וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מואה, מואה, מואה

ירון רוולסצ'י

31.12.2012 / 8:12

מהו הסרט הראשון שבו צולמה נשיקה, כמה קלוריות נשיקה שורפת ובאיזה מקום אסור לגברים משופמים להתנשק? לכבוד הנשיקה שתגיע הלילה בחצות, קבלו עובדות מעניינות על נשיקות

אחת הפעולות המועדפות על המין האנושי מאז ומעולם (מעט אחרי חיטוט בין אצבעות הרגליים) היא הנשיקה - אותה מחווה אנושית שמסמלת חום, קרבה ויכולה לבוא בצורות שונות ומגוונות. זו יכולה להיות נשיקת אוהבים בין בני זוג ותיקים או מפגש שפתיים מפתיע וזר אחרי צריכת אלכוהול מוגזמת. מה שבטוח הוא שהפעולה הטבעית הזו טומנת בחובה עובדות מסקרנות שהופכות אותה למיוחדת במינה. חג הסילבסטר שנחגג היום, מסמל אמנם את תום השנה האזרחית אבל ידוע במיוחד בזכות הרגע בו המחוג מסמן חצות ושפתיים שונות ברחבי העולם מחפשות מפגש חמים ואוהב. אז למרות שנדמה לנו שאנחנו יודעים הכל על נשיקות וכבר אין מה ללמוד בגזרה הלשונית הזו, החלטנו לקבץ עבורכם כמה וכמה עובדות מרתקות ומפתיעות על פעולת החלפת הנוזלים הכי פופולארית בעולם.

אה פריז: המושג 'נשיקה צרפתית' ניתן לאנושות על ידי האנגלים בשנות ה-20 של המאה הקודמת. האנגלים החליטו להעניק את הכינוי לריקוד הלשונות המפורסם כלעג לתרבות הצרפתית שהייתה ידועה כמתירנית באותם ימים. הצרפתים אגב, מכנים את אותה נשיקה בשם 'נשיקת הנשמה'.

סם שפתיים: מחקרים הוכיחו שנשיקה איכותית משחררת במוח האנושי אנדרופין, חומר כימי הקיים באופן טבעי במוח ומסייע ולשיפור המצב הרוח ולשיכוך כאב. ברגע של להט אמיתי, נשיקה יכולה להשפיע על הגוף בצורה חזקה יותר ממורפיום. ההשפעה של נשיקה על המוח היא כמו סם לכל דבר, רק שבמקרה הזה ההתמכרות מומלצת.

עושים שריר: אם פסחתם על האימון השבועי שלכם כדאי שתמלאו את החוסר בנשיקה לוהטת - נשיקה פשוטה על הלחי תפעיל בסך הכל שניים משרירי הפנים. נשיקה צרפתית לעומת זאת תפעיל את כל 34 שרירי הפנים שלכם בצורה מוחלטת - אל תשכחו את המתיחות בסיום.

איזה סרט: הנשיקה הראשונה שתועדה על המסך הגדול הייתה בשנת 1896 בסרט שנקרא 'הנשיקה של מאי ארווין', היה זה סרט קצר בן 40 שניות שכלל גבר ואישה מתנשקים באקסטרים קלוז אפ - הנשיקה כמובן, הייתה בשחור לבן.

הצגה שנייה: ז'אנר הנשיקות בקולנוע עשה מקפצה משמעותית מאז הנתון הקודם ובשנת 1926 יצא הסרט ההוליוודי 'דון חואן' שמחזיק בתואר הסרט עם הכי הרבה נשיקות במהלכו. השחקן ג'ון ברימור (נכון, אבא של דרו) נישק את הפרטנרית שלצידו, מרי אסטור לא פחות מ-127 פעמים.

אילוסטרציה. ShutterStock
נשיקה צרפתית מפעילה 34 שרירים בפנים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

נשיקולדה: למרות שיחסי מין ידועים כשורפי קלוריות מצוינים, נשיקה פשוטה לא תעזור לכם יותר מדי אם החלטתם לחסל טבלת שוקולד שלמה. נשיקה ממוצעת שורפת כ-26 קלוריות בלבד, משהו כמו שני מלפפונים בינוניים.

מצד לצד: אם לנשיקות הייתה דעה פוליטית כנראה שבבחירות הבאות הן היו מכתירות את ביבי כראש הממשלה הבא - מחקרים שונים הגיעו למסקנה ששניים מתוך שלושה זוגות מטים את ראשם ימינה בעת נשיקה. ימנים קיצוניים כנראה מנשקים אחד השני באוזניים.

קול ששון: המנהג המסורתי שקיים ברוב הדתות של נשיקה בעת סיום טקס החתונה נשאב מימי רומא העתיקה שם היו הנשיקות סימן לסגירת חוזה. השאלה שבאמת מסקרנת היא מה היה קורה כשאחד הצדדים הרומאים היה מחליט לשבור אותו...

לא חוקי: ישנם מקומות בעולם שכדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם מחליטים להפגין אהבה בפומבי; באינדיאנה לדוגמה, אסור לגברים בעלי שפם להתנשק, באיווה נשיקה עם אדם זר נחשבת לפשע של ממש ובקונטיקט נאסר על גברים לנשק את נשותיהם בימי ראשון. מי אמר שאין לנו ארץ נהדרת?

לסיכומו של עניין: ייתכן שהדעות לגבי חגיגות הסילבסטר חלוקות ויש כאלה שחושבים שאין לנו צורך לאמץ חג עם אופי נוצרי, אבל מה שבטוח הוא שכל הזדמנות שקופצת לגנוב נשיקה חפוזה או ארוכה היא מבורכת ורצויה. שנה טובה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אילוסטרציה. ShutterStock
ברומא העתיקה נשיקה נועדה לסגירת חוזה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully