וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כמה פער גילים משמעותי בקשר הזוגי?

נעמי נפתלי מצוות המומחים של JDate

8.6.2014 / 10:29

האם הייתם יוצאים עם מישהו שיש ביניכם פער גילים גדול? בדקנו את התשובה בסקר ולפניכם התוצאות

לו מישהו היה שואל אותנו בעבר מה הם יחסי הגילים המקובלים במערכת יחסים זוגית, רוב הסיכויים כי התשובה הייתה כי על הגבר להיות מבוגר רק בכמה שנים מהאישה. אך הזמנים כבר השתנו ואפשר בקלות למצוא מערכות יחסים בהן האישה מבוגרת מהגבר או שהגבר מבוגר בעשרים שנה מבת זוגו. בסקר שנעשה כאן בוואלה סינגלס שאלנו האם לצאת עם מישהו שיש ביניכם פער גילים? הנה התוצאות:

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

לרובנו הגיל לא מהווה מכשול

36% לא הביעו חשש מפער גילים וענו כי גיל זה רק מספר. האמת שנתון זה כלל אינו מפתיע כי כשאנו נמצאים ברצון לייצר זוגיות והגיעה לחיינו הזדמנות לאהבה, אז מה זה משנה הגיל שלו או שלנו? ברוב המקרים ובאופן אוטומטי נרצה לבדוק מה מסתתר מאחורי האדם. סיבה נוספת בזכותה אנו פתוחים לעניין היא שלפעמים ההבדל בגיל פשוט עושה לנו את זה במודע או לא. אנו יכולים להתחבר לרוח השטות של אדם הצעיר מאיתנו או דווקא להתאהב בבגרות ובביטחון של אדם מבוגר.

ויש גם את אלה שנמצאים במקום טוב באמצע. 27% מהנשאלים הודו כי ייתכן וזאת תהיה בעיה אבל לא יפסלו על הסף ו21%- טענו כי העניין תלוי בשאלה האם הפרטנר צעיר או מבוגר יותר. אז למה זו יכולה להיות בעיה ולמה אנו מרגישים את הצורך לשמור על קמצוץ של סקפטיות ותנאים? על פי התפיסה המקובלת, זוגיות טובה נרקמת כאשר יש כימיה טובה וזו נוצרת כאשר אנו מרגישים מחוברים ובעלי מכנה משותף לאותו אדם. בהרבה מקרים כשקיים פער גילים, עולה שאלת השונות בצרכים, ברצונות, בשאיפות ובמטרות. מכאן החששות מתגברים, אנו כבר מדמיינים את פוטנציאל הויכוחים ואז תוהים לעצמנו מדוע בכלל להיכנס להרפתקה? מכיוון שבכל זאת חוששים לפספס , הדרך הנוחה יותר היא להיכנס אך בזהירות, כלומר - להשאיר את כל האופציות פתוחות. קודם נבדוק במה מדובר ואחר כך נקבל החלטה.

אילוסטרציה. ShutterStock
מתאהבים בבגרות ובניסיון החיים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פשוט אין סיכוי

לפעמים זה פשוט לא מתאים לנו, זו הסיבה ש16% ענו נחרצות כי אין סיכוי שיצאו עם אדם בעל פער גילים משמעותי. ייתכן כי זה מגיע מתוך חוויות או החלטות אישיות כי אין לנו כל כוונה שמישהו ייקח את תפקיד ההורה או לחילופין חוסר רצון שלנו להיקלע לסיטואציה בה אנו בוגרים יותר. ייתכן כי מדובר בהחלטה אשר מגיעה מתוך חוויות הסביבה שלנו, סיבות תרבותיות, ערכיות או שנובעות מסטיגמות שמכתיבות לנו איזה בן זוג נבחר לידנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זוג צוחק. ShutterStock
16% יצאו רק עם מישהו בגילם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אז הנה עוד הוכחה כי הכל יחסי בחיים ולכל אחד מאיתנו יש פרשנות אחרת לדרך בה אנו מתייחסים לפער גילים ולהשפעה שלו על מערכת יחסים. הבחירה בבן זוג עם פער גילים, יכולה להגיע כי לשם רצינו וכיוונו או כי לשם התגלגלנו. אם אתם מכירים עצמכם היטב ומראש יודעים שפער גילים הוא לא משהו שמתאים לכם, שחררו את ההתקשרות והמשיכו הלאה. בכל מקרה אחר - בדקו איך הקשר גורם לכם להרגיש, מה עובד לכם, ומה הקשר מאפשר לכם. במידה והתחושות חיוביות לגבי קשר עם אדם המבוגר או הצעיר מכם, זה כנראה הדבר הנכון בשבילכם.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

אילוסטרציה. ShutterStock
הכל יחסי בחיים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully