וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה אחרי החגים

זוכרים שדחיתם את המשימות שלכם ל"אחרי החגים"? כך תיישמו את ההחלטות בדרך למציאת זוגיות חדשה

חגים ומועדים הם זמנים לעשיית חשבון נפש ולקבלת החלטות הרות גורל. עכשיו כשהחגים מאחורינו, החיים חוזרים לשגרה וכולנו מתפתים לעלות שוב במהירות על רכבת ההרגלים הקבועים להותיר בצידי המסילה את ההחלטות שקבלנו בראש השנה.
עכשיו מתחיל המבחן האמיתי: מי מאתנו ישתמש בתובנות שהגיע אליהן בזמן החגים וישתמש בהן כמנוף משנה חיים על מנת למצוא אהבה חדשה. שינוי זה בעצם אומנות החיים. בטבע שום דבר לא סטטי ומה שאינו גדל קמל. אי אפשר לעצור במקום, כי עצירה היא בעצם ההפך מחיות. אז איך עושים את השינוי המיוחל ומתפתחים?

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

מה המשאבים הדרושים לשינוי?
לא משנה מה אתה רוצה לשנות בחייך: למצוא זוגיות טובה, להפחית ממשקלך להיות בריא יותר או ליהנות מיותר מגע בחיי האהבה שלך- לכל שינוי יש מחיר וכל שינוי דורש שלושה משאבים בזה הסדר: זמן , אנרגיה וכסף. מי שאינו מוכן להשקיע את המשאבים הללו לא יראה תוצאות. נניח שהשנה בחרת לצאת יותר ולהכיר אנשים. אתה תצטרך להשקיע בזה זמן שעד כה השתמשת בו באופן שונה, תידרש לכך אנרגיה נפשית של לנסות להיות פתוח יותר, להתגבר על הפחד ליזום שיחה ותדרש להשקיע כסף ביציאה, בין אם זה לבית קפה, לסדנה או מנוי לסינמטק.

השריר של השינוי
אנחנו לומדים לעשות שינוי כשם שאנחנו מותחים שרירים אחרים. המצב הטבעי של השריר, כולל שריר הלב, הוא להיות רפוי ולא במאמץ. אם לא מכריחים אותנו להיזכר להזדקף אנחנו ניטה ללכת כפופים. כך מתנהל הטבע האנושי, מחפש אחר נוחות בלי להיות מודע לכך שקלי קלות גורם לאושר רק אחרי שהתגברנו על הפחד, בין אם הפחד הזה הוא הפחד להישאר לבד, הפחד מדחייה או הפחד מלהיות עני.

אילוסטרציה. ShutterStock
כדי להגיע לשינוי צריך להשקיע הרבה אנרגיה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

עם קצת עזרה מחברים
מחקרים מדעיים מוכיחים באופן חד משמעי - לאנשים קל יותר להשתנות בקבוצות. זו הסיבה שקבוצות תמיכה עובדות כל כך טוב. כשאתה בוחר לשנות משהו בחייך זה בהכרח אומר להשתנות בעצמך, לשנות משהו בדפוסים שלך, אלו שבנויים על הרגלים שלחלקם אתה כלל לא מודע.
לדוגמא, גבר שמתקשה לפנות לבחורות שמוצאות חן בעיניו משום שהן נראות לו "בהרבה מעל הליגה שלו", יצטרך להתגבר על האמונה שהוא לא מספיק ראוי וגם על ההרגל המגונה של לא להעז בחיים. אלא שהרגלים הם דבר מאוד קשה לשינוי, שכן הרגל מוזן מתוצאה שמנציחה אותו והופכת אותו להתמכרות . מרביתנו כלל לא מודעים לדרך שבה הדפוסים שלנו מנציחים את עצמם. בשפה המקצועית הם מכונים לולאת ההרגל ועד שאנחנו לא מודעים לה על כל פרטיה קשה עד בלתי אפשרי לשבור אותה. כאשר מנסים לשנות הרגל בקבוצה התהליך פשוט יותר, משום שאנו מקבלים תמיכה מאנשים הנמצאים במצב שלנו בדיוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילוסטרציה. ShutterStock
כדאי לעבור שינוי בקבוצה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מה קורה עם החלטות שקבלנו אבל לא יישמנו?
החלטה שקיבלנו אבל לא הצלחנו ליישם מחמירה את מצבנו. המחשבה שבמקרה הגרוע ביותר נחזור למצבנו הקודם, היא שגויה . זה שלא ארע שינוי במישור החיצוני בחיינו , אין משמעו שלא התרחש דבר במישור הפנימי. כל החלטה לשינוי מבוססת בשורש שלה על כאב שאנחנו רוצים לסלק. לפעמים הכאב הוא מינורי כמו שיעמום, ולפעמים אקוטי כגון בדידות ודיכאון . כשאנחנו לא מצליחים לצאת למישור הביצוע, אנחנו אוהבים את עצמנו עוד פחות ממה שאהבנו את עצמנו לפני שקיבלנו את ההחלטה לשינוי, כי זה מנגנן לנו את את התקליט הכל כך מוכר לאוזנינו של היעדר יכולת. להחלטה שלא הוצאנו לפועל יש מחיר נפשי והרבה פעמים גם מחיר פיסי. הדבר דומה לחור בשן שלא טופל והפך לטיפול שורש יותר יקר ויותר מכאיב.
בהקשר הזה, אם לא חותכים קשר זוגי שפוגע בנו יווצר נזק רב. פחדים שמנהלים אותנו מלהביע את רגשותינו בזמן עלולים לעלות לנו במחיר של קשר שנהרס.

לעולם לא מאוחר מדי
כל עוד אנחנו חיים לעולם לא מאוחר מדי. מחר זה יום חדש, אבל היום זה היום להתחיל בו את השינוי. לא נותר לי אלא לסיים בציטוט של הארי לסאלי "כשאדם יודע מה הוא רוצה לעשות בשארית של חייו הוא רוצה שהשארית הזו תתחיל היום". בהצלחה!

הכותבת היא מאמנת אישית לאהבה וזוגיות, מייסדת Sol Embassy, המשמשת כמומחית Jexperts מבית JDate

האחת או האחד מצפה לכם ברשת

אילוסטרציה. ShutterStock
תתחילו את השינוי עד היום. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully