וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדנו כך, כל הפייסבוק יודע

3.6.2015 / 12:55

את עוקבת אחר האקס בפייסבוק, אתה מחכה שהחברה לשעבר תגיב לך להודעה בוואטסאפ-איך מתמודדים עם פרידה בעידן הדיגיטלי?

פעם, כשמערכת יחסים הייתה מסתיימת, היינו יכולים לבחור באופן מוחלט מה נראה ומתי. היינו יורדים למחתרת לתקופה מסוימת, עושים חשבון נפש, מחדשים את כוחותינו וחוזרים חזרה למשחק.
היום, שעה אחרי הפרידה, העולם כבר יודע על כך. בין אם זה עדכון סטטוס מערכת היחסים בפייסבוק או בוואטסאפ, קשה מאוד לעכל את המצב.

העידן הדיגיטלי הביא אתו חדשנות רבה, אך כשמערכת יחסים זוגית מסתיימת, חשוב שנדע להשהות את פלא הטכנולוגיה. מדוע? הסיבה היא שפרידה רומנטית היא סערה רגשית לא פשוטה. היא מכילה הרהורים רבים, כאב, תחושת אובדן, ולעיתים פגיעה בביטחון העצמי ובאופטימיות. אם נוסיף לכל אלו הצצה לתמונות של האקס/ית מבלים יומיים אחרי – צפויה לנו התאוששות ארוכה ומורכבת הרבה ממה שהייתה יכולה להיות לנו. אז מה נוכל לעשות על מנת לצלוח את התקופה ולחזור בכוחות החודשים לעולם ההיכרויות?

הדייט החלומי שלכם מחכה לכם

אילוסטרציה. ShutterStock
הפרידה מאתגרת יותר בעידן הדיגיטלי. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לבטל את החברות שלנו עם האקסים בפייסבוק
זוהי לא טעות הקלדה וזה גם לא אומר שאנחנו בחרם כללי או שבחרנו לחתוך אותו בהפגנתיות מחיינו. העניין הוא שהפייסבוק יכיל תמונות, תיוגים ועדכוני סטטוסים של האקס או של חבריו, וגם אם כל אלו יהיו תמימים לחלוטין ולא יגעו בנושא הפרידה, הם עלולים להיות הרסניים מאחר וכל הפוקוס שלנו ייזרק אל עבר מה שאנחנו רוצים להניח מאחור.

אנחנו נקבל תזכורת יומיומיות , לעיתים שעתית, לנושא טעון כל כך והתחושות הקשות, הלבטים ואף החרטה יחלו לקונן בנו. אם אנחנו יודעים את כל זה מראש - למה לנו לאפשר לעדכונים הללו להוריד את רוחנו ולמנוע מאתנו להתחזק ולהתקדם?

מאחר ובכל פעם ששמעתי: "אני אהיה מספיק חזקה ואני לא אכנס לפרופיל שלו" זה החזיק מעמד מקסימום שעה, בואו נכיר את החולשות שלנו וסקרנות היא חולשה (וחוזקה) אנושית מובהקת, ונבטל את החברות.
אם קיים חשש לפגיעה בצד השני, אפשר ללוות זאת בהודעה פרטית קצרה בנוסח: "החלטתי להקדיש את התקופה הקרובה לעיבוד העניין והתחדשות ומרגיש לי הכי נכון שנעשה זאת עם עצמנו. מקווה שזה מובן".

מרגישים בודדים? כנסו לכאן

אילוסטרציה. ShutterStock
את לא רוצה להיתקל בתמונות של האקס בפייסבוק. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

להיגמל מעדכונים אישיים ברשת החברתית
לאחר שסיכמנו שאין סיבה לבקר בחייו של האקס כל כמה שעות (גם ביקור וירטואלי הוא ביקור) - הגיע הזמן להוציא את עצמנו מהמעגל המרגיש צורך להוכיח לעולם שהוא חי ובועט.
לעדכן סטטוס :"מבלה עם חברות בים" ולבדוק כמה 'לייקים' קיבלנו עליו, יכול להיות סוחב פוקוס באותה מידה כמו בדיקת חייו של האקס. בשניהם אנחנו מחפשים משהו חיצוני על מנת להתרומם רגשית קלות, ובדיוק כמו שלא שמים פלסטר על פצע מדמם, אין סיבה לחפש חיזוק קטנטן כי אלו לא באמת יעשו את העבודה.

כאן יש שתי אופציות פרקטיות לבחירה:
א. השהיית הפרופיל כולו. לא יקרה כלום. כולם עדיין יהיו שם שתפעילו אותו מחדש. מבטיחה.
ב. מחיקת האפליקציה של הפייסבוק מה'סמארטפון'- עצם זה שהכניסה תשמר לרגעים שאנחנו מול הדסקטופ, זה יצמצם משמעותית את הצורך שלנו בעדכונים שוטפים ממוקמות בילוי/בתי קפה /מקומות עבודה וישפיע על ההתמכרות שלנו לבדיקה מה קורה עם העולם(התשובה היא: שום דבר מיוחד בשתי דקות האחרונות).

אילוסטרציה. ShutterStock
מומלץ להשהות את הפרופיל בפייסבוק לזמן מה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לעדכן את ה'וואטסאפ' כך שלא תקבלו עדכונים אם אתם לא באפליקציה
בשנים האחרונות חדרה לחיינו ולליבנו אפליקציית הודעות עם מעלות רבות אך חסרון אחד: אנחנו יודעים מי "מחובר" ואנחנו יודעים אם הוא קרא את ההודעה וסתם לא בא לו לענות לנו. זה חסרון כי אם קודם התודעה שלנו הייתה מריצה סרטים בראש, עכשיו אנחנו מקבלים חיזוקים לתסריט וההפקה חוגגת.
במישור הפרקטי: כנסו לעדכונים בנייד ובחרו לא לקבל עדכונים קופצים על הודעות 'וואטס אפ' נכנסות. אם תרצו לראות משהו פשוט תכנסו מרצונך.
הרעיון הוא שתהיה לך בחירה בנוגע למידת ההיאחזות של המידע בך ושזה לא יתפרץ ברגעים בהם אתם עם עצמכם, קוראים, מאזינים למוזיקה. היכולת לבחור תמיד עדיפה.

להיות עסוקים בדברים בריאים וחיוניים
הדבר הנפלא ביותר ששכחנו ממנו הוא היכולת לעשות דברים מוחשיים, פיזיים, אנושיים שאינם קשורים באף מכשיר. זה מחבר אותנו פלאים למי שאנחנו באמת ומטעין אותנו בכוחות מחודשים.
זה הזמן המושלם ללכת לים עם ספר, להיפגש עם חברים קרובים לקפה, ללכת הופעה של אומן אהוב.
לשמחתנו, לא משנה כמה מוחנו מתוחכם, הוא עדיין אינו מסוגל להתמקד היטב בשני דברים בו זמנית, בכל פעם מוקרן סרט אחד בלבד על מסך התודעה. כאן נוכל להקרין סרט נעים ורגוע.

צעירות חובשות משקפי שמש. ShutterStock
צאו לבלות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

חשוב לזכור שמותר ורצוי שניקח את הזמן לעכל, לעבד את הפרידה. החלטה על ניתוק מאדם שעד לפני יומיים היה החבר הכי טוב שלנו ובן זוגנו היא דבר לא פשוט.
ההלך רוח שאנחנו רוצים לסגל לעצמנו בתקופה כזו היא התמקדות פנימית, העצמה והתחדשות ולא משחקי כוחות והתנצחות ברשת החברתית מתוך רצון להוכיח למישהו שאנחנו חזקים ושהכול מאחורינו.
לאחר שנשתיק את רעשי הרקע נוכל לסגור בתוכנו את הנושא באהבה וכך נזכה לראות את המתנה האמתית שמערכת היחסים הזו הכניסה לחיינו. כשנרגיש מחוזקים נוכל לחזור לטכנולוגיה החברתית ככל שנרצה, כשמוקד תשומת הלב שלנו הוא שמחה ונאמנות לעצמנו.
זה גם יהיה הזמן המיטבי לחזור לעולם ההיכרויות מוכנים ובשלים לזוגיות הגדולה והמדויקת שמחכה לנו.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר  JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

לירז רון פבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully