וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סרט

כרמי צדוק

16.5.2013 / 8:41

מצאת אצל בעלך סרטי פורנו על המחשב? יש לך עילה לגט. עו"ד עינבר לב, מומחית לדיני משפחה, מספרת על הקשר בין סרטים פורנוגרפיים במחשב וגירושין

מאז המצאת סרטי הפורנו, גברים רבים מוצאים את עצמם מבלים מול מסך המחשב. הם עשויים לטעון שזו אינה בגידה וצורך טבעי לחלוטין, שמאפשר להם לפרוק יצר מיני כשהנשים שלהן לא בסביבה או כשאין להן חשק לקיים עמם יחסי מין. ייתכן שיש אמת בדבריהם, אך מבחינת הרבנות מדובר בעילה לגט.

לפי עו"ד עינבר לב, מומחית לדיני משפחה, אם מצאתן אצל הבעל סרטים פורנוגראפיים על המחשב אתן יכולות להגיש נגדו תלונה בבית הדין הרבני, ובכך בעצם לספק עילה מוצדקת על מנת לכפות גירושין. נשמע מופרך? חכו שתשמעו את העונשים שמגיעים בעקבות הימצאות סוגי פורנו השונים.

צפייה בפורנו היא בגידה

אצל יהודים עילות גירושין מתנהלות בבית הדין הרבני, וכדי שהבעל יתן גט, זה יכול להתנהל אך ורק בבית הדין הזה. "ההלכות מתחדשות עם השנים וככל שהציוויליזציה התפתחה אז ההלכות השתנו. מבחינת ההלכה לגבר אסור להסתכל ימינה או שמאלה, הוא צריך לראות רק את אשתו ולהיות נאמן לה. האישה מבשלת ומטפחת את הגבר ומגדלת ילדים, ואם היא לא עושה זאת היא מורדת. ברגע שהאישה מורדת אז זו עילת גט, והגבר יכול לגרש אותה. אם הגבר בוגד, זו גם עילת גט, ואז בית הדין מחויב לתת להם פסק דין לגירושין גם אם אין הסכמה ביניהם" מספרת עו"ד לב.

"כאשר גבר צופה בפורנו באינטרנט ומאונן, אז נוצרים שני דברים: 1. הוא שפך זרעו לחינם. 2. הוא רואה אישה, וזה נחשב בגידה, עילה גט" מוסיפה עו"ד לב.

האם סוג התכנים שנמצאו הוא משמעותי?
"אם זה חומר רגיל זה נחשב עילת גט. אם זה חומר פדופילי זו עבירה פלילית, אז אדרבא ואדרבא שזה נחשב עילת גט מבחינת ההלכה. אם זה חומר הומו-לסבי זה עוד יותר עילת גט, כי הדבר שהם הכי מזעזע את הרבנות, זה משכב זכרים. שלושתם נחשבים עילת גט, מהקל אל הכבד. כאשר הפדופיליה זו גם עבירה פלילית".

למה הגבר גם מחויב לשלם לאישה את הסכום של הכתובה?
"ברגע שאישה תובעת את בעלה לגירושין היא חייבת להוכיח עילת גט. אחת מהעילות זה בגידה, שלא חייבת להיות רק פיזית. ברגע שהאישה מוכיחה שעילת הגירושין נולדה מטעם הבעל בגלל שהוא עשה מעשה, היא זכאית לממש את כתובתה, ואז הוא צריך לשלם לה את שטר הכתובה".

מה קורה במקרה בו מגישים תביעת גירושין בבית הדין ובבית המשפט לענייני משפחה?
"בסיטואציה שבה האישה הגישה תביעות רכושיות לבית המשפט לענייני משפחה, ובמקביל הגישה את תביעת גירושין ואת הכתובה לבית הדין: אם בית המשפט לענייני משפחה נדרש לתביעה, לפני שבין הדין הרבני מימש את הכתובה, אז בית המשפט לענייני משפחה, יכול לקזז את החלק של האישה ברכוש מהכתובה שהיא קיבלה. אבל אם בית הדין הרבני כבר מימש את הכתובה, ונתן לה כסף על כתובה (ועדיין לא הוגשה תביעת רכוש), בית המשפט לענייני משפחה לא יכול לקזז את החלק בכתובה, ואז היא יצאה עם הכל. זו לא גישה נכונה, לא על פי הכוונה של המחוקק. אני נגד זה".

איך הבעל יכול להגן על עצמו

"ההגנה היחידה על הגבר היא שתמיד אפשר לטעון שכשהיא הכירה אותו הם היו צופים ביחד בחומר הפורנוגרפי, אבל הוא צריך להוכיח את זה". אומרת עו"ד לב. "אם במחשב הביתי בבית היא מכירה את הסיסמא, והם היו צופים בתוכן שכזה ביחד, אז הראייה הזו הייתה מטשטשת את כל עילת הגט. תמיד אפשר לכסות על הבעל באופן הזה, אבל במסגרת החוק, אסור להמציא דברים".

זה תקף רק בחומר אינטרנטי? מה לגבי ספרים או סרטי DVD בעלי תוכן מיני?
" זה תקף בכל חומר פורנוגרפי. אבל כמובן שהיא צריכה להוכיח גם זאת. על האישה להוכיח שהיה שימוש בלעדי של הבעל בניגוד לידיעתה ולא בנוכחותה".

היו תקדימים בנושא? היה מקרה כזה בעבר?
"בעבר ייצגתי את האישה במקרה דומה. הצלחנו להוכיח שהיו סרטים פורנוגרפיים רגילים במחשב של הבעל, ושהייתה לו סיסמא שהייתה רק שלו. הוא היה עושה את זה בלילות, ומגיע לפורקן דרך הסרטים ולא מקיים איתה יחסי אישות. הבעל כמובן לא הודה בכך, אבל בהמשך האישה הצליחה להוכיח זאת.

אחרי שהוא קיבל את הפסק דין (גם אם יש פסק דין זה לא אומר שהם גרושים), הוא סירב לתת את הגט, והסנקציות שונות הוטלו עליו: "ביטלנו כרטיסי אשראי, הוצאנו נגדו צו יציאה מהארץ, עיכול בחשבון הבנק, ביטול רישיון נהיגה ועוד. ואז לא הייתה לו ברירה ונתן את הגט. הגשנו תביעה לכתובה, והיא קיבלה את הכתובה במלואה" מסכמת עו"ד לב.

אז הגברים שביננו, בפעם הבאה שאתם חושבים להוריד סרט כחול חדש, או לצפות בגלריה לוהטת, תחשבו פעמיים. זה עלול להרוס לכם את חיי הנישואין, ולעלות לכם הרבה מאוד כסף.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • פורנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully