וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהסקס רע?

8.3.2015 / 16:34

איך מתמודדים עם פרטנר שלא מוצלח במיטה? האם עוזבים אותו, מבקשים שיילך לטיפול מיני או נשארים בכל מקרה? בדקנו מה אתם חושבים והנה התוצאות

יחסין מין הם חלק בלתי נפרד מזוגיות. האומנם?
כימיה המינית היא אחד הדברים המחברים ביותר בשלבי ההיכרות הראשוניים ומאידך יכולה להיות גורם מזרז פירוד בהיעדרה.
בסדקר שנערך בוואלה סינגלס, בדקנו האם הייתם נשארים בזוגיות עם פרטנר שרע בסקס. יש לציין כי המונח " רע בסקס" לרוב מתייחס לכימיה מינית בין שניים אז בהחלט ייתכנו מצבים בהם פרטנר אשר בעינינו 'לא טוב' בסקס, יהיה מעולה בעיני מישהו אחר.
החשיבות שאנחנו מייחסים לחיבור המיני נעוצה בכך שאחד האלמנטים שאנחנו בוחנים בכניסתנו למערכת יחסים חדשה הוא החיבור המיני, נדמה כי זה מייצג עבורנו הרבה מעבר לסקס ומתקשר אוטומטית למידת המשיכה ההדדית, לעומק האינטימיות, לפתיחות ולנכונות להעניק. כמו כמעט כל תחום, יש לנו מעין מודל קיים בתודעה של 'איך זה אמור להיות' ובאילו מצבים זה מעולה ובאילו יש לנו בעיה.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

אילוסטרציה. ShutterStock
חיבור מיני חשוב לרבים מאיתנו. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

התשובות לסקר מתחלקות לארבע קבוצות -
אנשי המאזניים –
הרוב של העונים לסקר, 38%, הצהירו כי ההחלטה האם להישאר עם פרטנר שרע בסקס מאוד תלויה בשאר היתרונות של בן/בת הזוג. הנתון הזה בעצם ממחיש את הידוע לנו, שאנחנו כבני אדם, מונעים רגשית בקבלת ההחלטות שלנו.
לכל אחד מאתנו קיימים פרמטרים מרכזיים אשר מהווים את עמוד השדרה של הזוגיות האידאלית שלנו וברגע שאחד-שניים מהערכים שהכי מהותיים עבורנו מתקיים, יהיה לנו לא פשוט לוותר על מערכת היחסים, גם אם היא לא סוערת מינית בשל המעורבות הרגשית שתיווצר.

אנשי התשוקה -
33% אחוזים נכבדים החליטו שישחררו מערכת יחסים אשר אין בה סיפוק מיני. כאמור, יחסי המין מהווים מקור להנאה גופנית אבל לא רק. הם ביטוי לאהבה וקרבה ומבססים העמקה של קשר רגשי ובהיעדרם, או לפחות בהיעדר קיום איכותי שלהם, אנחנו עלולים להרגיש מחסור כבד.
לעיתים קרובות סדק בקשר המיני מוצא את דרכו לשאר רבדי הזוגיות וצץ בכל פעם שיש ויכוח קטנטן, כאילו הוא ממתין שם לרגע האמת שלו. כמו כן, לרוב יש השפעה גם על גילויי החיבה היומיומיים, שנוטים לרדת משמעותית או להיעשות קרירים והכל בשל החסך שאנו סוחבים בתקופות של חוסר הנאה מינית.

האחת או האחד מצפה לכם ברשת 

יח"צ. ShutterStock
33 אחוז ייפרדו מפרטנר שרע בסקס. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אנשי הרומנטיקה -
במקום השלישי, כ20% בחרו לא לוותר על מערכת היחסים ולתת לאהבה לנצח. לטענתם, קשר בריא כולל הרבה יותר ממין ונדמה כי לפעמים הם לא מבינים על מה כל המהומה בסקס.
חשוב לציין שכאן ניתן למצוא לעיתים קרובות רמות שונות של חיבור למיניות ורמות שונות של תשוקה מינית כללית - זאת אומרת שאם הפרטנר שלא מסופק מינית הוא אדם לא מאוד מיני שאינו מדרג סקס במקום גבוה, סביר להניח שהוא ינקוט בגישה "סלחנית" יותר .

אנשי השיפור -
7% מציינים כי בעיניהם לא מדובר בגזירת גורל ומוכנים לעבוד על העניין. יש לציין כאן שעל אף שמדובר רק בבשעה אחוז מכלל העונים על הסקר, נגענו בנקודת אור חשובה לסובלים מחוסר סיפוק מיני.
לעיתים קרובות ניתן לראות זוגות אשר חוו אתגרים בתחילת דרכם המינית משפרים את חיי המין שלהם ומעמיקים אותם בד בבד עם העמקת היחסים, הפתיחות, הקרבה והמשיכה.
העניין מתרחש בשל חשיבותה של הפתיחות ביחסי מין וזו לא תמיד תהיה בשלבי היכרות ראשוניים. ככל ששניים ירגישו בנוח יותר עם עצמם, עם גופם ועם האינטראקציה האינטימית – כך מובטחת להם חוויה מרגשת ומספקת יותר.

לירז רון פבין, מאמנת, מצוות המומחים של אתר  JDate ומייסדת מרכז Bliss לאמנות האושר

לחצו כאן לכתבות נוספות

אילוסטרציה. ShutterStock
7% מאמינים שאפשר לעבוד על זה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully