וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עובדת בשביל אף אחד

6.10.2014 / 8:36

מאז המהפכה הפמיניסטית נשים רבות יותר מתקדמות בשוק העבודה, אבל האם הקריירה פוגעת בזוגיות ובסיכוי למשפחה?

היום אנחנו רואים יותר ויותר נשים שמנהלות קריירות מצליחות ויש תחושה שהעולם הולך לכיוון של שוויון בין המינים. אבל האם זה באמת כך והאם נשים שנהנות מקריירה מצליחה ומספקת לא צריכות לוותר על דברים אחרים, כמו זוגיות טובה ומשפחה? בשביל לנסות לענות על השאלה הסבוכה הזאת, הלכנו לראיין מצד אחד אישה קרייריסטית ומצד שני גבר שמעיד על עצמו כי יעדיף שלא להיכנס למערכת יחסים עם אישה כזאת.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

"מחפש חמודה שתהיה בבית"

שרון קליין (37) היא אישה מאוד מצליחה ועסוקה. היא משנה למנכ"ל בSEO ישראל- חברת קידום אתרים גדולה, ומנהלת את החברה בת 30 העובדים. היא מגדירה את עצמה כאסרטיבית, מישהי שיודעת מה היא רוצה, שואבת המון סיפוק מהחיים המקצועיים שלה וכמו כן, מאוד מעוניינת להקים משפחה. אבל כמו הרבה נשים במעמדה היא מתקשה לשלב בין הקריירה לזוגיות ומאז גירושיה המוקדמים היא לא מצליחה ליצור זוגיות בריאה וטובה.

יצא לך לשמוע את זה ישירות, שגבר אמר לך שלא מתאים לו להיות עם אישה קרייריסטית?
"כן. כמה וכמה פעמים גברים אמרו לי שזה מפריע להם. לא יודעת אם זה באמת היה בגלל זה, אבל מכיוון שזה משהו שחזר על עצמו, אני נוטה להאמין שכן. מישהו פעם אמר לי שהוא מחפש 'חמודה שתהיה בבית'."

איך את מסבירה את זה?
גברים רבים מעוניינים להתחתן עם אישה שתגדל את הילדים, בזמן שהם יביאו את הפרנסה. אלו הן המוסכמות. אמנם אנחנו חיים בעידן אחר, אבל עדיין יש לא מעט גברים שמחפשים דווקא את האישה הביתית ופחות את זאת עם הקריירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחפשים דווקא את האישה הביתית. שרון קליין. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא תמיד חושפת את הקריירה שלי"

"הרבה פעמים כשאני נמצאת בסיטואציות של היכרויות, למשל בארוחות אצל חברים, אני נוהגת להצניע את העיסוק שלי". אומרת שרון. "אני לא חושפת שאני מנהלת אלא מסתפקת בלומר שאני רק מקדמת אתרים. הסיבה לכך היא שאחרת אני מרגישה מגברים רתיעה כלשהי. הצרה היא שלרוב הם עושים גוגל ואז מגלים עד כמה התפקיד שלי בכיר".

מה חשוב לך בגבר? את גם מסתכלת על המקצוע שלו?
"מה שחשוב לי בגבר זה פשוט לדעת שטוב לו עם עצמו, שהוא בן אדם מאושר. לא מעניין אותי אם הוא עובד חמש עשרה שנה בבנק, מעניין אותי שטוב לו לעבוד בבנק".

זה גם בטח לא קל למצוא זמן לדייטינג בהתחשב בכל השעות שאת משקיעה בעבודה.
"אומרים לי שאני כל הזמן בעבודה ואין לי אף פעם זמן, אז אני לא באמת משאירה מקום לזוגיות. אבל אני תמיד עונה שאני בדיוק מחפשת את הגבר הזה שיגרום לי לרצות לחזור מהעבודה בשעה שש ולבשל לו".

כשיהיו לך ילדים, את חושבת שתורידי קצת הילוך מבחינת העבודה?
"אני מאוד מקווה שלא. אני מאחלת שלילדים שלי תהיה אמא מאושרת שתהנה לג'נגל כדורים. אבל כשאני מביטה על הסביבה שלי אני רואה שזה כמעט בלתי אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
"כמעט בלתי אפשרי לשלב קריירה עם אמהות". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"חשוב לי שהיא תהיה משפחתית ואימהית"

על מנת לנסות ולהבין מה קורה בצידו השני של המתרס, שוחחנו עם ר', רווק בן 32 שעוסק בראיית חשבון ומעיד כי הוא מעדיף לא לצאת עם נשים קרייריסטיות. ר' מגדיר את עצמו כגבר שמאוד רוצה להקים בית ומשפחה וחושב שזה מה שצריך להיות בראש סדר העדיפויות אצל שני בני הזוג.

אתה מגדיר את עצמך כמישהו שנרתע מלצאת עם נשים קרייריסטיות?
"מה זה נרתע? זה עניין של העדפות, לכל אחד ואחת יש העדפות ודברים שהוא מחפש בבני זוג. כל אחד יודע מה הוא מסכים לקבל ומה לא, וזה מה שחשוב לי. חשוב לי שהיא תהיה משפחתית ואמהית".

למה התכונה של המשפחתיות כל כך חשובה לך?
"כי זה סדר העדיפויות שלי בחיים. אני רוצה להקים משפחה. ככה גדלתי ואני רוצה להעביר את זה הלאה".

אהבה במשרד. ShutterStock
מעדיף לא לצאת עם נשים קרייריסטיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"תפקיד הגבר הוא לפרנס"

"אני לא איזה פרימיטיב שחושב שהאישה צריכה להיות במטבח כל היום ולהביא ילדים. אני רוצה שלבת זוג שלי יהיו חיים מעבר לבית והיא תעשה דברים שהיא אוהבת ותהיה מסופקת מזה, ברור. אבל בשבילי יש פה עניין של מידתיות ואישה קרייריסטית היא כזו שבוחרת להקדיש את כל כולה לקריירה וזה אומר לי משהו על מה הסדרי עדיפויות שלה בחיים וגם על איך היא תהיה בתור אמא". אומר ר'. "כמו שנשים מסתכלות על גברים וחושבות איך הם יהיו בתור אבא לילדים שלהן, ככה גם אני".

אז מבחינתך אם גבר מקדיש את כל כולו לקריירה, זה גם מעיד על איך שהוא יתפקד בתור אבא?
"זה לא בדיוק ככה. גם גבר צריך להיות בבית, אני לא רוצה להיות אבא שכל הזמן בעבודה, אני רוצה ליהנות מהמשפחה שלי. אבל אני חושב שאני יכול לתרום יותר למשק הבית דרך הפרנסה שלי".

אבל יש היום הרבה בתים ומשפחות מאושרות שמצליחות לתפקד כשהאישה היא זאת שעובדת יותר שעות או כששני ההורים מנהלים קריירה מצליחה.

כן, אבל אני מרגיש שזה התפקיד שלי לפרנס. אני יודע איך זה נשמע, אבל אני חושב ושגם במערכות יחסים בהם שני בני הזוג עובדים, בשורה התחתונה הגבר הוא זה שאחראי לפרנסה. אישה שתרוויח יותר ממני, לוקחת לי את התפקיד ואז מה אני אביא לקשר"?

אילוסטרציה. ShutterStock
"אישה שמרוויחה יותר ממני לוקחת לי את התפקיד". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

נראה שעל אף ההתקדמות שחוות נשים בשוק העבודה, הן עדיין נאלצות להתמודד עם סטיגמות ודעות דומות מצד גברים רבים, המעדיפים אישה שתבשל ותגדל את הילדים. הדרך עוד ארוכה עד שהמצב ישתנה, והתפיסה לגבי תפקידה המסורתי של האישה תחדל מלהתקיים. עד אז נשים יאלצו לנסות ולג'נגל בין קריירה ומשפחה, ולקוות שאף כדור לא יפול.

האחת או האחד מצפה לכם ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully