וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע: הסמארטפון הורס את חיי המין שלכם

אייל נבון

9.11.2014 / 10:44

מכורים לאייפון? כדאי לכם להיגמל. לפי מחקר חדש הסמארטפון גורם לנו לפתח פחות ציפיות מבן הזוג ולשכוח מהי רומנטיקה

שעת לילה מאוחרת. את מחכה לו במיטה, מתכוננת לרגע שהוא יפשיט אותך ושניכם תתפנקו בין הסדינים. את קוראת לו לבוא לחדר השינה אבל הוא שקוע בסמארטפון שלו, גולש בפייסבוק ומשוחח עם חברים בוואטסאפ. את מבינה שסקס כבר לא יהיה והולכת לישון.

אם גם אתם מתקשים לשכוח מתי הייתה הפעם האחרונה ששכבתם עם בן הזוג, כדאי שתאשימו את הסמארטפון. החוקר פול לוי הגיע למסקנה כי הטלפון החכם שלנו הורס את חיי המין שלנו: "אני לומד את העולם הדיגיטלי כחוקר בכיר באוניברסיטת ברייטון מאז 1990, אבל רק לפני שש שנים התחלתי לשים לב שאני מזבז יותר מדי זמן על הטלפון החכם שלי: אני גולש באינטרנט במשך שעות רבות, גם כשאני מוקף בחברים". אומר לוי. "אז התחלתי ללמוד את השפעות החיים הווירטואליים על מערכות היחסים הפיזיות שלנו והבנתי כי ככל שאנחנו מחוברים לעולם הוירטואלי, אנחנו מצפים לפחות מחוות רומנטיות מבן הזוג ושוכחים מהי בכלל רומנטיקה. במקום להתנשק אנחנו שולחים אייקונים של נשיקות בוואטסאפ, שלא יכולים להחליף את האינטימיות האמיתית".

האהבה מחכה לכם ממש כאן

זוג משתמש בסמארטפון. ShutterStock
שוכחים מהי רומנטיקה אמיתית. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הממצאים של לוי הוכחו גם במחקרים אחרים בעולם. כך למשל, חוקרים מאוניברסיטת מיזורי ראיינו משתמשי פייסבוק בגילאי 18-82 ומצאו כי מרבית הגולשים מאמינים כי הפייסבוק גורם ליצירת קונפליקטים וריבים בינם לבין בן הזוג. ככל שהשימוש ברשת החברתית היה גדול יותר, כך התעצמה הקנאה, שהובילה לפרידות וגירושין. אנו נחשפים באמצעות הפייסבוק לזוגיות של אנשים אחרים, שנראית לנו מאושרת יותר משלנו, על אף שלא מדובר בהכרח באמת, וכך אנו מתחילים לפקפק בטיב מערכת היחסים שלנו.
בנוסף, כשאנחנו שקועים בתקשורת שמתבססת בעיקר על הודעות סמס, צ'אט וואטאסאפ, יכולות להיווצר אי הבנות כתוצאה מכך שאין באפשרותנו לפענח את שפת הגוף של הצד השני ולהבין את הטון שבו נאמרו הדברים.

המסקנה היא: כדאי להגביל את השימוש בסמארפון ולהרחיק אותו ככל האפשר מחדר השינה. יש לזכור כי טכנולוגיה יכולה להיות דרך נפלאה לשמור על קשר אבל היא לא מהווה תחליף למערכות יחסים אמיתיות.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

אילוסטרציה. ShutterStock
הסמארטפון לא יכול להחליף מערכות יחסים אמיתיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully