וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמאמין לא מפחד

ליגד גרנית פורת

15.9.2014 / 8:04

כיצד האמונה יכולה לעזור לך למצוא זוגיות אמיתית? ליגד גרנית פורת, מדריכת חיים ומאמנת אישית, מסבירה על המפתח למציאת אהבה

נשים רבות טוענות שהן רוצות זוגיות כשלמעשה הן אומרות את זה מתוך מקום של פחד. הרווקות של היום משועבדות. משועבדות לפחד, הפחד להתנגד לסביבה, הפחד למות לבד, הפחד לשבור את הסטאטוס קוו הקיים, הפחד להיות שונה והפחד להאמין ולקוות שיהיה אחרת. המשמעות של שעבוד, היא לחיות מתוך פחד, כלומר להשתעבד לפחד ולתת לו לשלוט בנו ובחיינו. כאילו זה לא מספיק להיות רווקה, לצד התמודדות זו מגיעה התמודדות עם ציפיות חברתיות, עם סביבה שבוחנת אותך ואת השתלבותך בעולם, והפחד הוא צף ועולה: אולי זה לא יקרה לי, אולי הביציות שלי יתקלקלו, אולי הייתי צריכה להקשיב לאימא שלי כל השנים? אולי אני פגומה? אולי אני לא שייכת?

השלב הראשון והכרחי במציאת זוגיות הינו להבין עד כמה אנו מושפעים מהדרישות הסביבתיות וכמה אנו מתנהלים מתוך פחד. ההבנה הזו שאני בת 34, רווקה ומאוד לחוצה כי אני מושפעת בין היתר מהסביבה החיצונית, עוזרת לי לכעוס על עצמי פחות. כשאנחנו כועסים על עצמינו פחות, אנחנו מאפשרים לעצמנו לשנות משהו. אבל איך משחררים את הפחד?

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

מהי אמונה?

כאן נכנס החייל השני במשחק, בעצם חיילת - אמונה. אמונה היא הדבר היחיד שיכול לדרבן אדם לצאת מאזור הנוחות שלו, ובעולם הרווקות לאמונה תפקיד ראשי ומרכזי. אמונה לא חייבת להיות רציונאלית, אמונה לא צריכה הוכחות אמפיריות או וודאות, למעשה היא בדיוק ההפך מזה. אמונה היא משהו מופשט, לעתים נראה אפילו לא הגיוני, אמונה היא תקווה, אמונה היא להיות קצת ילד מבפנים ולאהוב קסמים, אמונה היא הפתעה, היא לשחרר עצמי מהקיים, אמונה היא להסתכל בין השורות של המציאות, זה למצוא "באגים" בתוכנה הזו שנקראת – חיים. אמונה לא חייבת להיות קשורה לאל או דת מסוימת, כל אלו הם סתם ביטויים קוסמטיים לתחושות זהות. עם זאת, האמונה במציאת זוגיות דומה ושונה לאמונה באלוהים. למעשה היא נחלקת לשני קריטריונים פשוטים למדי: אמונה שזה יקרה עבורי ואמונה שזה מגיע לי. אני נוהגת לומר שאם ללקוחה יש את שתי אמונות הבסיס האלו היא לא צריכה הרבה הדרכה, היא כבר בדרך לשם. אבל האמת היא שמעטות מאמינות שזה יקרה להן ומעטות מאמינות שזה מגיע להן, ולכן זה גם לא קורה.

המפתח או ה"סוד" הגדול למציאת זוגיות הוא להאמין. את חייבת להאמין שזה מגיע לך, כן כן - מגיע לך בן זוג! את חייבת להאמין שבן הזוג המתאים יגיע אלייך, בזמן המתאים לשניכם. את חייבת להאמין שאת ראויה למצוא בן זוג! שאת טובה, נפלאה ומהממת ושמגיע לך שיהיה לך טוב. ואת חייבת להאמין שזה יקרה לך, עוד בחיים האלו. אם לא תאמיני בזה לא תצליחי למשוך את זה לחייך, פשוט כך.

זה לא שאת פטורה מהבנה של מה מעכב אותך בדרך לזוגיות, או שאת פטורה מלמידת התנהגויות שמעודדות זוגיות, את צריכה ללמוד ולהבין למה ואיך את כרגע רווקה. אבל תזכרי שכל שתלמדי על מציאת זוגיות זה טוב ויפה, אבל הלימוד החשוב מכל זה ללמוד להאמין. להאמין שזה יקרה ולהאמין שמגיע לך.

אילוסטרציה. ShutterStock
תאמיני שזה מגיע לך. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אז איך עושים את זה?

איך מתחילים ללמוד להאמין? לכל אחד ואחת יש ניצוץ של אמונה, גם אם הוא קטן ביותר. כנ"ל לגבייך, את צריכה לאתר את הניצוץ הזה בתוכך ולחפש מה יגדיל אותו. ראשית, בשביל להגביר את האמונה שלנו אנחנו צריכים סביבה תומכת. חשבי כמה קשה זה להאמין במשהו נגד כל העולם? אתרי ורתמי אנשי מפתח בחייך שיהיו כוכב הצפון עבורך. משפחה, קורס, חברים או מטפל, אנשים שיתמכו באמונה החדשה שלך של- הכל בסדר, הכל יהיה בסדר, זה יקרה לי, כי אני ראויה לזה! מספיק אדם אחד שיאמין בך כדי להתחיל שינוי פנימי.

שנית, תתחילי להתבונן במילים שיוצאות מפיך ואילו מחשבות עוברות לך בראש. האם את שומעת את עצמך אומרת "לי זה לא יקרה" או "היא התחתנה כי היא מהממת... אני לא" וכו'. תוכלי להיעזר בחברות ומכרים קרובים שיעזרו לך לתפוס את עצמך במילים, כי כך תבדילי מתי הפחד שמדבר וגורם לך להיות משועבדת למצב הקיים. כשהאמונה קטנה, זה אומר שקיים איזשהו פחד. פחד מלהאמין שזה אכן יקרה לי או פחד שזה לא יקרה לי. כשפחד צץ ניתן להקטינו על ידי זיהוי שלו, כמו שימוש לדוגמא במנטרות המעודדות את האמונה: "אני ראויה לאהבה וראויה לאושר", "האהוב שלי יגיע אליי בזמן המתאים לשנינו", "אני זה הכי טוב שיש" וכד'. אמונה הולכת יד ביד עם חשיבה חיובית, אל תשבי רגל על רגל ותחשבי שיום אחד תקומי בבוקר וכל מחשבותייך יהיו חיוביות, התחילי לתרגל כבר עכשיו! תבני את "שריר האמונה" שלך.

שלישית, תתחילי להסתכל על מה שיש לך להציע, על האיכויות המיוחדות שלך, נסי להתרכז כמה שיותר במה שטוב בך ולא מה רע בך או מה טוב באחרים. תביני שאת יכולה לבחור במה להאמין, יש לך שליטה על זה. את בוחרת את התסריט להאמין בו. את לא קורבן של החיים, את הציירת והיוצרת שלהם. את מחליטה אם להישאר בעבדות ובפחד או לא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חברות צוחקות. ShutterStock
צרי לעצמך סביבה תומכת. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

חופש אמיתי

אני מזמינה אותך לצאת לחירות. חירות אמיתית היא חופש ממה שאחרים חושבים עלייך, ממה שמצפים ממך, ממה שנראה נכון או מקובל. זה להיות את ולהאמין שזה מספיק בשביל לקבל את כל הטוב שיש לעולם להציע. חירות אמיתית זה לבקש לעצמך זוגיות מתוך כנות, השלמה ואהבה עצמית (ולא מתוך "כולם התחתנו, מה איתי?"). כמה מבחני אמונה בני ישראל עברו בשביל להגיע לארץ המובטחת? כמה עליות ומורדות באמונה הם חוו? גם לך יהיו, אבל המשיכי לפסוע בדרכך, המשיכי להזין אותה, השתמשי בכל מה שדרוש לך על מנת לחזק אותה, כי רק כשתאמיני - זה יקרה! וזה קורה בשנייה אחת כמו קסם.

ליגד גרנית פורת - מדריכת חיים, מאמנת אישית ומקימת הסדנה ליצירת זוגיות.

האחת או האחד מצפה לכם ברשת

אילוסטרציה. פייסבוק, ShutterStock
זה יקרה כמו קסם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully