וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי המשיכה

11.6.2015 / 7:53

יצאתם לדייט עם מישהו מקסים ובכל זאת אתם לא נמשכים אליו. האם תתנו לו הזדמנות? בדקנו מה אתם חושבים

בעידן של היום, לא פעם אנחנו רואים תמונה בלבד לפני הדייט עצמו: ברשתות החברתיות, אתרי ההיכרויות וחברים שרוצים לשדך לנו. אנחנו מביטים בבני הזוג הפוטנציאליים ומנסים לקבוע על פי תווי הפנים ומבנה הגוף שלהם האם אנו נמשכים אליהם ורוצים בקרבתם.
ידוע כי משיכה פיזית משחקת תפקיד משמעותי בתחילת מערכת יחסים, אבל האם באמת מראה חיצוני חשוב כל כך? הרי בסופו של יום כל אדם שמדבר על מציאת אהבה בחייו מבקש לעצמו חברות אמת ואהבת נפש, אז כיצד כל אלו מתחברים?

בדקנו בקרב הגולשים האם הם היו יוצאים עם מישהו שהם לא נמשכים אליו? התשובות לפניכם:

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

אילוסטרציה. ShutterStock
הייתם יוצאים עם מישהו שאתם לא נמשכים אליו? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הזדמנות אחת לדייט סוחף
36% מהגולשים נרתעו מאוד מהעובדה שלא תהיה משיכה פיזית לפני הדייט אך בכל זאת רוצים לתת הזדמנות לרומנטיקה להתרחש.
הם בחרו בדייט אחד בלבד על מנת לקבוע כמה קיימת משיכה. חשוב לדעת כי אומנם נדמה לנו כי האהבה ניצתת 'ממבט ראשון' אך למעשה זוגות רבים ומאושרים מדווחים על חווית משיכה שנרקמה לה לאורך מספר מפגשים ארוכים.
הדייט הראשון מכיל מבוכה הדדית, אי נוחות מסוימת ומעין זרות מובנית והוא לא תמיד מציג את שני בני הזוג במיטבם - לכן קיים סיכוי שדווקא הצדדים המושכים ביותר שלנו: ההומור למשל, לא יבואו לידי ביטוי.
אם כבר בוחרים לתת צ'אנס בדייט חשוב להתאמץ לתת צ'אנס אמתי ולהקפיא למשך אותן שעתיים -שלוש של הדייט את הצורך להחליט אם זה ממשיך הלאה או לא. הניסיון לקבל החלטה חורצת גורלות משבש את הנוכחות המלאה שלנו במפגש ואנחנו לא באמת יכולים לראות את הצד השני או את עצמנו בבהירות.

מחפשים דייט להערב? כנסו עכשיו!

אילוסטרציה. ShutterStock
36% יתנו הזדמנות לדייט נוסף. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הכול תלוי בתוכן הקנקן
אחוז כמעט שווה, כ34% מהעונים, ציינו כי זה מאוד תלוי בכמה האופי מושך אותנו.
מדובר בקבוצה שככל הנראה מדרגת גבוה יותר חברות (למשל) על פני תשוקה וככזו שמשייכת את התשוקה והמשיכה להיכרות מעמיקה ולאו דווקא לנתונים פיזיים.
מניסיוני בעולם מציאת הזוגיות, שמעתי לא מעט נשים אשר מעידות על חווית משיכה לגבר אשר "אינו עונה על קווי המתאר הטיפוסיים" שאותה אישה מחפשת ואף מקרים הפוכים בהם לא התקיימה משיכה כלפי גבר יפה ומושך לכאורה.
המקור נעוץ בגישתם של 34% מהעונים והוא מבוסס על כך שמשיכה עמוקה לדעתם של אלו מבוססת על איכויות מושכות במיוחד באישיות האדם, כאלו הגורמות לנו להרגיש בטוחים ולהתעניין בו עוד ועוד.
סוגיה חשובה שיש לזכור כאן היא שמראה חיצוני הוא דבר הבולט לעין ואילו איכויות ותכונות אופי הן עמוקות ולא תמיד גלויות. רבות מהן נגלות לפנינו פיסה אחר פיסה, וגם בזוגיות אורכת שנים ניתן לראות צדדים חדשים שנחשים מדי יום.

אילוסטרציה. ShutterStock
רב הנסתר על הגלוי. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אם אין להט, אין יחסים
22% מהעונים ענו חד משמעית: משיכה זה הכול. אם אין משיכה - אין סיכוי אפילו לדייט אחד.
לרוב בני האדם יש נטייה להתפעל מיופי, מקורות התכונה הזו רבים וקצרה היריעה מלהיכנס לעומקם כאן אך אחד מהם רלוונטי מאוד: אפקט ההילה.

באפקט ההילה אנחנו נוטים לשייך לאדם תכונות אופי מסוימות בשל אחרות, ולצוות אותן יחד כחבילה. למשל בסיפורי האגדות היפים היו טובי הלב והאמיצים ואילו המכוערים היו הרעים, המכשפים וכו'.
יש לנו נטייה לחשוב שאם מישהו נראה לטעמנו, יש אצלו עוד כמה דברים שהם לטעמנו. זוהי נטייה אוטומטית ולא מודעת לרוב.
כמובן שבמציאות אין יופי אחד ויחיד וקיימים סוגים שונים של יופי כמו הרכבים שונים של תכונות אישיות עם מראה מסוים.

אופי זה כל היופי
אומנם במיעוט, אך 8% מהעונים סבורים כי המשיכה זניחה במערכות יחסים והאישיות מנצחת.
בחירות בחיים הם עניין של סולמות ערכים, מי אני ומה אני מחשיב כ"חשוב" בחיי. אותם 8% מדרגים במקום נמוך מאוד אם בכלל מראה חיצוני ואילו במקום מאוד גבוה יושרה, אינטימיות, משפחתיות ועוד.
כמו ברוב השאלות הגדולות של החיים- האמת מכילה שילוב ואיזון בין הקצוות. בזוגיות בריאה יש מקום לחיבור אישיותי הדוק ולצדו משיכה ורצון בקרבה פיזית.

אילוסטרציה. ShutterStock
22% לא יצאו עם מישהו שהם לא נמשכים אליו. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לסיכום, עולה באופן ניכר שמראה חיצוני הוא ללא ספק חלק מכריע מההחלטה שאנחנו מקבלים בכניסה לזוגיות אך על מנת ליצור זוגיות איכותית יש להקפיד על בניית יחסים קרובים לצידה של המשיכה, וכן בחירת בני זוג אשר מתאימים לנו ברמת הערכים והמטרות.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

לירז רון פבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully