וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ביננו קליק

כרמי צדוק

27.2.2013 / 8:27

לאחרונה נוספו מספר חידושים בפייסבוק. דורון בניטה, מומחה לרשתות חברתיות, מסביר איך ניתן לנצל את הרשת החברתית למציאת זוגיות

"פייסבוק" הפכה מזמן לאזור פופולרי למציאת אהבה, והחיבור של עולם הדייטינג עם הרשת החברתית יצר שלל טרנדים: מנוע חיפוש חדש, קבוצות מיוחדות, אפליקציות חינמיות ועוד.

דורון בניטה, מומחה לרשתות חברתיות, רווק בעצמו, ובעלים של בית הספר למדיה חברתית, Mad-School, מספר על הטרנדים האחרונים בתחום ומסביר כיצד להפוך את השימוש בפייסבוק ליעיל יותר.

הכל חשוף

"לרשתות החברתיות יש תרומה רבה בעולם הדייטינג. דרך הפייסבוק קשה לנו יותר לשקר, קשה לנו לא לתת איזושהי תמונה עדכנית ואמיתית, כי מעבר לבן זוג שאנחנו מחפשים, בתוך המדיה החברתית יש לנו את כל החברים. התמונות ושאר הפרטים בפרופיל מאוד עוזרים ונותנים איזושהי תמונת מצב עכשווית של הבן אדם, וזה בונה ביטחון בין שני האנשים שרוצים לתקשר ולהכיר".

בניטה חושב שאף על פי שישנן אפליקציות בפייסבוק, אתרי היכרויות עדיין נותרו חשובים והכרחיים: "אני חושב שהרשת החברתית עצמה עם כל האפליקציות שקיימות בה, יש לה את היכולת להשתלב בתחום הדייטינג ביחד עם אתרי ההיכרויות המסורתיים. הרשת החברתית היא הגורם השני שאנשים מגיעים אליו אחרי שהם מכירים זה את זו באתר היכרויות. זה נכון שאתרי היכרויות נתפסים כמקום יותר רציני. אני לא חושב שהאפליקציות באות להחליף את אתרי ההיכרויות. יש פה השתלבות נכונה".

ישנם מספר חידושים בשנה האחרונה בכל הקשור לעולם הדייטינג והרשתות חברתיות כדוגמת ההתאגדות של אנשים עם תחומי עניין משותפים. כך למשל ישנה קבוצת היכרויות בין אוהבי בעלי חיים. בנוסף קיימות הקבוצות בהם ממליצים על ידיד רווק לשאר חברי הקבוצה, כמו "בחורים שווים בין חברות".

מנוע החיפוש החדש

לאחרונה פייסבוק השיקה מנוע חיפוש חדש עליו מרחיב בניטה: "המנוע מאפשר לי לחפש בתוך הקהילה שלי. אני יכול להתחיל לאתר אנשים שאוהבים דברים כמוני בתוך רשימת החברים שלי, ולחפש אנשים באופן נקודתי יותר. זה מעניין כי פתאום אני יכול למצוא תחומי עניין זהים לשלי אצל אנשים שאני מכיר, וגם ללמוד עליהם קצת יותר".

מנוע החיפוש מאפשר להגיע לקהל היעד שלכם בצורה אפקטיבית: "האפשרות המעניינת ביותר היא לעשות חיפוש של 'החברים של החברים שלי', מתלווה לכך תחושת שייכות מסוימת בין החבר שלי, לבין חברה שלו שאני רוצה להכיר. אני יכול לראות את כל התמונות של החברות של החברים שלי שאוהבות למשל מסעדות איטלקיות. אני יכול גם כמובן לסנן עוד יותר ולהוסיף "רווקות" לחיפוש שלי. אחר כך אבקש מהחבר המשותף שלי שיכיר בנינו או שאפנה ישירות לאותה הבחורה".

ללכוד אותו ברשת

יש אנשים שטוענים שהפייסבוק הורס את חווית ההיכרות, הרי עוד לפני הדייט הראשון ניתן לגלות פרטים רבים מראש על אותו אדם. בניטה חושב אחרת ומסביר: "השיקול של הבחור או הבחורה אם לבוא להיפגש בכלל בדייט הראשון מושפע על ידי פייסבוק. הבן אדם לא רואה רק תמונה אחת טובה שלי שאני מציג, ובגללה הוא ייפגש איתי, אלא פתאום הכל נחשף, תמונות של המשפחה, וגם תמונות לא כל כך טובות. זה חיסרון אם אתה לא יודע לנהל את החשבון שלך".

עיקר ההיכרויות בארץ מתרחשות רק פייסבוק, או שגם בטוויטר וברשתות עסקיות?
"גם בעולם העסקי בתוך 'לינקדין' יש קבוצות להיכרויות. יש להם את אותה פלטפורמה המאפשרת לבוא ולחבר בין אנשים בתוך קבוצות רלוונטיות להיכרויות. טוויטר פחות מתאים. המקום היותר חזק היום מבחינת הויזואליות שלו הוא האינסטגרם. אני למשל בישלתי ביום שישי ארוחת בוקר, העליתי לאינסטגרם וקיבלתי מלא תגובות מבנות שהבינו שאני יודע לבשל".

איך ניתן לשחק בהגדרות של פייסבוק ככה שיגיעו אליך יותר מתעניינים/ות ?
"הדבר הראשון זה להפעיל את מנגנון התיוגים, כדי שתוכלו לאשר כל תמונה לפני שהיא מפורסמת. ברמה של חשיפה, יש אנשים שחושפים את החשבון שלהם לחברים בלבד או חברים של חברים או ברמה הציבורית. לפי דעתי כדאי לבחור באפשרות של "חברים של חברים". זה יוצר שייכות מסוימת, ובכל פעם שתרצו להכיר מישהו ותאמתו איתו חשבונות פיייסבוק, פתאום תראו שיש לכם חברים משותפים. זה מקדם את התהליך של הפגישה, וכך נוצר מן מצב של המלצות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שימו לב לתמונות

יש תמונות שכדאי להימנע מהן?
"טיפים לנשים בלבד, ואני יודע שגברים יהרגו אותי על זה: לשים לב לאלבום תמונות של תאילנד. הרבה מאוד גברים ישר הולכים לשם. לדעתי יש לבוא ולשים הכל על השולחן, כי בסך הכל זה מי שאתה, ואתה משקף את המציאות ואופי החיים שלך. אני למשל אוהב להתבונן בתמונות של בחורות מטיילות בארץ ובחו"ל, כי כך אני לומד מאוד על האופי שלהן, ומבין שהן לא כאלה שיושבות בבית ולא עושות כלום".

על אף הטענות הנשמעות לפיהן פייסבוק מחרבת לנו את הפרטיות, בניטה דווקא בעד לחשוף פרטים: "פייסבוק עובדת על בסיס העשרה של החוויה המכוונת שלי, ככל שאני אוסיף יותר מידע על מסעדות שאני אוהב, על תחביבים, על תמונות, ככה החוויה שלי מבחינת הגלישה תהיה טובה יותר. ברמה הזו גם נוכל לבוא וליצור קשר עם אנשים שמתאימים לנו יותר במדיה החברתית. זה לא פוגע בפרטיות אם יודעים כיצד לנהל אותה בצורה נכונה. גם תמונת פרופיל אומרת המון. יש טרנד שאנשים הולכים לצלם מקצועי בשביל תמונת פרופיל. בקורס שבו אני מלמד אני מביא צלם מקצועי שיצלם את כל התלמידים לתמונות פרופיל מקצועיות, משום שאני מבין את החשיבות של הדבר ביצירת קשר זוגי" .

דורון בניטה הוא מרצה בכיר ומייסד מכללת מד סקול ללימודי שיווק דרך האינטרנט, שיווק דרך מדיה חברתית ומסחר מקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully