וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הדיברות לקשר הטרי

כרמי צדוק

18.12.2012 / 9:52

מצאתם אהבה חדשה? מזל טוב! קבלו את עשרת הכללים שאתם חייבים לציית להם, כדי שהקשר שלכם ימשיך לפרוח

יש לכם בני זוג חדשים ואתם מאושרים מאי פעם. לפני שאתם קובעים תאריך לחתונה, חשוב שתשימו לב למספר דברים. זוגות רבים מתחילים קשר חדש אך עסוקים במשקעים מן העבר, ומבצעים טעויות נוראיות שעלולות לגרום למערכת היחסים להיות קצרה מן הצפוי. לצד הציפיות הגבוהות והפרפרים בבטן המתלווים לתחילת הקשר, עלולות לצוץ גם בעיות ומחלוקות. כדי שמערכת היחסים שלכם תצליח ותשגשג, כדאי שתקראו את 10 הדיברות לקשר הטרי. לפניכם כל הכללים של "עשה" ו"אל תעשה" בחודש הראשון בזוגיות.

אל תעשה:

לא תסחף- אל תזכירו בחודש הראשון נושאים כמו חתונה, שעון ביולוגי וילדים, למען יתקיימו יום אחד באמת חלק מן האירועים הללו. בכדי שאלה יתרחשו, כדאי להתעמק בנושאים אחרים ולחיות את הרגע. אל תמהרו לפנטז על האולם שתתחתנו בו ועל הילדים היפים שיצאו לכם. במידה וזה בלתי נשלט, תפנטזו, אבל תשמרו את זה לעצמכם בלי לשתף את הצד השני.

לא תנאף- אנשים רבים שנמצאים בקשר חדש, משום מה לא מפנימים את העובדה שיש להם בני זוג חדשים, ומרשים לעצמם להמשיך לצאת לדייט או אפילו לשכב עם יזיזים ישנים. מדובר בבגידה לכל דבר. ברגע שאתם הופכים לזוג באופן רשמי, זה הזמן להיפטר מכל שאריות העבר ולהתמקד במערכת היחסים שזה עתה רקמתם. לא כדאי שתכנסו לקשר עם מטען כבד ונקיפות מצפון.

אל תעדכן- זה עדיין לא הזמן המתאים לעדכן סטטוס בפייסבוק. הקשר ממש חדש ואתם לא יודעים האם מדובר בקשר חולף של חודש או במערכת יחסים ארוחת טווח. למרות שזה מאוד קשה להמתין, מומלץ לחכות מינימום חודשיים-שלושה לפני שאתם מבשרים לכל החברים שלכם בפייסבוק שאתם ב"מערכת יחסים".

לא תזכיר את שם האקס לשווא- כלל ברזל בל יעבור, אל תדברו על האקסים. גם אם היו לכם אקסים נפלאים ונפרדתם זה מזו בצורה מכובדת, לא כדאי להזכיר אותם (ועל אחת כמה וכמה אם אתם עדיין שומרים איתם על קשר). כמו כן אל תעזו להשוות בין החבר הנוכחי לבין קשרים קודמים. כל מערכת יחסים היא שונה ומיוחדת בפני עצמה.

אל תהפכו עולמות- העובדה שיש לכם בני זוג, לא אומרת שאתם צריכים לקרקר כל היום סביבם ולהפוך עולמות למענם. מותר לכם להיות נחמדים ולעשות מחוות קטנות זה לזו, אך לא להקדיש את כל היום (והלילה לכפייתיים שביניכם) במרדף אחרי הפרטנרים. תתעסקו בחיים שהיו לכם לפני, ואל תדבקו יתר על המידה, אחרת תחוש המיצוי מן הקשר תגיע במהרה.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא תשא את שם האקס לשווא, למען שלום הזוגיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

עשה:

ויאמר מחמאות- נשים וגברים כאחד נהנים לקבל פרגונים ומחמאות. זה הזמן להוציא את הזמר המזרחי שבכם, לשבח את בן הזוג ולומר מילים יפות. אנחנו לא מצפים שכבר תביעו רגשות, אלא פשוט תחמיאו על התספורת החדשה, המכנסיים שיושבים בול והזיפים הסקסיים. באופן כללי תתנו הרגשה שאתם שמים לב לפרטים חדשים, וגם אוהבים אותם.

וייתן מעצמו- אנחנו לא מדברים רק על נתינה חומרית. כמובן שזאת חשובה, אך אנחנו מתכוונים למשהו יותר מופשט ורוחני, לתת את עצמכם. סיימתם את שלב הדייטים ועכשיו אתם זוג, אפשר להיפתח זה לזו וממש להיחשף. זה טיימינג מעולה להתחיל לאט לאט להכיר זה את זו, לדבר על דברים אישיים, לחלוק כל מיני דברים שקרו לכם במהלך היום, ובעיקר להיות שם בשביל בני הזוג כשצריך.

ויגלה סבלנות- גם אם דברים לא קורים בדיוק כפי שתכננתם בתסריט הורוד שיצרתם בראשכם, תמתינו. יתכן וחלק מהדברים יקרו בשלב מסוים ממש בקרוב, ואילו אחרים לעולם לא יקרו. סבלנות גם קשורה לנושא של התקדמות היחסים, אל תפעילו לחץ לבצע פעולות מפוקפקות במידה ובני הזוג לא מגלים התלהבות מהנושא. בשביל זה יש לכם את כל המשך היחסים שלכם, אז תרגיעו!

וישדר ביטחון- זה הזמן להשאיר את כל החששות בצד ולהאמין בקשר החדש שלכם. ברירת המחדל של רוב האנשים במערכת יחסים חדשה היא לפחד ולדאוג לעתיד הקשר. במקום להיות טרודים במחשבות "האם הקשר ישרוד את החודשים הראשונים", פשוט תיהנו ממנו, ותראו לצד השני שאתם בטוחים בבחירה שלכם ומאושרים איתה. ברגע שתעשו זאת, תרגישו טוב ובטוחים יותר בעצמכם.

התחשבות הדדית- מעכשיו אתם שניים, ולא אחד. זה אומר שיש פה שני ראשים שחושבים, ולעיתים גם רצונות שונים שלא חופפים זה לזה. כדאי מאוד להיות קשובים, לגלות סבלנות ובמיוחד אכפתיות. בהדרגה יתכן ומישהו מביניכם יתגלה כצד הדומיננטי יותר במערכת יחסים, וגם אז, זה לא אומר שמפסיקים להקשיב. נסו תמיד לגלות אמפטיה וגם לוותר כשצריך למען הצלחת הזוגיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אילוסטרציה. ShutterStock
וייתן מחמאות לבת זוגתו, וירא כי טוב. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully