וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הוא מתחזה?

החוקר הפרטי עירד תמיר

27.9.2012 / 8:42

הכרת בחור מדהים בפייסבוק, נפגשתם ולצערך התברר לך שזו גברת, לא אדון, ושאותו "אדון" שיקר גם לגבי גילו. קבלו את כל הסימנים שיעזרו לכם לחשוף מתחזים ברשת החברתית

רבים מאיתנו תוהים, האם מי שפונה אלינו ברשתות החברתיות או באתרי ההיכרויות הוא באמת מי שהוא טוען שהוא, או שמא הוא בכלל מישהו אחר...
רבות מהנשים המשתמשות באתרי הכרויות, הגיעו לא פעם לדייט מלאות צפייה לפגוש את הנסיך המסוקס מהפרופיל, וגילו תחתיו איש צפרדע שמנמן ומקריח, המבוגר מהנסיך בלא מעט שנים.לא מעט גברים רווקים וגרושים, ריירו על הצעירה בביקיני הנועז מהפייסבוק, אך גילו את עצמם לפתע בדייט עם מישהי שיותר דומה לאמא שלה.

אז כיצד נמנעים מהפתעות לא נעימות? כיצד ניתן לדעת האם הדמות הוירטואלית שלפניכם אכן אמינה? מה כדאי לחפש ומה שווה לשאול כדי לחשוף את המתחזים? והאם קיימת סכנה במפגש עם מתחזים ברשת?
לפניכם כל הדרכים והטיפים כיצד לחשוף את המתחזים ברשת, שיעזרו לכם להימנע מאכזבות קשות.

סטייל –האויב הגדול ביותר של הזייפנים הוא הסטייל. שווה להתבונן בביגוד, ברקע, בטכנולוגיה הזולגת מהתמונה. מכונית ישנה ברקע, מכשיר וידאו לא מעודכן, קומקום חשמלי ישן, שעון מחוגים לא עדכני, או נוף פנים או חוץ שמתאים יותר לאירופה מאשר לישראל – כל אלה יכולים לרמז כי התמונה איננה משקפת את המציאות.

תאריך פתיחת הפרופיל בפייסבוק – ציר הזמן של פייסבוק יכול להגיד עלינו הרבה מאד דברים, שהעיקרי בהם הוא מתי פתחנו את הפרופיל. ככל שהפרופיל יותר צעיר, כך הזהות פחות אמינה. שווה לראות האם האיש מגיב לחבריו, מעלה פוסטים, נותן לייקים ומשתתף במשחק. אמנם יש אנשים ביישנים, או כאלה שחייהם מנותקים מהרשת החברתית, ואז הפעילות שלהם נמוכה, אבל ככלל אצבע, פעילות נמוכה ברשת החברתית אמורה להדליק נורות אזהרה.

מספר החברים – ככל שהגולש צעיר יותר, כך הוא יטה להחזיק יותר חברים בפרופיל הפייסבוק. צעיר שאין לו חברים הוא צעיר מעורר חשד.

גיל החברים – גיל החברים יכול להעיד בצורה רבה על גילו האמיתי של בעל הפרופיל. בפייסבוק יש אפשרות להסתיר את הגיל, אך לא כולם משתמשים באפשרות הזו, ולכן ניתן לבדוק, לפחות ויזואלית, את גילם של חבריו. מחקרים הראו שממוצע הגילאים מצביע על פי רוב על גילו של הגולש. אך למרות המחקרים, מדובר עדיין באינדיקציה חלשה, מפני שניתן לרכוש חברים די בקלות בפייסבוק, ולזייף כך את גילך הממוצע.

תמונות משותפות עם בני הגיל – שווה לבדוק האם קיימות תמונות משותפות עם חברים. מקומות בהם מתויג הגולש, או תמונות שהוא מפרסם בעצמו עם חברים ובני משפחה. כאן קשה מאד לזייף והתמונות המשותפות יתנו אינדיקציה טובה לגיל.

התמונה המכוערת היא התמונה האמינה – אנשים רבים מכניסים לפרופיל שלהם מגוון רחב של תמונות, שאחת מהן, על פי רוב, איננה מחמיאה להם כלל ועיקר. בדרך כלל זו התמונה האמינה מכולם שתוכל לעזור לכם לגלות מיהו האיש שמדבר איתכם בפייסבוק.

בדיקת בקיאות בהווה – כדי לבדוק האם גילו של האדם הניצב מולכם, הוא באמת גילו האמיתי, שווה להתכתב איתו, או לשוחח עימו בטלפון (מומלץ במספר חסוי) ולנסות לבדוק בקיאות בעניינים ה"מקובלים" בקרב בני גילו כעת. מועדונים שעכשיו טרנדים, בגדים, סרטים, להקות – כל אלה יכולים להצביע על אדם מעודכן, או מתחזה.

בדיקת בקיאות בעבר - בקיאות בהווה לא תמיד מצביעה על אמינות, ולכן אם אתם חושדים בגילו האמיתי של הפרטנר שלכם לשיחה, ניתן לדבר איתו על העבר – ולדובב אותו על זכרונות משותפים ונעימים, או פחות נעימים. קיימים פרקי הווי שלמים שהוא אמור להכיר, משחקי קלפים, דמויות ממערכונים פופולאריים, אירועים בפוליטיקה, מקומות בילוי, נוסטלגיה מהשנים של הילדות, או להבדיל, מבצעים צבאיים ומלחמות שהוא ודאי נטל בהם חלק. שיחה על העבר יכולה לחשוף חללים ריקים של ידע, שיצביעו על חשד סביר שהאיש מתחזה.

תמונות לא ברורות – תמונות מעוצבות מדי, או מטושטשות מדי עלולות להעיד על ניסיון להסתיר את המראה האמיתי. כאשר התמונות מעטות ומעוצבות מדי, וכאשר חסרות תמונות עם חברים – הדבר צריך להדליק נורות אזהרה.

עירד תמיר הוא חוקר פרטי ותיק ומנוסה, המתמחה בחקירות סמויות בתחום המשפחה ,עסקי ואזרחי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully