וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתגרשי ממנו!

ירון רוולסצ'י

12.11.2012 / 8:31

לפעמים כל הסימנים מצביעים על כך שהגיע הזמן להתגרש, אבל אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים כדי להימנע מצעד כזה. לפניכם כל התירוצים שצריך להשליך לפח כדי להתחיל בדרך חדשה

'כל סוף הוא התחלה חדשה' הוא משפט שכולנו שומעים בכל פעם שאנו עומדים מול פרק חדש בחיים, אך לא תמיד המצב כל כך פשוט. אין צורך להרחיב ולספר שהעולם כמו שהכירו אותו ההורים והסבים שלנו כבר לא מה שהיה. אחוז הגירושין נמצא בעלייה מתמדת ויחסים מונוגמיים הולכים ומאבדים מזוהרם.

לפעמים קשה ולשים אצבע איפה בדיוק מתה מערכת היחסים ולעיתים העניין כה ברור אך אנחנו ממלאים לעצמנו את הראש והלב בסיבות שנראות לנו מוצדקות לא להזכיר את המילה גירושין. זו יכולה להיות המשפחה או הילדים שעומדים בין הרצון לסיים פרק חיים שנגמר ואלו יכולים להיות אנחנו שמפחדים לצאת ולהתמודד מחדש עם עולם הזוגיות יחד עם הסטטוס: גרוש/ה.

דבר אחד בטוח: הישארות בתוך מערכת יחסים שכבר לא עובדת והורסת יותר מאשר בונה היא עניין שלא מועיל לאף אחד ואחת. שלב "פירוק החבילה" הוא לעולם לא דבר קל. אך בסופו של דבר, לאחר תקופת הסתגלות ממושכת, נופלת ההכרה שזה היה הצעד הנכון לעשות. לפניכם מספר תירוצים שחוזרים על עצמם בכל פעם לפני צעד הגירושין, והסיבות למה אותם סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו, בסופו של דבר, הם רק תירוצים...

"מה יגידו ההורים והמשפחה?" - זהו כנראה טבעם של אנשים להיות מוטרדים ממה תגיד סביבתם ומשפחתם והאם הם יצטיירו בצורה מבזה במידה ויחליטו להתגרש. האמת? זה לא אמור לעניין אתכם כל כך. בסופו של דבר הקרובים לכם רוצים בטובתכם. שבו איתם והסבירו להם שההישארות בתוך הקשר פוגעת בכם יותר מאשר מועילה. אנשים הרוצים בטובתכם יעמדו מאחורי כל החלטה שלכם ויתמכו ברגעים הפחות קלים.

"אני לא אסתדר לבד" - אולי התירוץ הכי משתק בספר. אחרי שנים בהם התרגלתם לחיות בתא משפחתי מסודר בו ברור לכל אחד מה תפקידו, היציאה לחיים חדשים יכולה להלחיץ ולסרס. נסו להסתכל מעט מעבר לחודשי הפרידה הראשונים. אחרי תקופה מסוימת ובעזרת תמיכה מהקרובים לכם, הסדר ישוב לחייכם בצורה שונה אך מאורגנת לא פחות. העול שירד מכם לאחר פירוק הזוגיות והשקט הנפשי שישוב לחייכם יעזרו לכם להתארגן מחדש בראש שקט.

"הילדים יפגעו" - כשיש לכם ילדים, גירושין הופכים להיות מורכבים ולעיתים אנו מעדיפים לוותר על עצמנו לטובתם. אין החלטה גרועה יותר מאשר להישאר בתוך זוגיות מלאה בריבים, צעקות ושתיקות ארוכות. הילדים מרגישים הכל, ובטווח ארוך אם תשארו בזוגיות הרסנית אתם תיפגעו בילדיכם עוד יותר. דברו איתם ושתפו אותם שמה שהיה כבר לא יחזור וכעת יוצאים לדרך משפחתית חדשה שבסופו של דבר תיטיב עם כולם.

גירושין וילדים. ShutterStock
ההימנעות מגירושין עלולה רק לפגוע בילדים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"לא אמצא זוגיות חדשה" - זה תלוי רק בכם. הסטטוס: גרוש/ה כבר לא מרתיע אנשים כמו בעבר. בתקופה הראשונה שלאחר הגירושין עדיף להיות קצת לבד וללמוד את עצמכם מחדש. אבל לאחר מכן ומתי שתרגישו לנכון, זהו בדיוק הזמן לחזור ולטרוף את עולם הזוגיות מחדש. ממש כמוכם ישנן עוד נפשות אשר משתוקקות ומחפשות אחר פרק ב'. אתרי הכרויות, יציאה בערבים, לא משנה במה תבחרו - החזרה שלכם לעניינים מובטחת וההתרגשות שבפרק שני או סתם סטוץ מזדמן יחזירו אתכם לכושר פעולה.

"נעשה עוד ילד והכל יסתדר" - ניסיתם פעם לשים פלסטר על שבר? כנראה שזה לא יעזור, בדיוק כמו במקרה הזה. המחשבה שהבאת ילד נוסף לעולם תפתור את בעיות הזוגיות, זו מחשבה מוטעית ולא בריאה. ייתכן שהחודשים הראשונים אחרי הולדת התינוק יגרמו למחלוקות לשקוע, אך הם לא ימחקו אותן והבעיות הקיימות יצוצו במלוא כוחן בהמשך.

"רק צד אחד מעוניין בפרידה" - לפעמים רק אחד מבני הזוג מעוניין בפרידה ומה שעוצר אותו היא ההתחשבות בצד השני של המטבע. במקרה הזה יש לפתוח את הנושא ולא להתמודד עם העניין לבד. זה לא יהיה פייר אם האדם שחלקתם איתו את חייכם עד כה לא יהיה מודע למצב. ואולי, למרות האהבה שעוד נותרה בו, יעדיף לסיים את היחסים בידיעה שאתם לא מרגישים אותו דבר.

"הדשא של השכן ירוק יותר" - הדי.אנ.איי האנושי גורם לנו תמיד לחשוב שמסביבנו הכל טוב יותר מאשר בביתנו שלנו. דבר שלפעמים מונע מאיתנו להתגרש, זאת על מנת לשדר עסקים כרגיל ו"להיות כמו כולם". השחיקה בזוגיות יחד עם גסיסת התשוקה הן מנות חלקם של הרבה מאוד זוגות היום בעולם. השאירו את עיניכם בתוך קירות ביתכם וטפלו בבעיות שלכם מבלי להתייחס לשאר העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבר ואישה בבית קפה בפריס. Ekaterina Pokrovsky, ShutterStock
אתם עוד תמצאו זוגיות חדשה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock, Ekaterina Pokrovsky
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully