וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לגוף לדבר

חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate

28.1.2013 / 8:38

רוצים לגרום לדייט להצליח? לפי המאמנת האישית, חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate, המפתח הוא להקשיב לשפת הגוף של הצד השני, לחקות אותה ולנסות להשפיע עליה

חזרתם מדייט מדהים, הפרטנר לגמרי מצא חן בעינכם, אלא שאתם סקרנים לדעת האם זה הדדי. לרוב אנחנו נשארים עם חוסר בהירות וסימן שאלה האם גם הצד השני "בעניין", לצד ציפייה לטלפון, סמס או סימן חיובי אחר שיוביל לדייט שני, שלישי ובתקווה גם לזוגיות מתמשכת.

אז מסתבר שיש דרך לדעת את התשובות לשאלה הזאת כבר במהלך הדייט. אנשי שיווק מיומנים מכירים את ה"טריק" הזה וגם לאחר שאתם תכירו אותו תוכלו לדעת האם הצד השני "בעניין" שלכם, ויותר מזה תוכלו להשפיע כדי ליצור את אותו חיבור ו"קליק". ה"קליק" שאנחנו שואפים אליו בפגישה הראשונה זה ההרגשה שמצאנו מישהו שדומה לנו. מישהו שיש לנו איתו או איתה "שפה משותפת" שגורמת לנו לתחושת קירבה, פתיחות, ורצון להיפגש שוב. סוד ההצלחה של איך לגרום לחיבור הזה לקרות טמון בשפת הגוף. מה שתגידו במהלך הפגישה הרבה פחות רלוונטי. התקשורת הבלתי מילולית שלכם משדרת מסרים הישר אל תת המודע של מי שנמצא מולכם, ולכן היא המשפיעה העיקרית על הרושם שייווצר בצד השני: תנוחות הגוף, הבעות הפנים, העיניים, השפתיים וטון הדיבור שלכם יכולים לגרום למי שמולכם "להתחבר" ויכולים באותה המידה לגרום לו להתרחק.

איך לקרוא שפת גוף

אתם לא צרכים להיות מאסטרים בפענוח שפת גוף בכדי להבין מה מתחולל אצל הצד השני. לרוב זה מסתכם בערנות שלכם ובתחושה. שימו לב שבדייטים פעמים רבות יש התרגשות ורצון לעשות רושם חיובי, ולכן שיקול הדעת יכול להתפוגג, במיוחד עם מתווספת איזו כוסית משקה.

הסימנים הברורים להתעניינות של הצד השני יהיו קשורים לשפת גוף פתוחה שאומרת גוף מוטה קדימה, ידיים פתוחות ולא משולבות, רגליים מורות לכיוונכם וכמובן גם ניואנסים כמו משחק בשיער, אקצוץ ושרבוב שפתיים, סומק בפנים, עיניים פתוחות, אישונים מורחבים וכדומה שמעידים על קירבה ועניין.

אם אתם מקבלים את הסימנים האלו, פשוט המשיכו להדק את החיבור שנוצר.אם אתם מרגישים שהצד השני מרוחק, או שמשהו שאמרתם או קרה שינה את שפת הגוף שלו או שלה, והעניין מצד מי שאיתכם הולך וקטן, זה הזמן להשתמש ב"טריק" בכדי ליצור את החיבור.

לחקות, לחקות, לחקות

נניח ואתם רקדנים מעולים, מכירים את הצעדים, בעלי חוש קצב מפותח, וגמישים כמו גבעול ירוק ורענן. הריקוד לא ייצא מוצלח אם הצד השני מהסס, לא מכיר את הצעדים, ולא מנוסה בריקוד זוגי.
בדיוק אותו דבר קורה כאשר אתם מעוניינים שמי שמולכם יתחבר אליכם. השלב הראשון, כמו גם המתכון לכל זוגיות בריאה ויציבה היא הקשבה. בכל אינטראקציה תקשורתית שאתם רוצים שתצליח, בין אם מדובר בלקוח פוטנציאלי, שיחה עם בוס, עובד ואפילו חבר, עליכם להתאים את עצמכם ו"להצטרף".

היו קשובים לתנוחת הגוף של מי שמולכם ואז פשוט חקו אותה. אם זה אומר ישיבה פתוחה של רגליים פסוקות וידיים בצדדים, ואם זה אומר תנוחת גוף סגורה רגל על רגל וידיים שלובות. לאחר מכן התאימו גם את טון הדיבור, אם מקצב הטון מהיר אל תדברו לאט, אם הטון גבוה אל תדברו בשקט וההפך.

איך ליצור דואט תקשורתי

אחרי שהקשבתם, בחנתם, הצטרפתם וחיקיתם את תנועות הגוף של הצד השני, התחילו להוביל - שנו אתם את שפת הגוף, שנו תנוחה, שנו את מקצב הדיבור, תלגמו מכוס היין והשעינו את הראש על היד. אם הצלחתם ליצור את תחושת החיבור והפתיחות הוא או היא יגיבו באופן לא במודע, ויעשו בדיוק כמוכם.

כשהצד השני מתחיל להיות תמונת מראה תנועתית שלכם תדעו שהצלחתם ושנוצרה כימיה, כזו שקל לנו לראות כצופים מהצד למשל על זוגות שיושבים במסעדה ורוקדים דואט תקשורתי ואינטימי שמרמז על התעניינות והתלהבות של שני הצדדים.
הריקוד הזה של ההצטרפות וההובלה לא מפסיק, הוא תהליך מתמשך של דואט תקשורתי.

המוח שלנו מעבד מסרים כל הזמן ורובם בלתי מודעים, ולכם יש את הכוח להשפיע על הצד השני. עכשיו שאתם יודעים את הדרך להשפיע על תת המודע של הפרטנר דרך שפת הגוף, יש לכם "כלים" חדשים להפוך את הדייט למוצלח וליצור את אותה תחושת ה"קליק" שכולנו מחפשים.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully