וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר קובע: אנחנו נמשכים למי שדומה לנו

11.8.2014 / 9:46

למרות האמונה הרווחת שהפכים נמשכים, לפי סקר שערך אתר ההיכרויות JDate, רובנו מעדיפים לצאת עם אנשים הדומים לנו. ולפניכם עוד כמה נתונים מעניינים על דייטים וזוגיות

לפעמים נדמה לנו שלאהבה, בדומה לדרבי, יש חוקים משלה. היא סבוכה, היא מורכבת וכוללת שלבים, תבניות ועוד כמה מושגים שמקשים עלינו להבין איך לעזאזל מצליחים לייצר זוגיות טובה. אבל בדיוק בגלל זה, ולכבוד ט"ו באב, אתר ההיכרויות JDate ערך סקר גדול בקרב 3,000 סינגלים מישראל וארה"ב, בכל מה שנוגע לזוגיות מהדייט הראשון ועד לחתונה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

לברור ולשמור
עם כמה שכולנו, או לפחות רובנו, מייחלים לאהבה וזוגיות, זה ברור אפילו לנואשים מביננו שגם לאהבה יש גבולות. לכן, לא נמהר להתפשר וניצור לעצמו כל מיני פילטרים שיסננו עבורנו מועמדים פוטנציאלים וימנעו מאיתנו שיברון לב או אפילו סתם בזבוז זמן מיותר. אבל הבררנות כמובן לא מתחילה רק בדייט הראשון ולרוב נציב כל מיני קווים כלליים של אותם האנשים שנשלול על הסף. על פי רוב הנשאלים בסקר, הסיבה העיקרית לשלול דייט היא היגיינה לקויה. הסיבות הנוספות שעלו היו עישון, אבטלה ובאחוז קטן מאוד מהנשאלים, משקל יתר. כמו כן, כחלק מתהליך בחירת בני זוג, רוב הנשאלים (אמריקאים וישראלים) העידו שיתכתבו באתרי ההיכרויות עם כמה במקביל, אך יצאו רק עם אחד או אחת כל פעם. יתר על כן, לזכותנו יאמר שרובם של הישראלים מאמינים שזה לא מקובל לצאת עם כמה אנשים במקביל.

אילוסטרציה. ShutterStock
רוב הנשאלים העידו כי לא יצאו עם כמה אנשים במקביל. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הדייט עצמו
עוד הרבה לפני שמגיע החשבון הראשון, בזמן שאתה ממהר להוציא את הארנק ואת ממהרת להעמיד פנים שאת עושה את אותו הדבר, עולה השאלה, איך בכלל להזמין לדייט. מסתבר שלמרות כל הווטסאפים והסמסים שכולנו כל כך אוהבים, רוב הנשאלים השיבו שיעדיפו לקבל הזמנה לדייט דרך הטלפון ולא בסמס. כמו כן, כמעט חצי מהישראלים (49%) מאמינים שזהו תפקידו של הגבר לאסוף את הבחורה בדייט הראשון, ובשאלת החשבון כנראה שהפמיניזם אכן כשל מכיוון שרוב הישראלים (78%) בהחלט מאמינים שבדייט הראשון הבחור צריך לשלם. אבל כולנו יודעים שדייט מוצלח זה לא נגמר בחשבון ואם לאחר שסיימתם איתו התחלתם לחשוב כבר על הקינוח אז דעו שלמחצית מהישראלים לא אכפת מי יוזם את הנשיקה הראשונה. אך יחד עם זאת, רובם חושבים שזהו תפקידו של הגבר ליזום דייט שני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
הפמיניזם כשל. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מדייט לקשר
אחד הדברים הכיפיים בדייטים ראשוניים, זאת התחושה שמתחיל משהו טוב. אבל כל מי שהיה בסיטואציה הזאת, יודע עד כמה המצב הזה עדין ושברירי וכל התחלת קשר, מרגשת ככל שתהיה, יכולה להיות גם מלחיצה. זאת מכיוון שבדרך כלל יש חוסר וודאות וחשש שהצד השני אולי לא מרגיש כמונו. לכן, תמיד טוב שיש חברים וזה בכלל לא מפתיע שעל פי הסקר רוב הנשאלים העידו שהם מתייעצים עם החברים שלהם בענייני הלב. רובם גם העידו שייפרדו מבני זוגם במקרה שאלו לא יסתדרו עם חבריהם. כמו כן, הזמן הממוצע להכיר את הדייט לחברים לפי האמריקאים הוא לאחר כ2-3 דייטים. אך אצלנו בישראל הכל מגיע באיחור וכך גם הצגת הדייט בפני החברים שעל פי מרבית הנשאלים תעשה רק לאחר מספר שבועות, כמו גם ההיכרות בינם לבין המשפחה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ההיכרות עם המשפחה נעשית לאחר מספר שבועות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אחוזי הצלחה
אם עברתם את הדייטים הראשונים, הכרתם את החברים, את ההורים ועד עכשיו טוב ויפה, אבל אתם תוהים עם עצמכם עד כמה יש לזה פוטנציאל להחזיק מעמד ומה יקרה כששלב "ירח הדבש" בקשר שלכם יסתיים- כדאי שתוודאו שיש לכם כמה מאפיינים דומים. אז נכון שכולנו אוהבים לחשוב על עצמינו כסובלניים וכמקבלים את השונה, אבל כשזה מגיע לקשר, מסתבר, אנשים מחפשים בני זוג שיהיו כמה שיותר דומים להם, בעיקר ברמת ההכנסה. כך לפחות עלה ממרבית הנשאלים הישראלים, שהעידו שהם מאמינים כי הבסיס להצלחת מערכת היחסים טמון ברקע כלכלי או מעמדי זהה. במקום השני, אך לא רחוק ממנו מבחינת מספר הנשאלים היה רקע דתי משותף.

אילוסטרציה. ShutterStock
רובנו מעדיפים בני זוג שדומים לנו. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

סימן טוב ומזל טוב
במידה ויש לכם מזל ומצאתם זוגיות טובה שמחזיקה מעמד, יש לשער שאתם מתחילים לחשוב על מיסוד היחסים באופן רשמי ועל הקמת משפחה. אבל כמו כל שלב במערכת יחסים, או בחיים שלנו באופן כללי, גם למיסוד הקשר יש את המורכבות שלו ודעות חלוקות בין הגברים לנשים. כך, באופן אולי צפוי, נמצא שמרבית הגברים פחות ממהרים להציע נישואים וחושבים שבין שנתיים לחמש שנים זה זמן אידיאלי להצעה, בעוד שמרבית הנשים יעדיפו לקבל את ההצעה קודם לכן, בין שנה לשנתיים. ומה קורה אחרי הזיקוקים בחופה אתם שואלים? סביר להניח שתיכנסו לשגרה, אך אל דאגה, לפחות יש לכם סיכוי גבוה שמטלות הבית יתחלקו ביניכם באופן שווה כפי שעלה מנתוני הסקר. אה, ועוד דבר קטן, אם אי פעם בגדתם באיזה אקס, כדאי שתשמרו את זה לעצמכם מכיוון ש66% מהישראלים השיבו שלא יתחתנו עם אדם שבגד בקשר קודם.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

מכוניות חתונה. ShutterStock
גברים מעדיפים להציע נישואין בין שנתיים לחמש שנים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully