וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעבור גם את זה

14.7.2014 / 9:11

המצב הביטחוני מלחיץ את בת הזוג שלכם? כך תרגיעו אותה ותהיו עבורה צוק איתן בימים הקשים האלה

ימים לא קלים עוברים על מדינת ישראל. שטף הדיווחים, רעש האזעקות וקולות הנפץ, משבשים את חיי השגרה כמעט בכל עיר בארצנו הקטנטנות וגורמים לשיבושים רבים, בלא מעט תחומים ונושאים הקשורים בחיי השגרה של כולנו. שיבושים אלה עלולים לעיתים לגרום לנו לשהות במצב של חרדה ולהתקשה בניהול החיים בצורה שגרתית ורגועה. אם אתם נמצאים בזוגיות ומזהים אצל בת זוגכם התנהגות שמעידה על חשש גדול, היסטריה ופחד, זה הזמן שלכם לעמוד לצדה כצוק איתן ולהעניק לה את כל האהבה שבעולם. איך עושים את זה? אם תשתיקו לשנייה את ערוץ החדשות שמזמר קולות מלחמה ברקע ותקראו בעיון רב את הכתבה הבאה, צפויה לכם תשובה מלאה ומפורטת. המדריך למאוהב שמעוניין להגיש עזרה ראשונה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

תהיו שם פיזית
פחד יכול לשתק. אין ספק שהימצאותו של אדם אהוב ומוכר בקרבת מקום יכולה לשפר פלאים את מצב הרוח ולהקל בצורה משמעותית את התחושות הקשות המלוות אדם שנתקף בחרדה בעקבות המצב הביטחוני הירוד ורעשן המבהיל והצורם של האזעקות. תפקידו של שותף לחיים ולזוגיות הוא להיות שם בדיוק ברגעים לא פשוטים אלה. נכון, לא כולנו נחמן שי, ולא כולנו בורכנו בכישרון להגיד את המילים הנכונות והמרגיעות במצבי לחץ והיסטריה, אבל תהיו בטוחים שעצם הנוכחות שלכם במקום, העמידה הפיזית לצד בת או בן זוגכם, היא כבר עזרה גדולה, שיש לה ערך רב. בין אם אתם אנשים רגועים שלוקחים את כל העניין בקלילות, ובין אם אתם מפחדים לא פחות מבן או בת זוגכם, חשוב שתשמרו על הביחד שלכם ותהיו שם אחד בשביל השנייה. "קל הרבה יותר לפחד ביחד" קבעה ריטה עוד בשנות השמונים באחד משיריה הגדולים. מי אנחנו שנערער על פסיקתה של הדיווה?!

אל תזלזלו
היכולת להבין את הקושי, החרדה והפחד של האחר, טמונה ברמת הסובלנות והרגישות של כל אחד מאיתנו. ישנם אנשים שלמרות שהם אינם חשים את הכאב, הם יכולים בקלות להזדהות עם האדם החש אותו, ולעומתם – ישנם אנשים שאינם מסוגלים להבין מצבים נפשיים או פיזיים של בן או בת זוגם. גם אם תגובות החשש נראות לכן מוגזמות, אל תזלזלו בהן. השתדלו להילחם במבוכה שאולי תוקפת אתכם לנוכח ההיסטריה של הפרטנר/ית שלכם, ולהתייחס אליה ואליו ברצינות רבה ככל הניתן. תמכו ונסו להרגיע במקום לזרוק לחלל החדר מילים פוגעניות שמבטלות תחושות מסוימות ומצביעות על האדם החרד כאדם הלוקה בחוסר שפיות, מגזים או משחק תלוש מהמציאות. אם תזלזלו ברגשותיו/ה של בן או בת זוגכם – תובילו למצב שבו היא או הוא יחששו בעתיד לערב אתכם ברגשותיהם, ובכך תאבדו את המפתח לכל זוגיות טובה: השיתוף.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תזלזלו בלחץ של בת הזוג. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

תצחקו על זה
הומור הוא אולי הדרך הכי בריאה להתמודדות עם מצבים קשים. דווקא ברגעים שנדמה שאין לו מקום, שהוא לא מתאים – שימוש בו יכול להפוך את המצב מדיכאוני וירוד למרומם ושמח. הרעיון הוא לצחוק על הסיטואציה ולא על האדם הנמצא בתוכה. איך עושים זאת? אתם יכולים למשל לצחוק על כך שאתם מתחילים לפתח רגשות אבהיים לכתבנו הצבאי רוני דניאל, אבל רצוי שתמנעו מבדיחות על הריצות הזריזות של בן או בת זוגכם אל המרחב המוגן. מצב לחימה מביא עמו לא מעט מצבים הזויים שיכולים לשמש קרקע פורייה לכל אלה המבקשים לזרוע קצת קלילות בתוך שטף הדיווחים הרציניים והכבדים שלאוזן קצת קשה לשמוע.

תתנתקו
אנחנו יודעים שזאת משימה לא פשוטה בכלל. ערוצי החדשות משדרים בקצב מסחרר וממכר, ומוקרנים כמעט בכל מקום אפשרי, אפילו במקומות בילוי ופנאי. ובכל זאת, אנחנו בטוחים שזה אפשרי. צאו למקום שאין בו סיכוי לשמוע את יונית לוי מדווחת על עוד יירוט מוצלח של כיפת ברזל, ואין מצב לראות את פרצופיו המבעיתים של פרופסור עמוס רולידר, כשזה מנסה להסביר להורים איך להתנהל נכון עם ילדים בזמן לחימה.קבעו מקום בטוח, שאפשר לגשת ותפוס מכסה בזמן סביר, וגם אפשר להתאוורר בו, לנשום אויר, להתרענן ולשכוח במעט מכל תחלואות העולם. להיות ביחד, לדבר על דברים נורמאליים ושגרתיים, לנהל שיחות שמזכירות באופיין את הדיאלוגים שניהלתם בטרם השתלטו על חיינו אולפני החדשות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. פייסבוק, ShutterStock
נסו להתנתק. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock, פייסבוק

תגעו
כמה כוח יש לליטוף, לחיבוק, לנשיקה. כשהגוף רועד מפחד, ומתקשה לתפקד בצורה נורמאלית, מגע, ולו הקטן ביותר, יכול להרגיע בצורה כמעט מידית וליצור לדעתנו אפקט זהה לזה המושג באמצעות כדורים וטיפות הרגעה הנמכרים בכל בית מרקחת, לכל דורש. כשאתם עדים להתקף חרדה, נסו להתקרב אל האדם ששרוי במצוקה, להחזיק בידו, לחבק אותו ולשדר לו אווירה רגועה ונינוחה ככל האפשר. הביעו את תחושת האכפתיות שלכם מהמצב, שימו בצד את השיפוטיות ופנו מקום למילים חמות ואוהבות שיצורפו למגע חם ומנחם. הרגעים הללו הם מבחן זוגי שעליכם לעמוד בו בתבונה, בחן, ובהמון אהבה. זה הזמן להוכיח במציאות, באופן מוחשי, את כל האהבה שאתם מרעיפים באמצעותם של סמיילים לבביים שאתם שולחים באופן תדיר לבן או בת זוגכם בווטסאפ.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

אילוסטרציה. ShutterStock
תגעו אחד בשנייה והרבה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully