וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה התרופה לבדידות?

כרמי צדוק

2.8.2012 / 8:40

שוב לבד בט"ו באב? אולי אתם סובלים מרווקות כרונית. טיפול מיוחד שפיתחה ד"ר אורה גולן, מתיימר לעזור לכם למצוא זוגיות מאושרת

אתם יושבים לכם מול הטלוויזיה, צופים בזוג מתנשק והלב שלכם נצבט. חסרה לכם אהבה בחיים, וגם כשאתם נכנסים לקשר זוגי, משהו תמיד משתבש.

רבים מאיתנו מתקשים לנהל קשר ארוך ויציב מסיבות שונות, החל מפחד ממחויבויות, בררנות יתר, חוסר אמון, קנאה. "רווקה זקנה" או "רווק נצחי" אלו הטייטלים שמאפיינים את הנשים והגברים שלא מצליחים להתמסד, אבל מסתבר שיש עוד מונח שמתייחס למצב נטול הזוגיות: "רווקות כרונית".

"רווק כרוני הוא כל מי שלמעשה מעוניין בזוגיות ולא מצליח להשתלב בזוגיות". אומרת ד"ר אורה גולן, מומחית לנטרול מחסומים רגשיים, שפיתחה שיטה מיוחדת לטיפול ברווקות כרונית. "המונח רווקות כרונית כולל את אלה שלא מצליחים אפילו להגיע לדייט, אנשים שלא מצליחים לפתח משהו מעבר לשתיים-שלוש פגישות ראשונות, את אלה שפוגשים אנשים ותמיד לא מרוצים, אלה שרוצים את מי שדוחה אותם ודוחים את מי שרוצה אותם. זה גם כולל אנשים שמצליחים להחזיק מערכות יחסים קצרות טווח או אפילו ארוכות טווח של כמה שנים, אבל בסופו של דבר לא מצליחים להביא את זה למקום שזה מתפתח לזוגיות משמעותית".

מגיל 35 צריך להתחיל לדאוג

אל בהלה, לא כל אדם שאיננו נמצא בזוגיות מוגדר רווק כרוני: "מרבית האנשים בגיל 22 כבר חוו איזושהי התנסות, אך כמובן זה עדיין לא רווקות כרונית. רווקות כרונית היא גיל שבו בן אדם מרגיש שעבר את הגבול, אצל רוב האנשים זה מגיל 35. בגיל הזה כבר מצפים מאנשים להיות יותר מיושבים מבחינה זוגית ומשפחתית." אומרת ד"ר גולן.

בניגוד לדעה הרווחת, מתברר שמספר הגברים אשר מוגדרים כ"רווקים כרוניים" אינו גדול ממספר הנשים "הרווקות הכרוניות", אלא זהה. ד"ר גולן מספרת: "זה שכיח אצל נשים וגברים כאחד, אין מגמה גבוהה יותר אצל מין מסוים".

לא כולם מתאימים לחיי זוגיות. אפשר לקיים חיים נפלאים ומלאים גם ללא זוגיות... מדוע בכלל מדובר בבעיה?
"אנחנו יצורים חברתיים, אנחנו לא יצורים שנועדנו להיות לבד. לא סתם העונש הגדול ביותר הוא צינוק ובידוד חברתי. אפילו אנשים שפשעו נמצאים בחברת אסירים אחרים. אני לא מאמינה שיש אנשים שלא רוצים זוגיות, יש אנשים שנפגעו כל כך ופשוט לא מעיזים לנסות".

אז מה עושים?

ד"ר גולן פיתחה שיטה בלתי שגרתית בשנת 1990, שמיועדת לטפל ברווקות כרונית. הטיפול המיוחד מבוסס על התנגדות השריר, מלל, מגע עדין והדמיה. לא מדובר בטיפול קונבנציונאלי, אלא טיפול שעובד על אנרגיות ומחסומים רגשיים.

גולן היא ד"ר בכירופרקטיקה, ולא פסיכולוגיה: "הטיפול לא בנוי על שיחות והנחיות, אנחנו לא "מדסקסים" על הבעיה. אני מטפלת במחסומים שנקלטו בשלבים מוקדמים של החיים. אני מקבלת נתונים על שורש הבעיה של המטופל, מזיזה את היד שלו ורואה את מתח השריר והתנגדות השריר וכך מזהה חולשה מסוימת במהלך התשאול".

"בטיפול אנחנו מנטרלים מחסומים רגשיים בארבעה שלבים. קודם כל מטפלים בדרך בה אדם מתמודד עם כישלון תחרות והצלחה. כישלון זה כל מי שלא מצליח למצוא זוגיות להתאהב, להיות בקשר אינטימי, לשמור ולטפח את הזוגיות להזין אותה".

לטענת ד"ר גולן, הטיפול עוזר למגוון רחב של אנשים: "אלה אנשים שיש להם קושי עם מחויבות, עם אינטימיות. הם כל כך נפגעו בעבר אז הם לא סומכים על אחרים. קשה להם להתאהב. הם אנשים שחוו אהבות נכזבות. יכול להיות שהאקס שלהם כל כך פגע בהם שהם פשוט לא מסוגלים לשחרר אותו, ואז הם לא מתפנים ליצירת קשר חדש. הטיפול מתאים גם לכאלה שיש להם זוגיות אבל שהיא לא טובה ושוחקת".

טיפול עשרת אלפים

"הרבה פעמים הבעיות בזוגיות מתחילות מהסביבה או מהגנה הרגשית. יש כל מיני עומסים שנקלטו מהסביבה, ואותם אני מנטרלת". אומרת ד"ר גולן. "ברגע שאני מנטלת את העומסים יש אפקט דומינו, שגורם לבן אדם להיפתח, ליצור קשר וקרבה. השינוי קורה לבד, זה לא קורה עם מאמץ. במפגשים אנחנו גם עובדים על היכולת של בן אדם לחיות עם עצמו בשלום, לדאוג לעצמו. יש שיפור ביכולת להתאהב, להתחייב, היכולת ליצור קשרים, לנתק קשרים ועוד".

ד"ר גולן טוענת כי לטיפול יש 85 אחוזי הצלחה. "הצלחנו לגרום להרבה אנשים להתחתן, גם כאלה שהגיעו לגיל 40 ללא שום זוגיות. המטרה היא לעזור למטופלים למצוא זוגיות שתחזיק לטווח ארוך, ושיש בה חברות, חום, קשר, ביטחון, פרגון ותמיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully