וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהבת, לא אוהב

8.12.2014 / 10:22

אתם מאוהבים אבל הצד השני לא מעוניין בכם? כך תתמודדו עם אהבה חד צדדית

"רק אהבה לא ממומשת יכולה להיות רומנטית" אומר חווייאר ברדם בתוספת של מבט מסוקס בסרט "ויקי כריסטינה ברצלונה" וכך בעצם עושה הבחנה בין אהבה למערכת יחסים וממחיש את הפער בין הפנטזיות שלנו אודות אהבה רומנטית לבין זוגיות יציבה ושגרה זוגית. אהבה לא יכולה להתממש לכדי מערכת יחסים מהרבה סיבות וכולן טרגיות מספיק, אבל אין ספק שאהבה חד צדדית נמצאת איפהשהוא בטופ חמש שלהן. לאהבה חד צדדית יש הרבה צורות אבל כולן מבוססות על אותו העיקרון של התאהבות ורגשות אהבה אמיתיים כלפי אובייקט שאינו מסוגל או רוצה להיענות לרגשות אלו. למעשה, אנחנו מצפים להרבה דברים מאהבה; אנחנו מצפים שהיא תעשה אותנו מאושרים, שהיא תעניק משמעות לחיינו, שבזכותה לא נמות לבד (כי למות ביחד נשמע כל כך הרבה יותר כיפי) ובגדול אפשר להגיד שאנחנו מצפים שהיא תציל אותנו מכל הרעה והחולה בעולם. אבל לצד כל הציפיות האלו אנחנו לפעמים שוכחים את המרכיב אולי הכי חשוב באהבה (או לפחות בכזו שהיא חיובית ובריאה) והוא הדדיות.

האחת או האחד מצפה לכם ברשת 

אילוסטרציה. ShutterStock
הכל כבר מוכן אבל איפה החתן? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

במקרים רבים, על אף שאנחנו יודעים שהצד השני לא מעוניין בנו, אנחנו ממשיכים להחזיק באהבה הזאת ולהתעלם מהמציאות הקשה. נשאלת השאלה איך ולמה זה קורה. ישנן כל מיני תיארויות בנושא, יש שיגידו שזה עקב הקושי להיפרד מאותה הפנטזיה של קשר מושלם וההתאהבות במושא בלתי מושג מסייעת להימנע מזוגיות "מציאותית" ולהישאר באותה הפנטזיה. בנוסף, יש שטוענים כי הדבר נובע מחסכים משמעותיים בילדות שהאדם מנסה לפתור על ידי "השגה" של אהבה בלתי אפשרית. אבל כמובן שישנה גם את האופציה שפשוט מדובר בצורך בסיסי לאהבה וחוסר הימצאותם של בני זוג מתאימים.

פרידות. ShutterStock
קשה להיפרד מהפנטזיה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אז מה עושים

לסבול מאהבה שלא נענית על ידי הצד השני זה לא קל, בלשון המעטה. זה מדכא, מתסכל ומונע מלהמשיך הלאה ולמצוא מערכת יחסים אמיתית. אז הנה לפניכם הדרכים להתמודד ולהתגבר על אהבה שכזו.

מודעות: השלב הראשון והכי חשוב, הוא להבין את המצב, להכיר בו כמו שהוא ולהודות בו קודם כל מול עצמכם, מכיוון שאתם לא תצליחו להתגבר על זה כל עוד אתם מצפים שהצד השני יחזיר לכם אהבה ביום מן הימים. כמובן שאם מדובר במישהו שאתם מכירים מומלץ לשאול אותו קודם ולברר אם יש סיכוי שהוא מעונין בכם בחזרה ולא למהר לקפוץ למסקנות.

שיתוף: לאחר שהכרתם באמת הכואבת והפנמתם שהצד השני כבר לא יחזיר לכם אהבה, אז כמו בכל שברון לב מצפה לכם תקופה לא פשוטה. לכן, רצוי ומומלץ לשתף אנשים קרובים שאתם סומכים עליהם כמו חברים או משפחה, לדבר איתם על זה, לפרוק את הדברים ולתת להם לעזור לכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
חברים יעזרו לכם לצאת מזה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

התרחקות: אם מדובר באדם קרוב אליכם יחסית, תנסו לצמצמם את המגע איתו למינימום ההכרחי. כמובן אין סיבה שתמשיכו להסתובב ביחד, לדבר או אפילו להסתמס. וכן, זה מפתה כי תמיד יש ציפייה שאולי אם תפגשו או תדברו עוד פעם אחת הוא לפתע יפתח אליכם רגשות, אבל אם אתם קוראים את זה והגעתם עד לשורה הזאת כנראה שאתם יודעים שזה כבר לא יקרה וחבל על הזמן שלכם, יש הרבה אנשים פנויים שם בחוץ.

אנשים חדשים: אין מה לעשות, בשביל להתגבר על מישהו ישן צריך מישהו חדש. אז נכון שזאת תרופת סבתא, אבל בניגוד לתפוח אדמה על הראש כשהוא כואב, זאת דווקא עוזרת. ואל תשכחו לוודא שמושא התשוקה החדש שלכם הוא נגיש ופנוי פיזית ורגשית.

עזרה מבחוץ: זה אולי נשמע מרתיע בהתחלה, אבל אין סיבה שזה יהיה. אם אתם נוטים להתאהב באנשים שאינם יכולים להחזיר לכם אהבה וזה משהו שאתם לא מצליחים להתגבר עליו בכוחות עצמכם וליצור מערכת יחסים הדדית או מערכת יחסים בכלל, דעו שזה ממש לא נדיר וחבל שתמשיכו להיפגע כשישנם היום הרבה סוגי טיפול וגורמים מקצועיים שמכוונים לטפל בבעיות מסוג זה ולעזור לכם להיות מאושרים.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

אילוסטרציה. ShutterStock
מישהו חדש יגרום לכם לשכוח. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully