וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני, את והטופו

2.7.2014 / 8:13

אתה קרניבורי ובת הזוג שלך החליטה להפוך פתאום לטבעונית. כך תצליחו לנהל את הקשר על מי מנוחות ותמנעו מפיצוצים במטבח

אפשר להגיד הרבה דברים על טבעונות, אבל היא מזמן כבר הוכיחה שהיא לא טרנד חולף. להפך, מדובר בהשקפה רחבה שמלווה באורח חיים מסוים שאפשר להגדיר אותו באופן שטחי כמתבסס על הימנעות ממוצרים מן החי. בהתאם לכך, גם מספר הטבעונים גדל ואם עד לפני כמה שנים זה היה מאוד נדיר, הרי שהיום כמעט כל אחד מכיר לפחות טבעוני אחד. אך מה קורה כשזה מגיע לזוגיות ואחד מבני הזוג עושה את המעבר הזה? האם הזוגיות יכולה להחזיק מעמד או שהיא נידונה להפוך לזירת קרב בין רותם סלע לבין יואב ("הצל") אליאסי? מצד אחד, יש שיגידו שהיא נועדה לכישלון מכיוון שקשה לגשר על פערים כל כך מהותיים בתפיסות. אך מאידך, יש שיטענו שהאהבה יכולה לגשר על הכל, כל עוד בני הזוג מכבדים אחד את השני ויודעים להתחשב זה בזה. אז נכון, מערכת יחסים כזאת היא מאוד מורכבת, הרבה יותר מכל מערכת יחסים רגילה ואולי צפויים יותר חיכוכים, לפחות בהתחלה. אבל יחד עם זאת, חבל ישר להרים ידיים מבלי לנסות. על כן, לפניכם טיפים שיעזרו לזוגיות שלכם לצלוח את ההבדלים.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

להתגבר על ההתנגדות הראשונית
כל שינוי באורח חיים שהורגלנו אליו מעורר התנגדות באופן טבעי. כך גם במקרים בהם השינוי הוא לא בהכרח אצלנו, אלא אצל הקרובים לנו, אנשים שאנו חולקים עימם את ביתנו, חיינו ועל אחת כמה וכמה אם הם בני הזוג שלנו. לכן, הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות הוא להתגבר על ההתנגדות הראשונית. כלומר, תנשמו ותזכרו שגם אם אורח החיים של בן הזוג השתנה, זה לא אומר שהוא הפך להיות מישהו אחר לגמרי, פשוט הבחירות שלו השתנו. יתר על כן, אין סיבה להסתכל על זה כדבר רע, להפך, לרוב אנשים עוברים לטבעונות ממניעים של דאגה לאחר, רגישות ואמפתיה. תכונות שהן בסך הכל לא רעות אצל שותף לחיים.

התעניינות
למרות שיש לשער שעבור חלקכם מדובר במשהו שהוא מובן מאליו, יש צורך להדגיש את החשיבות שבהתעניינות כנה ועמוקה בבחירה החדשה של בני הזוג שלכם. כמובן שההתעניינות שלכם במצב החדש צריכה להיות מהמקום המקבל ונטולת שיפוטיות או סטריאוטיפים. אז תרגישו חופשי לשאול אותם שאלות כמו, למה הם חושבים על מעבר לתזונה טבעונית, מה עורר אצלם את הנושא, מה זה אומר מבחינת השינויים באורח החיים שלהם ושלכם כזוג ופשוט כל מה שעובר לכם בראש.

אילוסטרציה. ShutterStock
זכרו שרק התפריט של בן הזוג השתנה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הבנה
על מנת שהזוגיות תחזיק מעמד, חשוב שתבינו את העולם החדש של בני הזוג שלכם מעבר להתעניינות בסיסית. הכוונה פה היא לא רק לדבר, אלא גם לעשות דברים ביחד שקשורים לנושא. אתם יכולים למשל ללכת לאכול במסעדות טבעוניות, לשמוע הרצאות או לראות סרטים בנושא, ללכת לסדנת בישול טבעוני ביחד וכדומה. כל אחד עם מה שמתאים לו וכמובן בקצב שלו.

התחשבות
מכיוון שזה תהליך שדורש הסתגלות מצד שניכם, תעשו שיחה ותבדקו איפה אתם יכולים לבוא אחד לקראת השני. בעצם, באילו מקומות כל אחד מהצדדים יכול להתחשב בצד השני מבלי שזה יפגע בערכים שלו או בפן משמעותי באורח חייו, והאם זה בכלל אפשרי. למשל, ישנם זוגות בהם הצד שאינו טבעוני הפחית את הצריכה שלו מהמוצרים מן החי, או לפחות רק בבית, על מנת לחסוך את זה מבן הזוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילוסטרציה. ShutterStock
אולי עדיף שלא לאכול עוף מול הפרצוף של בת הזוג. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

נושאים משותפים
למרות שמעבר של אחד מבני הזוג לאורח חיים טבעוני דורש ראורגניזציה של החיים המשותפים שלכם, אין סיבה שתזניחו את הזוגיות שלכם ואת כל הדברים שנהגתם לעשות ביחד לפני זה ושאין להם קשר לנושא. במילים אחרות, אל תתנו להבדלים ביניכם להגדיר את הזוגיות שלכם. תמשיכו להיוועץ אחד עם השניה, לראות סרטים ביחד, לצאת למסיבות, חברים, או אפילו סתם לדבר.

לתת גב
חשוב מאוד לתמוך בבני הזוג שלכם ובהחלטות שלהם גם מול אנשים אחרים, בסיטואציות חברתיות ובמפגשים משפחתיים למיניהם. זאת מכיוון שסביר מאוד להניח שהם ייתקלו בביקורת וחשוב שהם ידעו שאתם מגבים אותם, תומכים בהם ולא מצטרפים לצד המבקר.

אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב שתתמכו בבן הזוג. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הילדים
אם יש לכם ילדים, כמובן שהסוגייה הזאת הופכת להיות יותר סבוכה כי נכנסת לפה שאלת החינוך. במקרה שבו הילדים מספיק גדולים, רוב ההורים יעדיפו וכנראה בצדק, לא לנסות לכפות עליהם שום דעה אלא פשוט לחשוף אותם לדעות השונות בבית ולתת להם לקבל החלטה בעצמם. ובאשר לילדים קטנים, רצוי שתדברו ביניכם, תראו על מה שניכם מצליחים להסכים וכמובן שתתייעצו עם אנשי מקצוע מתחום התזונה בנוגע לכל שינוי בתפריט שלהם על מנת שהתזונה שלהם תהיה נכונה ומותאמת עבורם.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully