וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת חבילה

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

29.8.2013 / 8:36

הוא מקסים, חכם, מצליח, וגם גרוש עם שני ילדים. לפני שאתם פוסלים, קבלו את המדריך איך לצלוח קשר עם גרושים פלוס

אהבה לא מוצאים כל יום. הרגע הזה בו מרגישים בפנים את אותה תחושת ריגוש חמימה שנדלקת בנשמה, הוא אינו מובן מאליו. "אחרי כל המדבר הזה" של חיפושים ואין ספור דייטים ואכזבות, לפגוש מישהו שמעורר בכם את התקווה שזה אפשרי, ושיש סיכוי לאהבה, הוא לא משהו שמקלים בו ראש גם אם מדובר בגרוש פלוס.

במסע החיפוש אחר זוגיות הסיכוי כיום לפגוש גרושים פלוס הוא הרבה יותר גדול מבעבר. גיל החתונה רק עולה, ואיתו מספר הגרושים. לכן לתפיסות ואמירות כמו "למה להכניס ראש בריא למיטה חולה" או "למה אני צריכה את הבלגאן הזה" יש מחיר ברור - והוא צמצום האפשרויות העומדות בפניכם להיפרד מסטאטוס הרווקות ולבנות זוגיות אוהבת ומשפחה.
אז איך צולחים את האתגר, ומצליחים להתגבר על הקשיים שמאפיינים קשר עם גרוש פלוס?

אתם לא לבד, סבלנות
בתחילת קשר אנחנו מחפשים את הוודאות שהצד השני בעניין שלנו, רוצה ומרגיש כמונו. הפתרון לכך הוא לרוב לבלות זמן יחד בקצב שמכתיב הלב, וכשהכדור באמת מתגלגל לו בין שני המגרשים בטבעיות, הוודאות נוצרת מאליה והביטחון בקשר נבנה. אבל כשמדובר בגרוש פלוס המשוואה משתנה. הקצב מושפע מהצורך להיות עם הילדים, ואתם ציפורי הדרור עשויים להרגיש שהקשר מתנהל מתוך ברקסים וניהול סיכונים. הפתרון לכך הוא לנשום עמוק ולהתאזר בסבלנות. והכוונה היא לקבל את נקודת המוצא השונה של מי שמולכם. ההבנה שהזמינות לקשר קיימת אך לא באופן שווה, תמנע החלפת האשמות, ציפיות ואכזבות בגלל "זמן שאתם לא מבלים יחד" (למרות שאתם ממש רוצים לדעת שזה מתקדם) ותמנע כישלון לקשר שעשוי להיות אהבת חייכם.

אל תחפרו על האקסית
לצאת עם גרוש פלוס משמעותו להיכנס לתוך משוואה עם מספר משתנים. המשתנים הנוספים אשר לא נמצאים בקשר בין שני רווקים הם כמובן האקס או האקסית (ובכינויים הידועים "הגרוש שלי" או ה"אימא של..."). אלו הן דמויות משמעותיות שאיתם חווה מושא אהבתכם כישלון, ולעיתים טראומה ממערכת יחסים. גם אם הגרוש מצהיר ש "אנחנו בסדר גמור עכשיו" ו- "סיימנו את זה יפה...", בכל זאת מדובר בשדה מוקשים. בתחילת הקשר רצוי להמעיט על האקסים אם אתם באמת רוצים לבנות משהו משותף רק לכם. זה נכון שזה מעניין, מאתגר, וגם גורם אולי צביטה בלב ותחושת תחרות מסוימת, אבל ככל שתחפרו פחות באקס כך תצליחו להיות אתם בתוך הקשר ולבנות אותו לא על כרעי תרנגולת ונבכי העבר.

מקום בלב
במסגרת המשתנים הנוספים במשוואה, האתגר הרגשי הגדול הוא כמובן לצלוח את הקשר בתוך המציאות שלגרוש או הגרושה יש ילד. ילדים זה סיפור אחר מהאקסים, ופה דווקא האסטרטגיה היא כן להיות מעורבים, ולקבל בסבלנות ומתוך כבוד לתהליך את הזמן שייקח עד שתוכלו להיכנס ולהפוך לחלק מהמשפחה. המפתח להצלחה ביחסים זוגיים עם גרוש פלוס הוא היכולת לקבל את העובדה שבדרך כלל, טובת הילד תהיה קודם. ככל שתפנימו שזו אינה תחרות אלא דווקא הזדמנות לבחון כיצד הפרטנר החדש מתפקד כהורה, כך תוכלו להפוך לחלק משמעותי בפאזל.הדרישה והצפייה מהגרוש למקם אתכם בראש סדר העדיפויות היא מקור לתסכול גדול אצלכם וכעס אצל הגרוש שנקרע בין שני העולמות.

האתגר לצאת עם גרוש פלוס הוא רק אחד מהאתגרים הרבים שאנו עומדים בפניהם בכדי לייצר זוגיות טובה ויציבה שתאריך ימים ותגרום לנו אושר ושמחה. את האתגר הזה אפשר לצלוח בתנאי שבאמת מוכנים לקבל את נקודת המוצא השונה בחיים של הצד השני, ולתת דגש ליתרונות הברורים שבסיפור, כמו הלמידה מהטעויות וההזדמנות לראות איך הוא או היא יהיו כהורים. ובעיקר פשוט לתת לקשר להיבנות שלב אחר שלב.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully