וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקרן שקרן

6.7.2014 / 9:10

תמיד למדו אותנו שאסור לשקר, אבל לפעמים שקרים קטנים יכולים להציל את הקשר הזוגי. הנה המקרים בהם מותר לכם לשחק אותה פינוקיו

שקרים הם נושא שנוי במחלוקת. מצד אחד הם נחשבים למשהו אסור וכל הזמן מדגישים לנו עד כמה האמת חשובה, שלא לומר קריטית וכל אחד צריך "ללכת עם האמת שלו עד הסוף". אבל מצד שני כולם משקרים בערך כל הזמן, אם זה בראיונות עבודה, אם זה לשכנים החטטניים בחדר המדרגות, אם זה בתיוגים שקריים בפייסבוק, אם זה בדייטינג ואם זה בזוגיות. אז נכון, הבסיס למערכת יחסים בריאה וטובה הוא תקשורת כנה וזה לא הולך להשתנות בקרוב, אבל יש מעט מקרים שבהם האמת הכנה והמלאה שלכם היא לא בדיוק מועילה ואפילו קצת מיותרת ומועדת לפורענות. בדיוק לשם כך, המציאו את אותם השקרים הלבנים או את "הגמשת האמת", אם תרצו. כמובן שזה לא נותן לכם לגיטימציה לשקר, להסתיר דברים מבני זוגכם או לעשות עליהם מניפולציות כלשהן, זה פשוט אומר שיש מקרים שבהם עדיף לכם לעדן את המחשבות שלכם ולהתאים אותן להתרחשות הספציפית בה אתם נמצאים. אבל איפה עובר הגבול הזה בין שקר מהותי לעידון האמת לטובת הקשר אתם שואלים? הכל בכתבה הבאה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

אתה הכי טוב בעולם!
כולנו מכירים את הסיטואציה הזאת שבה מגיע ילד קטן לאחד מההורים שלו עם הציור הכי מכוער שהוא יכל לצייר (בעצם, אפילו לא ציור, אלא סתם כתמי צבע שהיו גורמים לרורשאך בכבודו ובעצמו להתאבד). אך מכוער ככל שיהיה (הציור, לא הילד) אותו ההורה, מפגין יכולות משחק מפוקפקות, מתפעל ממנו ואץ רץ לתלות את המפגע החזותי על המקרר. בעוד שהילד מבסוט עד עמקי נשמתו. בהתאם לכך דעו שהתחושות האלה לא עוברות עם הגיל והתלהבות והתפעלות הן רלוונטיות כנראה לכל אורך החיים, כי בסופו של דבר כולנו רוצים אישורים והערכה מהאנשים שחשובים לנו. אז נכון, לא צריך להגזים וכן, התלהבות מזויפת יתרה יכולה בהחלט להיראות מגוחכת. אבל יחד עם זאת, אין סיבה שלא לפרגן ולהתפעל מהדברים שבן הזוג שלכם עושה והם חשובים לו, גם אם הם לא ממש לטעמכם האישי.

מאמי השמנתי?
הדיאלוג ההו כה קלישאתי בין בני זוג בו הבחורה שואלת את בן זוגה, "מאמי, השמנתי?" והוא עונה לה בלי להסס, לחשוב או להסתכל עליה בכלל, "מה פתאום!", הוא אמנם שטחי ואדיוטי, אך גם מסכם חוויה מאוד בסיסית בזוגיות ואת אחד השקרים הכי שכיחים ואולי גם חיונים עבורה. הכוונה היא כמובן לאותם השקרים שנועדו לגרום לבני הזוג שלכם להרגיש טוב עם עצמם, (לפחות מבחינה חיצונית) ולהרגיש שאתם נמשכים אליהם, ואין שום סיבה שבעולם להוריד להם את הביטחון ולתת להם להרגיש שמשהו בחיצוניות שלהם מפריע לכם. תזכרו שאף אחד לא מושלם, גם לא אתם. אז כן, זה לגיטימי לגמרי ואפילו רצוי להעמיד פנים שלא שמתם לב לשני הקילוגרמים שהם העלו, להגיד להם שהם תמיד יפים גם כשיש להם בד הייר דיי מהגיהנום, חצ'קון גדול על האף, כשהם חולים, מנוזלים וכדומה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תגיד לה שהיא השמינה! צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אנשים בסביבה שלכם
ואם כבר אתם מעדנים קצת את האמת בנוגע לרמת הסקסיות של בני זוגכם, תרגישו חופשי לעשות זאת גם בנוגע לרמת הסקסיות של האנשים האחרים בסביבה שלכם, אבל בצורה הפוכה. כלומר, גם אם השכנה החדשה בבניין היא התאומה האבודה של ג'יזל, או אם העובד החדש במשרד נראה כמו גרסה צעירה ואף חטובה יותר של ג'ורג' קלוני (לא שהוא צריך כזאת), אין צורך להיכנס לפרטי הפרטים החיצוניים שלהם מול בני זוגכם. במיוחד כשבדיוק לשם כך המציאו מילים נייטרליות ותמציתיות כמו "הוא בסדר".

משפחה גדולה ומאושרת
הורים, אחים, חברים טובים ועוד, הם חלק מהאנשים שהרכיבו את העולם של בן או בת הזוג שלכם הרבה לפני שאתם הגחתם לשם, וסביר להניח שהם גם מאוד חשובים להם. על כן, גם אם אתם לא ממש משתגעים עליהם, אין ממש טעם להלאות את בני זוגכם בכל האופנים שבהם אותו ההורה או החבר הכי טוב מעצבן אתכם. להבדיל כמובן ממקרים בהם נפגעתם מהם באיזושהי צורה או שאתם חוששים שבני זוגכם יפגעו מהם. אך במידה וזה לא משהו מהותי אלא רק עניינים שלכם עם עצמכם, עשו טובה וכשיקיריכם ישאלו מה אתם חושבים לגבי יקיריהם, פשוט תבלעו את הרוק ותגידו שהם ממש נחמדים. ומי יודע אולי גם תלמדו לאהוב אותם עם הזמן, או לפחות להסתדר איתם.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
כדאי שלא תגיד לה מה אתה באמת חושב על אמא שלה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully