8:25

נעמי נפתלי מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

יובל שואל: אני ואשתי כל הזמן רבים בגלל הילדים. אנחנו לא מסכימים בינינו על שיטת החינוך שלהם, כמו למשל האם לתת להם לצפות בתוכניות ריאליטי או לא. אנחנו מתווכחים רק בכל מה שקשור לילדים ובשאר הנושאים אנחנו מסכימים בינינו.. יש לך עצה בשבילנו?

תשובה: הורים רבים מגיעים להורות מתוך תפיסות עולם שונות. ציינת בשאלתך כי הנכם מסכימים על כל הנושאים פרט לנושא הילדים וזה כבר מעודד כי המשמעות הינה שיש בסיס תקשורתי טוב ותוכלו לנצל את ההזדמנות ודווקא מהמקום של השונות בנושא הזה לשים לעצמכם למטרה לעבוד כצוות ולפתור קונפליקטים בדיאלוג וויתור הדדי. דבר זה יאפשר לילדכם ללמוד לקבל כלים רבים אשר בוודאי יזדקקו להם בעתיד כאשר יימצאו בסביבה שאין בה הסכמה מלאה. אל תרדפו אחר הורות מושלמת, אך בהחלט שווה להגיע למקום של הורים שלמים אשר פועלים ממקום של אהבה ואחריות עבור טובת הילדים. ההמלצה היא כמובן לנהל שיחה איכותית עם אשתך כאשר חשוב שתעלו על הכתב את כל אי ההסכמות הקיימים ( יש לכך משמעות רבה כאשר הדילמות רשומות שחור על גבי לבן למולנו). בנוסף בדקו מה חשוב לכל אחד מכם /מה הערך שעומד לפניכם בכל הקשור לילדים. הדבר הכרחי על מנת שכל אחד מכם יבין מה מניע את הצד השני לפעול כפי שהוא פועל. לאחר שברור לכם מה הדבר החשוב ביותר לכל אחד מכם, החליטו יחד על ערך אחד ומשותף שחשוב לשניכם. המטרה המשותפת שלכם תניע אתכם ותאפשר לכם לפעול בעבודת צוות טובה יותר, בסבלנות ובדיאלוג. מתוך המקום הזה קבלו החלטות באיזו דרך אתם רואים את הדברים, עברו על הנושאים אשר אינכם מסכימים עליהם ובדקו כיצד אפשר לפשר על הפערים ולהגיע להסכמות וויתורים, כאשר הקו המנחה אתכם הינו הערך המשותף אותו קבעתם יחדיו . מדובר בעניין ושיח שהינו מורכב אך לא בלתי אפשרי. חשוב לזכור כי ככל שהזמן עובר הנושא נהיה מורכב יותר ולכן חשובה ההחלטה למצוא לכך פתרון. ייתכן ובמהלך הדרך תעזור הכוונה מקצועית והדבר הינו כמובן מאוד מומלץ ויכול להקל בצורה משמעותית על השיח והגעה לפתרונות.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

דנה שואלת: אני מרגישה קנאה גדולה בכל פעם שאני רואה שחבר שלי עשה לייק בפייסבוק לתמונה של בחורה, או מגיב במחמאה. האם אפשר לדרוש ממנו למחוק את הפייסבוק שלו?

תשובה: קנאה הינה אחד הרגשות הקיצוניים והמשפיעים ביותר על האופן בו אנו פועלים. הסטטיסטיקה מלמדת כי אין זוג בעולם שלא חווה רגש כלשהו של קנאה במערכת היחסים. ביטויי קנאה מופיעים בקשר הזוגי מהרגע הראשון שלנו כזוג. בשלב ההתאהבות ואף לאחר מכן. ביטויי הקנאה מבטאים את רצון בני הזוג להיות יחד ומבטאים את הצורך שלהם להיות בלעדיים ולא לחלוק עם בן זוגם כבן זוג עם אף אחד אחר. במצב זה הקנאה אף תורמת לחיזוק הקשר הזוגי.
הסיטואציה אותה את מציגה דנה הינו שלב בו הקנאה הנעימה והטובה עלולה להפוך להיות מכשול בזוגיות. מדובר בהתנהלות אשר מערערת את האיזון הבריא והדבר עלול להביא לקשיים במערכת היחסים.
אחד הדברים החשובים שיש לשמר במערכת יחסים זוגיות הינה היותכם זוג אשר מעורב אחד בחיי השני אך יחד עם זאת כל אחד הינו אדם פרטי אשר חושב ופועל כיחידה עצמאית . בן הזוג שלך הינו אדם אשר עומד בפני עצמו, בעל מחשבות, דעות והתנהגויות. על מנת לייצר מערכת יחסים טובה חשוב לתת את המרחב האישי שלכל אחד מכם מגיע. לכן שאלי עצמך מספר שאלות מקדימות – האם זו הזוגיות שאת רוצה לעצמך? לאסור על בן הזוג/ למנוע ממנו מלהגיב? ובמידה ויכבד את בקשתך לסגור את חשבונו, מה מבטיח לך כי לא תמצאי סיבה אחרת לקנא? ולו בן הזוג היה מבקש ממך להפסיק לחוות דעתך בנושאים אשר מפריעים לו איך היית מגיבה? ולכן הדבר הראשון שעליך לבדוק הוא האם הקנאה הזו היא תמיד כלפי בן הזוג שלך או רגש שאת מכירה ממקרים נוספים אחרים בחייך? לאחר מכן חשוב לבדוק מה מעורר בך את הקנאה הזו. האם יש בסיס במציאות או האם מדובר בחוסר בטחון שלך? במידה ומדובר בחוסר בטחון שלך בעצמי או בקשר, זה העניין שיש לפתור ולא על ידי סגירת חשבונו בפייסבוק. כאשר מדובר ברגש חזק כקנאה יש לפתור את הנושא מהשורש ולבדוק מה מייצר אצלך את רגש הקנאה.

רומי שואלת: בכל פעם שאני עושה סקס עם בן זוגי מזה שנה, אני מרגישה שבא לי שזה ייגמר כבר.. זה לא כואב לי או משהו אבל גם לא כזה כיף. ניסיתי לענג את עצמי וגם לא הרגשתי עונג מיוחד.. האם משהו לא בסדר אצלי?

תשובה: הנושא שאת מעלה רומי הינו נושא שעולה אצל נשים רבות . הנאה מסקס הינה פונקציה של גיל, בשלות מינית, התנסויות וללא ספק כימיה ותקשורת בין בני הזוג אשר מייצרים בסיס טוב של אינטימיות ופתיחות. הנאה מסקס שונה מאוד בין גברים לנשים ובהרבה מקרים מותנית במצב הרוח וברמת האנרגיה בה אנו נמצאים, ואצל נשים רבות טמונה ההנאה בחיבור הרגשי אותו מרגישה אל בן הזוג. ראשית חשוב לזכור כי אינך לבד ורבים האנשים אשר אינם נהנים מסקס, מצליחים בסופו של דבר ליהנות כאשר הם מתחילים לבדוק ולבחון עם עצמם מה נכון עבורם, כיצד הגוף שלהם מגיב ולמה הם זקוקים על מנת ליהנות. זה לוקח זמן ולעיתים יש צורך באיסוף מידע ורעיונות כדי להבין מה עובד לנו - אנחנו אנשים שונים וכל אחד מחובר ונהנה מסקס בדרך שונה. נהלי שיחה כנה ופתוחה עם בן הזוג בדגש על שיתוף התחושות שלך, כאשר המטרה היא לבדוק איך ביחד ולחוד תוכלו לייצר שינוי . יש המון דרכים בהן אתם יכולים להיות סקרנים ויצירתיים - צריך להשקיע בזה. זהו תהליך מאוד רגיש ואינטימי ולעיתים מייצר אי נוחות או ביישנות, וזו הסיבה שהדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לייצר בסיס שיחה תקשורתי טוב ופתוח. מתוך מקום מכבד ואוהב. היו סבלנים אחד לשניה לרצונות ולתחושות ותיהנו מהתהליך החדש והמרתק הזה.

דור שואל: מהו לדעתך המקום הכי מושלם לדייט ראשון? אני תמיד לוקח בחורות לבית קפה אבל יש בזה משהו קצת מביך, לשבת אחד מול השנייה ולדבר כמו בראיון עבודה.. יש לך הצעות אחרות?

תשובה: דייט ראשון הוא ללא ספק אתגר וזאת מכיוון שחשוב לנו לייצר רושם טוב והמשכיות. הצלחת דייט ראשון הינו עניין המורכב מהרבה מאוד רבדים שחלקם נמצאים בשליטתנו ואחרים לא: האנרגיה והפתיחות איתה כל אחד מהצדדים מגיע לדייט, מידת הכימיה והסקרנות ביניכם אשר יוכלו לאפשר קיום שיחה קולחת וגם מקום הדייט. בחירת מקום המפגש יכולה להוות בהרבה מקרים ההבדל בין המשכיות לדייט שני או חוסר המשכיות. המקום המושלם הוא כמובן עניין של טעם בעיני הנפגשים ומה שיהיה בתוך המפגש. יחד עם זאת, יש מספר דברים שאני ממליצה לחשוב עליהם בבחירת מקום: מקום שאינו מחייב הוצאה כספית גדולה, חלל שהינו בעל אווירה נעימה- אולי אפילו בר לא רועש במיוחד עם מוזיקה שגם מאפשרת לדבר. קיימות דעות שונות לגבי קיום דייט ראשון בבית קפה וזאת משום שהאווירה בבית קפה לעיתים מעט רשמית, מה שמייצר באופן טבעי תחושת ראיון עבודה . יחד עם זאת יש סוגים שונים של בתי קפה אשר יכולים להפחית מעט את הרשמיות. בנוסף אפשרי לבחור אזור אשר יש בו פוטנציאל להמשך הדייט, כגון טיול בחוף הים או טיילת, ויכול לאפשר לכם לצאת מאווירת התשאול הרגיל. מעבר לכך אין סיבה שלא תנסו דייט קצת אחר – טיול, פיקניק, צפייה במשחק כדורגל או הצגה. כל דבר שיוציא אתכם קצת מהשגרה של עולם ההיכרויות זה מבורך. בהחלט שווה להשקיע מחשבה בבחירת מקום לדייט ראשון ואחר כך גם בשני, ולא לשכוח שתמיד ניתן לשאול את הפרטנר לדייט האם יש העדפות וייתכן שיעלו רעיונות שלא חשבת עליהם בעבר .

אם גם אתם רוצים לשאול שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully